2013-11-10, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du är helt fel ute. Läs FUP:en.

vad precis ska jag lasa? vilket ar helt fel?
Citera
2013-11-10, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det vet jag inte.

Men jag vet att blodet var på vänster sida i bakluckan medan likhunden markerade på höger sida.

Om det bara var på höger sida, måste det väl bara ha varit en del av ett lik? Eller jätte stor koffert !
Citera
2013-11-10, 04:51
Medlem
Theforeigners avatar
Av någon anledning så hittar jag, i dag, ingen info överhuvudtaget, i FUP, angående lik-hunden
" UNO"s sök in KJs bil.

Finns det någon som har FUP sido info på detta?

Jag vet att det i FUP, sidan 364, finns info att "UNO" gjorde sök på KJs tejprulle (med VBs blod på) den 22 Augusti , 2013, och söket gjordes, som jag förstår det, på samma location som "blod söket" i KJs bil's bagagelucks gjordes af "UNO", nämligen i Luleå polishus, fyshallen.

Men som sagt hitta INGENTING, i dag, i FUP angående blod/lik lukt fyndet i KJs bil !!!???

Och hur kommer det sig att "UNO" skulle söka på KJs "blod besudlade" (det måste vara mikroskopiskt blod eftersom inget blod kan ses på fotos av tejprullen) tejprulle om inte "uno" kan markera på blod från en död människa ???

There is somthing rutten in the state of Boden /Luleå !!!

Jag menar... VARFÖR finns ingen info i FUP på det, ifölge åklagaren, starkaste bevis genimot KJ i FUP, altså det angivna blod/lik lukt fyndet i KJs bil ?
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-10 kl. 05:15.
Citera
2013-11-10, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det står 21 maj på nästan allt från SKL, men det kan ju vara förturs dokument sen innan och så har man fortsatt med just 21 maj?

Bo Forsberg, förordnad 2013-05-23
Skäligen misstänkt KJ 22 maj.

När visste postaren detta då?

Vad postaren verkligen visste (om det nu är A-baten som avses) är nog lite oklart. Hen postar 28/5, 22:34, sitt inlägg med att KJ är "SÅÅÅ KÖÖRD!!" och hänvisar där till Aftonbladet utan att ge ngn närmare förklaring till varför.

I senare inlägg från 28/5: "Ja, jag är inblandad."

När OY vill att hen skall tala ur skägget (ang annat inlägg från 28/5) blir svaret: "Har ingen lust att joina KJ på kåken, så tyvärr inte en antydan."

Mao är det hela lite snurrigt, saken snurras till (el förklaras?) ytterligare när det framkommer att Aftonbladet den 28/5 skrivit om ett synnerliget bisarrt dubbelstyckmord i en citronplantage i Spanien och att A-baten kanske på något sätt inkorporerat detta med idéer kring VB:s öde..
Orkar inte nu fördjupa mig vidare i detta, fortsättning lär följa.
Senast redigerad av Rubar 2013-11-10 kl. 05:43.
Citera
2013-11-10, 05:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Får kolla datum när jag kommer upp, men någon gång mellan 23-28:e skulle jag säga.
Vore så klart pikant om han visste det innan söket ens genomförts.

Kan det vara så att polisen och MPS varit lite för bra kompisar i detta ärende och pratat vid sidan av?

Keep on digging, du jobbar/tänker SNYGGT tycker jag
Citera
2013-11-10, 05:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Av någon anledning så hittar jag, i dag, ingen info överhuvudtaget, i FUP, angående lik-hunden " UNO"s sök in KJs bil.

Finns det någon som har FUP sido info på detta?

Jag vet att det i FUP, sidan 364, finns info att "UNO" gjorde sök på KJs tejprulle (med VBs blod på) den 22 Augusti , 2013, och söket gjordes, som jag förstår det, på samma location som "blod söket" i KJs bil's bagagelucks gjordes af "UNO", nämligen i Luleå polishus, fyshallen.

Men som sagt hitta INGENTING, i dag, i FUP angående blod/lik lukt fyndet i KJs bil !!!???

Och hur kommer det sig att "UNO" skulle söka på KJs "blod besudlade" (det måste vara mikroskopiskt blod eftersom inget blod kan ses på fotos av tejprullen) tejprulle om inte "uno" kan markera på blod från en död människa ???

There is somthing rutten in the state of Boden /Luleå !!!

