2013-11-10, 21:23
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är belagt av KJ:s och VB:s SMS-trafik att tränaren skjutsade hem henne vid detta tillfälle. Dessutom har man undersökt hennes träningsväskor som fanns hemma hos föräldrarna utan att hitta något blod på dem. Som J.R skrev så verkar det som att försvaret släppt idén om att försöka skylla blodet i bakluckan på "träningsskador". Tyvärr för dem så är ju inte deras andra hypotes särskilt sannolik heller.

Vad säger deras andra hypotes?
Citera
2013-11-10, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Jo but still, det är inte direkt 1 droppe.. det är ganska mycket både på vänstersida av bilen (alltså själva kanten in till bagaget) och även på bagageluckan( där dom på ena bilden målat blått för att man ska se vart det fanns blod). Det var det jag blev lite paff över, för när man följt vad KJ och hans advokat sagt så har det verkat som det varit bara nån droppe och bara nån droppe är ju lättare att förklara.

Det var när jag läste om det i FUPen som jag kände att KJ är den skyldige.. men sen nu när jag läst allt om MB och att otrohetsaffären faktiskt var sant så vet jag inte vad jag ska tro igen. Får hoppas att rätt man/kvinna får sitta för detta brott till slut.
Bild 3, sid 306. Där finns pilar som märker ut blodet. Det syns inte.
Citera
2013-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det är emot flashbacks regler att skriva ut adresser eller namn på användare. Och jag tycker inte det är okej heller. Personen (Schlangen) kan vara extremt oskyldig till inblandning i detta.

Skrev inte du nyss att schlangen bodden 50 m från karatehuset? det skulle ju stämma med AHs tidigare adress Fabriksgatan 7. I det huset fanns det en som skulle passa rätt bra in på schlangens profil. Kollade hans facebook. SD-aktiv 26 åring som aldrig ler, ung och arg med en romantisk bild av gamla tider.

Känns som att det blev hett nu eller? varför annars ändra till FP?

Han kan vara helt oskyldig till allt som har med VB och KJ att göra. Men han verkar ju oavsett vara ett as.
Citera
2013-11-10, 21:31
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bild 3, sid 306. Där finns pilar som märker ut blodet. Det syns inte.

Jo när dom sprutat på sånt där som gör att det lyser i mörkret, vilket dom också visar på ena bilden där dom med typ photoshop ritat det blått så man ska förstå vart blodet fanns. Det ser i alla fall ut som det var ganska mycket blod, inte en droppe direkt, eller har jag fel?
Citera
2013-11-10, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo när dom sprutat på sånt där som gör att det lyser i mörkret, vilket dom också visar på ena bilden där dom med typ photoshop ritat det blått så man ska förstå vart blodet fanns. Det ser i alla fall ut som det var ganska mycket blod, inte en droppe direkt, eller har jag fel?
Det blå du ser är inte blod, det är Bluestar. Blod är rött. Ser du något rött?
Citera
2013-11-10, 21:34
Medlem
Citat:

Frågan är ju om man inte kan få en sån markering även på exempelvis vatten som innehåller små delar av blod.
Alltså, blanda 2 cl blod med 20 cl vatten så får du en fläck på 22 cl som ser stor ut, men har låg koncentration.
Citera
2013-11-10, 21:35
Medlem
Citat:
Här är en bra bild på det blå markerade.
Det som motsäger sig plantering av bevis tycker jag är att blodet är på listen av bilen och det är troligt att det gått till såsom poliserna säger dvs att kroppen dragits över listen samt att ngt läkt trots emballage.

http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=8001560&p=
Citera
2013-11-10, 21:38
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det blå du ser är inte blod, det är Bluestar. Blod är rött. Ser du något rött?

Visar inte bluestar där det finns/fanns blodspår? alltså även om det är borttorkat väldigt mycket? Eller vad då, visar det typ ett tre dm lång streck fast det bara varit 1 droppe blod..
Citera
2013-11-10, 21:38
Medlem
[quote=hemlunda2000]Här är en bra bild på det blå markerade.
Det som motsäger sig plantering av bevis tycker jag är att blodet är på listen av bilen och det är troligt att det gått till såsom poliserna säger dvs att kroppen dragits över listen samt att ngt läkt trots emballage.

[url]http://mobil.nsd.se/default.aspx?id=8001560
Citera
2013-11-10, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visar inte bluestar där det finns/fanns blodspår? alltså även om det är borttorkat väldigt mycket? Eller vad då, visar det typ ett tre dm lång streck fast det bara varit 1 droppe blod..
Typ. Om blodet är utsmetat tre dm.
Citera
2013-11-10, 21:40
Medlem
Om det nu läckt blod på listen, borde det då inte läckt ännu mer i skuffen på en skumpande biltur på grusväg?
Citera
2013-11-10, 21:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur var det med han som syntes (med kamera?) vid ödehuset helgen innan benen påträffades, några tankar kring vederbörande: (fup 100)
"När dom befann sig vid det gula huset kom det en kille gående, M har för sig att killen
ledde en cykel. M tyckte att han kände igen killen, men vet inte vad han heter. Han
beskriver killen; "normallängd, normal kroppsbyggnad, skägg, glasögon, han hade på sig
friluftskläder typ Haglöf i någon mörk färg, håret var mellanlångt, nedanför öronen och
mellanblont". Killen hade en svart mindre ryggsäck eller eventuellt en kameraväska.
M har inte sett att killen hade någon kamera eller att han fotograferade, men
A sa att hon sett att killen fotograferade. A tyckte att killen verkade
skum
men M tänkte att det var en friluftsmänniska, " en naturkille" och reagerade inte
alls på att det var något konstigt med killen, det var "en vanlig kille"."

Vem gjorde iakttagelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in