2013-11-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Tyckte samma sak jag. Synd då lurarna verkar grymma.

Blev lite sugen på 750i iaf efter att ha läst den senaste recensionen. Tyvärr gick det inte att avbryta ordern på amazon så får väll se om jag skickar tillbaka dem eller ej. Fan vad krångligt allt blev

Ja, det kanske inte är så hemskt att ha sladden runt örat ändå, får se om jag kanske ska prova dom ändå
Citera
2013-11-07, 23:16
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0x
Ja, det kanske inte är så hemskt att ha sladden runt örat ändå, får se om jag kanske ska prova dom ändå

Att bära en in-ear med sladden runt örat är överlägset jämfört med rätt ner. Dom sitter säkrare och man tar bort mycket av sladdljuden. Jag bär i stort alla in-ear med sladden runt örat om det finns möjlighet. Hade säkert burit MA-600 runt örat.
Citera
2013-11-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Att bära en in-ear med sladden runt örat är överlägset jämfört med rätt ner. Dom sitter säkrare och man tar bort mycket av sladdljuden. Jag bär i stort alla in-ear med sladden runt örat om det finns möjlighet. Hade säkert burit MA-600 runt örat.

Finns det någon bild så man kan se hur det ser ut när man har på sig dom? För jag antar att det inte går att beställa, prova och skicka tillbaka.
Citera
2013-11-09, 23:05
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Finns det någon bild så man kan se hur det ser ut när man har på sig dom? För jag antar att det inte går att beställa, prova och skicka tillbaka.

Du har alltid 10 dagar att kunna lämna tillbaka produkten om du köper via nätet om du inte är nöjd.
Tror tom att apple betalar frakten tillbaka.
Citera
2013-11-10, 01:52
Medlem
Citat:
Du har alltid 10 dagar att kunna lämna tillbaka produkten om du köper via nätet om du inte är nöjd.
Tror tom att apple betalar frakten tillbaka.

Även om jag har provat den? Blir inte hörlurar "förbrukade" då?
Citera
2013-11-10, 05:24
Medlem
Fudge0wns avatar
Någon som har några åsikter om Audio Technica ATH-A500?
Citera
2013-11-10, 16:52
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Någon som har några åsikter om Audio Technica ATH-A500?

Helt sjukt överpris. Som jämförelse kan jag nämna att den uppgraderade modellen A500X kostar 400 kr på amazon japan.
För runt 2000 kr hade jag köpt ett par Audio Technica ATH-AD1000X /900X, Sony MA900 eller Sennheiser HD598 som är överlägsen A500. Man måste dock gå genom tenso om man ska beställa från amazon.jp.
http://www.youtube.com/watch?v=Lkh_giVwD3g
http://www.youtube.com/watch?v=X-ycSwl5y84
http://www.youtube.com/watch?v=Zy1vbjrku6Q

Dessa är öppna hörlurar till skillnad från A500 som är sluten. Öppna lurar har stora akustiska fördelar och producerar ett öppnare och mer naturligt ljud. Nackdelen är att dom inte isolerar från omgivningen. Slutna lurar har också en fördel att producera en mer linjär och kraftfull bas bland dynamiska lurar.
Om man vill ha en sluten lur runt 2000-3000 som isolerar bra, sitter skönt, fungerar med många genrer och låter riktigt bra hade jag köpt en MrSpeakers Mad Dog.
https://www.mrspeakers.com/MrSpeaker...50RP-headphone
Den kommer dock behöva en hörlursförstärkare (alla hörlurar behöver egentligen en förstärkare) typ Schiit Vali.
En DAC som Schiit Modi eller ODAC kan också vara en idé om man bara har en dators ljudkort som källa.
Citera
2013-11-10, 16:54
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Även om jag har provat den? Blir inte hörlurar "förbrukade" då?

