Citat:
Ursprungligen postat av
AbsolutNilegard
Har precis flyttat in i en lägenhet på Gropegårdsgatan. Hur är läget där? Lugnt? Gangstergangbangs?. Har bara bott här ett par dagar men än så länge har jag inte märkt av något märkvärdigt obehagligt.
Har en nära kompis som bor på Gropegårds och har bott vid Vågmästarplatsen, så rört mig en hel del i det området när jag bott i Göteborg.
Tycker Gropegårds känns helt ofarligt. Visst, lite kids som försöker kränga på dig weed när du är ute och ciggar utanför huset, och en del alkisar i trappuppgångarna. Men det har aldrig hänt mig något dåligt där och inte min kompis heller, som bott där i snart tre år. Om det är på Västra Andersgårdsgatan tycker jag väl att lägenheterna är lite sunkiga dock.
Vad man kan säga i övrigt om området är att det känns lite dött. Finns ett par affärer och något sunkhak på Wieselgrens dock vilket inte är jättelångt att gå. Pizzerian vid Gropegårds har kursat men det finns en till och någon tobaksaffär bortåt Rambergsvallen till. Men det är väldigt tyst och lugnt i området och kommunikationerna är bra till stan.
Och, eftersom det alltid tycks lika viktigt att poängtera på Flashback fast det inte har någon relevans i sammanhanget, är både jag och min kompis "vita, etniska svenskar".