Citat:
Ursprungligen postat av
Stina-Lina
Ja eller ska jag säga DJ hittade detta i uppgifterna om henne att hon skrivit boken /manuskriptet" "Thomas Quicks värld" tillsammans med Ståhle. SB fick maniskriptet att läsa.
HR fick manuskriptet av SB som hittat det i sin cell.Då hade han glömt bort det.
Så två källor säger samma sak som SB.Det finns manuskript till en bok om terapin som aldrig kom ut skrivet av Norell + Ståhle.När HR ringde Ståhle ang denna bok hade hon inga kommentarer hon hadfe inte vbarit med och skrivit någon bok" säger hon-.HR svara då."Men jag håller den ju i min hand" Klick åkte luren på
Jag ska faktiskt läsa på mer om detta
Manuskript är inte det samma journalanteckningar och kan inte ersätta brister i formalia. Man får se på detta manuskript som kuriosa med ytterligare bevisvärde på att hanteringen av SB som patient är under all kritik.
Manuskriftet visar på hur lite integritet en intagen har på Säter och hur en patient lämnas ut, för att vara ett redskap för andra förvirrade själar som söker berömmelse, rikedom, bekräftelse och allt annat som inte har med SBs situation att göra.
Inget av dessa journalanteckningar har med sakfrågan att göra, som trots allt är legaliteten i att hålla SB på Säter.
Med detta menas att den vård SB skulle ha fått inte skulle vara honom till skada eller förlänga vårdtiden. Syftet med inlåsning på Säter är att det inte är tidsbestämt. Den intagne ska få vård och det får ta den tid det tar. Men det betyder inte att Säter ska agera aktivt för att han är där i evigheter, därför att man underlåter att ge SB adekvat vård.
Allt detta som nu diskuteras är spekulationer, i avsaknad på sedvanliga journal anteckningar från läkare och terapeuter på Säter. Det som är syftet med att anteckna det som sker i journaler, har man struntat i.
Det är så märkvärdigt att man ens kommer på tanken att gå till förvaltningsrätten med endast munväder, utan att ha dokumenterat allt som skett i journaler. Ännu märkligare är att förvaltningsrätten, inte agerar opartiskt och ifrågasätter de grunder Säter har för frihetsberövande.
Resningar, från annan domstol, hovrätten, lämnar inget intryck på dessa aktörer norr om Dalälven.