2013-12-20, 18:07
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apati75
Överlever man efter Strattera tro!
Men metylfenidat ska inte skrivas ut till vuxna heller... haha.

Tror inte man behöver oroa sig så mycket.
Citera
2013-12-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edric
Men metylfenidat ska inte skrivas ut till vuxna heller... haha.

Tror inte man behöver oroa sig så mycket.

Haha, tror fan det e lika bra att Staten delar ut en morfinpump till alla. Bara att trycka på knappen så mår man bra.
Citera
2013-12-20, 19:28
Medlem
Wow. Kan det vara på grund av detta dom strulade till det i två dagar med mitt recept? Jag skulle få det på tisdagen men av någon märklig anledning krånglade det och jag fick det först igår. Börjar ju nästan undra eftersom det aldrig varit några som helst problem innan.

Dock tog jag ut det igår och betalade fullt pris, hur gör man så att det registreras under förmån så här i efterhand tro? Jag klarar begränsningen alltså.
Citera
2013-12-20, 19:39
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Wow. Kan det vara på grund av detta dom strulade till det i två dagar med mitt recept? Jag skulle få det på tisdagen men av någon märklig anledning krånglade det och jag fick det först igår. Börjar ju nästan undra eftersom det aldrig varit några som helst problem innan.

Dock tog jag ut det igår och betalade fullt pris, hur gör man så att det registreras under förmån så här i efterhand tro? Jag klarar begränsningen alltså.
Det du köpt tidigare är helt kört, men såhär mitt i övergångsfasen kan det bli knepigt. Beslutet kom ut på internet igår 19/12, så hör av dig med apoteket ditt.
Citera
2013-12-20, 21:23
Medlem
who-s avatar
Är det lättare att få denna på recept än metamina ? Har haft concerta , ritalin och har nu medikinet på recept. Vill byta då denna ger knappt nå effekt.. Metylfenidat är ju skit kassa mediciner.
Citera
2013-12-20, 21:40
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Är det lättare att få denna på recept än metamina ? Har haft concerta , ritalin och har nu medikinet på recept. Vill byta då denna ger knappt nå effekt.. Metylfenidat är ju skit kassa mediciner.
Behövs ingen licens på denna, så lättare än att få metamina ja.
Citera
2013-12-20, 22:01
Medlem
who-s avatar
Citat:
Behövs ingen licens på denna, så lättare än att få metamina ja.

Ah men kanon då. Ska jag kräva denna vid nästa läkarbesök.
Citera
2013-12-20, 22:47
Medlem
absynthes avatar
Tyvärr har jag insett att det blir för mycket party för mig med V. Visserligen kunde jag koncentrera mig bra och fan vilken jävla härlig mättnadskänsla den ger. Men den får mig också helt jävla euforisk. Det låter bra, men det är inte praktiskt när man jobbar.

Fast det värsta är att man får en sex drive från helvetet. Satan i gatan.....nä fan, skulle jag fortsätta med det här skulle det gå illa.
Citera
2013-12-20, 22:47
Medlem
Citat:
Det du köpt tidigare är helt kört, men såhär mitt i övergångsfasen kan det bli knepigt. Beslutet kom ut på internet igår 19/12, så hör av dig med apoteket ditt.

Jag syftar som sagt på det jag tog ut igår. (19/12). Får kolla upp det då.
Citera
2013-12-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Tyvärr har jag insett att det blir för mycket party för mig med V. Visserligen kunde jag koncentrera mig bra och fan vilken jävla härlig mättnadskänsla den ger. Men den får mig också helt jävla euforisk. Det låter bra, men det är inte praktiskt när man jobbar.

Fast det värsta är att man får en sex drive från helvetet. Satan i gatan.....nä fan, skulle jag fortsätta med det här skulle det gå illa.

Har du testat lägre dos då??
Citera
2013-12-20, 22:53
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellsis666
Har du testat lägre dos då??

men jag blir trött på eftermiddagen då har jag tagit en till. 30 mg. Det kan ju också vara problemet. Kunde man ta död på sexlusten vore mycket vunnet...resten kan jag leva med.

Undrar om man kan blanda ut den i vatten och sitta och smutta på ett glas under dagen...
Senast redigerad av absynthe 2013-12-20 kl. 22:57.
Citera
2013-12-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
men jag blir trött på eftermiddagen då har jag tagit en till. 30 mg. Det kan ju också vara problemet. Kunde man ta död på sexlusten vore mycket vunnet...resten kan jag leva med.

Undrar om man kan blanda ut den i vatten och sitta och smutta på ett glas under dagen...

Självklart kan du blanda ut den i vatten. Det står ju till och med i manualen. Dock står det att man aldrig ska ta mindre än en kapsel men det är ju bara något logiskt felslut när de skrivit det, finns ju absolut inga som helst argument för ett sådant påstående. Finns många som har rutin på det där om du googlar på vyvanse (exakt samma).

Är ju jättelätt i praktiken, blanda en 30 mg i exakt 3 dl vatten och skaka flaskan ordentligt innan varje gång du doserar t.ex.. Bara använda vanligt decilitermått eller whatever. Enligt min erfarenhet är sådana där biverkningar oftast dosberoende och det är lägre doser som gäller i det läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in