Dom blir inte förbrukade om man inte försämrar skicket eller tappar bort grejer ur förpackningen då man kan åka på extra avgifter. Man ska dock inte utnyttja systemet genom att testa en massa grejer och sedan skicka tillbaka då butiken inte längre kan sälja dessa som nyskick och därför förlorar pengar.
Citera
2013-11-10, 17:54
Medlem
Fudge0wns avatar
Citat:
Helt sjukt överpris. Som jämförelse kan jag nämna att den uppgraderade modellen A500X kostar 400 kr på amazon japan.
För runt 2000 kr hade jag köpt ett par Audio Technica ATH-AD1000X /900X, Sony MA900 eller Sennheiser HD598 som är överlägsen A500. Man måste dock gå genom tenso om man ska beställa från amazon.jp.
http://www.youtube.com/watch?v=Lkh_giVwD3g
http://www.youtube.com/watch?v=X-ycSwl5y84
http://www.youtube.com/watch?v=Zy1vbjrku6Q

Dessa är öppna hörlurar till skillnad från A500 som är sluten. Öppna lurar har stora akustiska fördelar och producerar ett öppnare och mer naturligt ljud. Nackdelen är att dom inte isolerar från omgivningen. Slutna lurar har också en fördel att producera en mer linjär och kraftfull bas bland dynamiska lurar.
Om man vill ha en sluten lur runt 2000-3000 som isolerar bra, sitter skönt, fungerar med många genrer och låter riktigt bra hade jag köpt en MrSpeakers Mad Dog.
https://www.mrspeakers.com/MrSpeaker...50RP-headphone
Den kommer dock behöva en hörlursförstärkare (alla hörlurar behöver egentligen en förstärkare) typ Schiit Vali.
En DAC som Schiit Modi eller ODAC kan också vara en idé om man bara har en dators ljudkort som källa.

Fantastiskt svar!

Jag har sen ca 2 år tillbaka ett par ATH-M50. Ungefär nånstans där köpte jag även denna lilla förstärkare, helt enkelt för att min bärbara dator vid den tiden inte gav mina ATH-M50 någon rättvisa.

Ponera att jag skulle köpa MrSpeakers Mad Dog (dom ser onekligen bra ut, av recensioner att dömma), skulle min nuvarande förstärkare driva dom bra, eller anus?

Tacksam för svar
Citera
2013-11-10, 18:51
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Fantastiskt svar!

Jag har sen ca 2 år tillbaka ett par ATH-M50. Ungefär nånstans där köpte jag även denna lilla förstärkare, helt enkelt för att min bärbara dator vid den tiden inte gav mina ATH-M50 någon rättvisa.

Ponera att jag skulle köpa MrSpeakers Mad Dog (dom ser onekligen bra ut, av recensioner att dömma), skulle min nuvarande förstärkare driva dom bra, eller anus?

Tacksam för svar

Har inte testat själv men det borde inte vara några problem.
Vet att den tidigare uDAC var rätt illa omtyckt av många på hörlursforum men att dom lyckades fixa till udAC 2 bättre.

Dock går det givetvis att få Mad Dog att låta bättre än genom en uDAC.
Jag har en bra (och dyr) hybridförstärkare och en bra DAC som får dom att låta bättre än genom en budget dac/amp helt klart. Frågan är om den skillnaden är värd det priset man betalar. För vissa är det så.
Som grundregel ger pengarna spenderade på en bättre hörlur mer utdelning än dom man spenderar på DAC/Amp så länge man har grejer som klarar vissa grundkriterier.
Det är dock en spännande tid då vi ser att riktigt bra ljud i form av DAC och förstärkare börjar kosta mindre och mindre iom teknikens utveckling.

MrSpeakers har också kommit ut med en ny lur kallad Alpha Dog. Har dock inte hört eller köpt den ännu men är sugen.
Finns väldigt mycket på head-fi om dessa två lurar.
Senast redigerad av Runkpapper 2013-11-10 kl. 18:57.
Citera
2013-11-10, 19:10
Medlem
Hej, nu är det här ju säkert fel tråd, men jag hittade ingen annan och kunde inte heller skapa en ny.
Men vet nån om man kan ha 2st Playstation 3:s bluetooth hörlurar i samma rum eller börjar dom blanda iho ljuden från datorn och Playstation?
Dom e skitbra med 7.1 surround men det vore ju lite tråkigt när jag lirar PS om man får lite repliker från TrueBlood med när man delar ut nackskått Och lika tråkigt för gumman också som får lyssna på kreverande granater i nån romantisk film
Citera
2013-11-10, 19:47
Medlem
1. Vad lyssnar du på för musik?
hiphop, elektronisk, house, samt rock/metal.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Basen är ganska viktig men får inte ta över för mycket, samt att det är ett cleant ljud!

3. Hur kommer du driva dom?
iphonen/ipad och dator.

4. Hur kommer du använda dom?
på väg till jobbet, i hemmet, samt när man reser.

5. Budget?
inte mer än 900

6. In-ear, earbud, on-ear eller over-ear?
on-ear!

7. Annat som är viktigt?
stilrena
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in