2013-11-10, 21:12
Medlem
succubusans avatar
Blev faktiskt paff när jag såg bilderna på blodet från bilens bagage..det var ju rätt mycket blod. KJ sade väl nått om att han tror att hon kunde ha skadat sig på typ karateträningen och att det kanske var därför det är blod från henne i bilens bagage.

Hon skrev faktiskt själv att hon blev skadad så hon blödde på en av träningarna, det står i FUPen, hon blev då också inlåst i träningslokalen då hon tvättade bort blodet från hennes träningskläder.
Citera
2013-11-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Tror att AH flyttat och att inlägget syftade på hans tidigare adress. Om det ska stämma med att huset ska ligga mitt emot karatehuset. Fabriksgatan ?
Enligt både upplysning.se och ratsit.se bor denne AH på Flottiljvägen 4A

På Fabriksgatan 7
Bor 2 ynglingar med samma efternamn som AH
--->

På Mjölners Gränd 7 bor en ME
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-11-10 kl. 21:25.
Citera
2013-11-10, 21:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Blev faktiskt paff när jag såg bilderna på blodet från bilens bagage..det var ju rätt mycket blod. KJ sade väl nått om att han tror att hon kunde ha skadat sig på typ karateträningen och att det kanske var därför det är blod från henne i bilens bagage.

Hon skrev faktiskt själv att hon blev skadad så hon blödde på en av träningarna, det står i FUPen, hon blev då också inlåst i träningslokalen då hon tvättade bort blodet från hennes träningskläder.
Förklaringen han kom med under rättegångsförhöret var att blodet placerats där av någon annan. Han har nog förstått att kopplingen skadad på träning och blodpöl i bagaget inte håller.
Citera
2013-11-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det vet jag inte.

Men jag vet att blodet var på vänster sida i bakluckan medan likhunden markerade på höger sida.
Sid: 384 hunden markerade på höger och vänster sidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej han som har bloggen bor ca 50 meter ifrån karatelokalen.

Den gamla i Sävast eller den nuvarande?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Nej, titta på bild 2, sid 305 eller bild 3, sid 306. Blodet syns inte ens. Bild 5, sid 306, är fotomontage.
Citera
Moderator
OYs avatar
Det här kan vara ett mord med rasistiska förtecken, börjar nästan tro att det är på det viset. Det är minst två personer inblandade.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Connyy
Någon nämnde ju tidigare att personen som driver bloggen ska ha bott ett par meter bort från KJ, men det kan ju vara en trådsanning.

Alltså vad jag vet så är det inte bekräftat vem som står bakom bloggen. Theforeigner menade sig ha funnit ett samband mellan bloggnamnet och ett namn som någon "likade" på facebook och då vederbörande spelade i något dödsmetallband mm så tyckte han att det kunde vara samma person. Han kan förstås ha rätt, men jag tycker inte bevisningen är särskilt övertygande.

Denna person bodde i vart fall inte nära KJ då. Foreigner påstod att han bodde i samma uppgång som "AH" då, men denne verkar ju nu som nämnts bo på en annan adress. Inte heller detta är ju egentligen ett bevis för någonting, på en liten ort som Boden är det bara att förvänta sig att folk som förekommer i ett större sammanhang som denna utredning är kommer att ha såna här gemensamma beröringspunkter i flera fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Schlangen säger ju själv på sin blogg att hen själv varit vid huset och fotat. Har ingen bil, tog en promenad och bor ganska nära.

Hur var det med han som syntes (med kamera?) vid ödehuset helgen innan benen påträffades, några tankar kring vederbörande: (fup 100)
"När dom befann sig vid det gula huset kom det en kille gående, M har för sig att killen
ledde en cykel. M tyckte att han kände igen killen, men vet inte vad han heter. Han
beskriver killen; "normallängd, normal kroppsbyggnad, skägg, glasögon, han hade på sig
friluftskläder typ Haglöf i någon mörk färg, håret var mellanlångt, nedanför öronen och
mellanblont". Killen hade en svart mindre ryggsäck eller eventuellt en kameraväska.
M har inte sett att killen hade någon kamera eller att han fotograferade, men
A sa att hon sett att killen fotograferade. A tyckte att killen verkade
skum
men M tänkte att det var en friluftsmänniska, " en naturkille" och reagerade inte
alls på att det var något konstigt med killen, det var "en vanlig kille"."
Citera
2013-11-10, 21:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Det är belagt av KJ:s och VB:s SMS-trafik att tränaren skjutsade hem henne vid detta tillfälle. Dessutom har man undersökt hennes träningsväskor som fanns hemma hos föräldrarna utan att hitta något blod på dem. Som J.R skrev så verkar det som att försvaret släppt idén om att försöka skylla blodet i bakluckan på "träningsskador". Tyvärr för dem så är ju inte deras andra hypotes särskilt sannolik heller.
Citera
2013-11-10, 21:22
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, titta på bild 2, sid 305 eller bild 3, sid 306. Blodet syns inte ens. Bild 5, sid 306, är fotomontage.

Jo but still, det är inte direkt 1 droppe.. det är ganska mycket både på vänstersida av bilen (alltså själva kanten in till bagaget) och även på bagageluckan( där dom på ena bilden målat blått för att man ska se vart det fanns blod). Det var det jag blev lite paff över, för när man följt vad KJ och hans advokat sagt så har det verkat som det varit bara nån droppe och bara nån droppe är ju lättare att förklara.

Det var när jag läste om det i FUPen som jag kände att KJ är den skyldige.. men sen nu när jag läst allt om MB och att otrohetsaffären faktiskt var sant så vet jag inte vad jag ska tro igen. Får hoppas att rätt man/kvinna får sitta för detta brott till slut.
Citera
2013-11-10, 21:23
Medlem
Jag har tänkt på en sak som jag på riktigt tycker är intressant:
Ponera att KJ mördat VB utomhus och styckat henne och skött hela dumpningen själv.
Fine.
Sen tar han hem handskarna, påsen och tejpen. Vilket är helt ologiskt om han lyckats så här långt. Alla dessa grejer hade han kunnat gräva ner, elda upp eller dumpa i ett vattendrag när han ändå höll på.

Men säg i alla fall att allt detta skett.
Tror ni då att en så slarvig person inte hade lyckats besudla även förarplatsen i bilen?
Borde han inte varit kladdig och därmed lämnat spår i framsätet?

Även om han skulle haft med ombyte så hade ju hans styckarkläder följt med hem på samma sätt som övriga grejer, eller?

Jag får det till att om det är KJ måste han haft en medhjälpare. KJ skulle inte klara denna procedur utan att klanta till det.
Det optimala vore om man styckade inomhus och kastade alla kläder osv osv, men då är frågan var?

Det krävs mycket mer planering än att bara knivmörda någon, stycka den och sen köra hem. Hade han gjort så hade hela framsätet varit besudlat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in