Citat:
Ursprungligen postat av
GameOvereem
Grymt att du uppdaterar nu när det är så nytt som det är här. Frågan är, varför gick du över från metamina till vyvanse? Om du kände att fick dippar med metamina så kan man enkelt lösa det av att bara ta nästa dos tio min innan den andra fast det vet väl du.
Du har helt rätt, men jag har inte fått det att fungera. Framförallt har det varierat från dag till dag när jag behöver ta dos och sen har jag ibland missat att ta på rätt tid, man får ju inte missa med 20 minuter:-). "Rekylkänslan" som kommer är jobbig, seg i skallen och irriterad som fasen.
Metamina har jag tagit första dos typ 07.00 och andra dos 09.00. Då fungerar det bra till 12-13.00 ungefär. Med dos 3 är rena lotteriet, både när jag ska ta den och hur mycket. Sista månaderna har jag därför bara tagit dos 1 och 2.
Jag har svårt att tro att Elvanse ska klara att pytsa ut perfekt dos över en hel dag. Men jag hoppas att den ska leverera väldigt jämt fördelat och att jag då kan lära mig när jag får dipp. Det är nog bra att ha en konsekvent faktor i den här ekvationen att hitta rätt dosering.
Med lite flyt kanske Elvanse fungerar utan att jag får dippar. Drömmen vore ju att effekten varierar mellan bra och bättre.
Dag 2 med Elvanse var som dag 1. Det kändes tydligare att effekten var för liten fram till 16-17.00 därefter bättre. Jag får vänta 2 veckor innan justering. Jag har lovat läkaren att jag inte ska försöka kombinera med Metamina ännu.