2013-03-29, 14:31
Medlem
Playams avatar
För den som är gamer och vill ha ett trådlöst headset så kan jag rekommendera Logitech G930, är på mitt andra par nu. Köper nog samma om det här går sönder=)

Ljudet är jag nöjd med, schysst bas men inte för hög.. trevligt sound i övrigt.

Kan gå 15-20 meter från recievern här hemma, utan störningar. Kan hända att den cuttar av nån sekund när man är på långt avstånd dock, men det händer inte så ofta för mig.
Senast redigerad av Playam 2013-03-29 kl. 14:37.
Citera
2013-03-29, 16:25
Medlem
1. Vilka genrer lyssnar du mest på?

Allt möjligt, rap till house.

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?

Att ljudet skall vara rent & mycket bas

3. Hur kommer du driva dom?

iPhone.

4. Hur kommer du använda dom?

Träningshörlurar

5. Budget?

max 1500

6. In-ear, on-ear eller over-ear?

on-ear

7. Har du möjlighet att provlyssna hörlurar (storstad)?

Nej

8. Annat som är viktigt?

Använt mig av wesc osv tidigare, men dom går sönder & blir glapp lätt så något som håller vore fint!

Vad säger ni, vad ska jag kolla på för hörlurar?
Citera
2013-03-29, 16:54
Medlem
Skaffade Audio Technica m50 idag, ljudet är fint men vet inte om högtalarna håller en längre tid pga kvalitén?
Citera
2013-03-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillionen
Skaffade Audio Technica m50 idag, ljudet är fint men vet inte om högtalarna håller en längre tid pga kvalitén?

Vad menar du exakt..?
Citera
2013-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Vad menar du exakt..?

Om hörlurarna håller för hård användning, dvs om de är ömtåliga eller ej.
Citera
2013-03-29, 18:30
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Svammel innan, men Sony MDR-V55 som jag beställde verkar vara uppföljare till som jag ville ha från början. Dvs Sony MDR-V700DJ. Så helt skit lär dom inte vara...
Väldigt mycket billigare bara, men ska tydligen vara uppföljare iallafall.

Men om jag hade varit rik hade jag valt dessa lurar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=456584
10 laxar i en laxask.

Hade varit ballt att provlyssna sånna. Läst om dom tidigare. Lär inte bli mycket bättre än sådär...
Och det finns säkert nån i denna tråd som äger ett par. Om man kollar på film med datorn eller liknande med dom får man nog ingen bättre ljudupplevelse än så.

Det blir faktiskt bättre tro det eller ej, iaf rent tekniskt.
Om du vill köpa världens bästa hörlurar får du kolla på Stax SR-009 som är en elektrostastisk hörlur.
Ca 25K från Japan exkl moms. Du får också räkna med att spendera ungefär lika mycket på en förstärkare om du vill kunna driva dom till sin fulla potential.
http://www.youtube.com/watch?v=0UGtjJYVew4
Det HD800 gör kanske bäst i världen är det som på engelska kallas imaging, dvs förmågan att måla upp en ljudbild i 3D. Vilken förstärkare/DAC man använder är också delaktig i den här egenskapen.
Nackdelen med riktigt transperanta lurar är att dom får dåligt inspelad musik att låta värdelöst.
Citera
2013-03-29, 18:42
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Varför är den här tråden ihopbakad till att handla om ALLA hörlurar?

In ear-lurar är en helt annan sak, en helt annan produkt med ett helt annat syfte än riktiga studiolurar till exempel. Det enda de har gemensamt är att de sitter på huvudet och avger ljud.

För mig finns in ear inte ens på kartan. Jag har helt andra behov. Ett behov av BRA LJUD! Och det kan du aldrig få med proppar som du trycker in i örongångarna.

Varför denna ständiga och pedantiska strävan att baka ihop trådar på FB?

