Citat:
Ursprungligen postat av
Fudge0wn
Fantastiskt svar!
Jag har sen ca 2 år tillbaka ett par ATH-M50. Ungefär nånstans där köpte jag även
denna lilla förstärkare, helt enkelt för att min bärbara dator vid den tiden inte gav mina ATH-M50 någon rättvisa.
Ponera att jag skulle köpa MrSpeakers Mad Dog (dom ser onekligen bra ut, av recensioner att dömma), skulle min nuvarande förstärkare driva dom bra, eller anus?
Tacksam för svar

Har inte testat själv men det borde inte vara några problem.
Vet att den tidigare uDAC var rätt illa omtyckt av många på hörlursforum men att dom lyckades fixa till udAC 2 bättre.
Dock går det givetvis att få Mad Dog att låta bättre än genom en uDAC.
Jag har en bra (och dyr) hybridförstärkare och en bra DAC som får dom att låta bättre än genom en budget dac/amp helt klart. Frågan är om den skillnaden är värd det priset man betalar. För vissa är det så.
Som grundregel ger pengarna spenderade på en bättre hörlur mer utdelning än dom man spenderar på DAC/Amp så länge man har grejer som klarar vissa grundkriterier.
Det är dock en spännande tid då vi ser att riktigt bra ljud i form av DAC och förstärkare börjar kosta mindre och mindre iom teknikens utveckling.
MrSpeakers har också kommit ut med en ny lur kallad Alpha Dog. Har dock inte hört eller köpt den ännu men är sugen.
Finns väldigt mycket på head-fi om dessa två lurar.