Du är lite fel ute här angående in-ears.
Finns in-ears som spelar på samma nivå som några av dom bästa over-ear lurarna rent teknsikt och musikaliskt.
Custom in-ears som tex Spiral Ear 5 way, JH13 och Frogbeats C5 är inte nödvändigtvis sämre än HD800/LCD-2 och PS1000.
Universella in-ears som IE800, Heir 5.0, GR07 och FXD70 står sig också bra jämfört med lurar i sin prisnivå.
Citera
2013-03-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillionen
Om hörlurarna håller för hård användning, dvs om de är ömtåliga eller ej.

ATH-M50 är rätt så kända för sin robusta kvalité då de tål rätt så mycket stryk.

Folk har väldigt fel uppfattning om plast, det är ett väldigt bra material om det används rätt. Vilket Audio Technica gjort rätt med M50. Det är dock inte de mest tåliga hörlurarna på marknaden, det ska man ju inte heller förvänta sig
Citera
2013-03-30, 13:55
Medlem
cliffhanger92s avatar
APPAR TILL SMART-TV

Har en Samsung Plasma serie 5. Jag vill lägga till en massa appar av olika slag men kan bara lägga till två appar sen är minnet fullt! Tog bort några av de förinstallerade apparna. Kan se minnesanvändningen när man skall ladda ner en app. Märkligt nog är där bara 797.94MB i TVn. Varav 400MB redan är användt av förinstallerade appar.

Satte i en USB-sticka men jag lyckades inte spara någon app på den. Kan tydligen bara spela upp. Vet att jag kan spela in tv-program på hårddisk.

Går det att spara appar på USB eller hårddisk eller går det att utöka TVns lagring?
Vill ju inte ha en app åt gången!
Citera
2013-03-30, 15:45
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Det blir faktiskt bättre tro det eller ej, iaf rent tekniskt.
Om du vill köpa världens bästa hörlurar får du kolla på Stax SR-009 som är en elektrostastisk hörlur.
Ca 25K från Japan exkl moms. Du får också räkna med att spendera ungefär lika mycket på en förstärkare om du vill kunna driva dom till sin fulla potential.
http://www.youtube.com/watch?v=0UGtjJYVew4
Det HD800 gör kanske bäst i världen är det som på engelska kallas imaging, dvs förmågan att måla upp en ljudbild i 3D. Vilken förstärkare/DAC man använder är också delaktig i den här egenskapen.
Nackdelen med riktigt transperanta lurar är att dom får dåligt inspelad musik att låta värdelöst.

Jo, det finns bättre, men jag skulle såklart välja vanlig hi-fi! Högtalare slår mycket...
Visst kan hörlurar ge en skön upplevelse med musik och mp3, men högtalare satsar jag hellre pengar på än hörlurar

25 tusen för ett par lurar. Mycket pengar...
Men visst, det finns dyr teknik där ute. För dom som har råd eller väljer att lägga pengarna på det...
Har själv studio-högtalare. Och istället för att köpa en hörlur för 10 lax eller mer, lägger jag det på vanliga högtalare och subwoofer. Men det är jag det...
tat lugnt
Citera
2013-03-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Jo, det finns bättre, men jag skulle såklart välja vanlig hi-fi! Högtalare slår mycket...
Visst kan hörlurar ge en skön upplevelse med musik och mp3, men högtalare satsar jag hellre pengar på än hörlurar

25 tusen för ett par lurar. Mycket pengar...
Men visst, det finns dyr teknik där ute. För dom som har råd eller väljer att lägga pengarna på det...
Har själv studio-högtalare. Och istället för att köpa en hörlur för 10 lax eller mer, lägger jag det på vanliga högtalare och subwoofer. Men det är jag det...
tat lugnt
För att få högtalare som motsvarar ett par hörlurar för 10k måste du betala väldigt mycket ...
Citera
2013-03-30, 21:08
Medlem
Testade min ett par Sennheiser hd598 idag och de lät bättre än mina Audio Technica ATH-M50 som jag köpte igår samt att de är bekvämare på grund av öronkuddarna. Enda nackdelen med HD598 var kabeln som var 3 meter lång och adaptern från 6.5mm till 3.5mm, någon som vet om det går att byta ut kabeln till en som är ca 1 meter och utan adaptera?

Om inte, är det möjligt att byta ut öronkuddarna på ATH-M50?
Senast redigerad av Trillionen 2013-03-30 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in