Jag menar... VARFÖR finns ingen info i FUP på det, ifölge åklagaren, starkaste bevis genimot KJ i FUP ???

Om någon har/hittat FUP sido info angående blod/lik lukt fyndet i KJs bil (bagageluckan) så var så snäll at skikka en PM till mig.

På förhand TACK
Citera
2013-11-10, 05:26
Medlem
Cinnabars avatar
https://www.flashback.org/t1128815

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år? Vad exakt står i fuppen om detta? Jag tycker att den som gav hunden till KJ borde ha haft frågor om vart den tog vägen?

https://www.flashback.org/t1119149
Alla tjejer gör inte som man vill, vad skulle VB egentligen göra hos KJ? Hon var snäll, det vet vi. De hade ingen relation, och hon ljög om att hon skulle till honom. Hon var kär i MB. Hur såg deras sms-konversation ut när de bestämde mötet? Vad handlade träffen om? Det är knappast så att VB hoppar i bingen med KJ när hon har ständig kontakt med MB, det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag har hela tiden trott att detta inte är svartsjukerelaterat, men har tänkt om. Jag tror att det var VB som dumpade KJ, och inte tvärtom. Vem har påstått att han dumpade henne?

Det är för djävulskt att VB inte fick den studiero hon behövde, att hon blev så manipulerad av två män, KJ och MB. En tog livet av henne, och det är KJ, utan medhjälpare. Det är jag övertygad om. Motivet är svartsjuka. VB messade MB hela kvällen, och avböjde troligen KJs inviter. Han sa till henne att hon kunde plugga hos honom, men planen var en annan. När KJ blev avspisad, slog det slint i huvudet på honom. Brottet avrundades med transportstyckning. Hans drömmar om "mord" med mera, tror jag bara var barnsligt tänkande, eller kanske idéer, men det var nog inte planen för denna kväll, ändrar mig även på den punkten.

När KJ utfört brottet, utlöst av oresonlig svartsjuka, vill han dölja brottet och den processen är han fortfarande inne i. Han kommer att erkänna, om han bara kommer åt sina känslor. Man ska kanske prata om "Guds vrede" och homosexualitet (sök på flashback) för att närma sig hans förvirrade inre? Många unga har förvirrade identiteter. KJ var enligt sina egna noteringar på nätet, "kristen" (?). Kanske en präst skulle samtala med KJ?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-10 kl. 05:50.
Citera
2013-11-10, 05:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år?

Även elsängar trilskas... https://www.flashback.org/t1092441

han köpte hundvalpen i oktober 2012.

och om han inte ville ha hunden längre i Februari 2013 så kunde han ju bara ge bort den till någon.
Citera
2013-11-10, 05:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
han köpte hundvalpen i oktober 2012.

och om han inte ville ha hunden längre i Februari 2013 så kunde han ju bara ge bort den till någon.

Finns kvitto? Vem påstår det? Vem köpte han hunden av? Har KJ haft fler djur? Vad vet man egentligen om hans tidigare djurägande?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-10 kl. 05:48.
Citera
2013-11-10, 05:54
Medlem
Citat:

Man undrar verkligen vad som hände med hunden. Det finns människor som inte förstår sig på hur hundar fungerar, kan hunden ha blivit ett bekymmer för KJ, behövde han bli av med den? Hur fick han hunden egentligen? Vilket år? Vad exakt står i fuppen om detta? Jag tycker att den som gav hunden till KJ borde ha haft frågor om vart den tog vägen?

https://www.flashback.org/t1119149
Alla tjejer gör inte som man vill, vad skulle VB egentligen göra hos KJ? Hon var snäll, det vet vi. De hade ingen relation, och hon ljög om att hon skulle till honom. Hon var kär i MB. Hur såg deras sms-konversation ut när de bestämde mötet? Vad handlade träffen om? Det är knappast så att VB hoppar i bingen med KJ när hon har ständig kontakt med MB, det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag har hela tiden trott att detta inte är svartsjukerelaterat, men har tänkt om. Jag tror att det var VB som dumpade KJ, och inte tvärtom. Vem har påstått att han dumpade henne?

Det är för djävulskt att VB inte fick den studiero hon behövde, att hon blev så manipulerad av två män, KJ och MB. En tog livet av henne, och det är KJ, utan medhjälpare. Det är jag övertygad om. Motivet är svartsjuka. VB messade MB hela kvällen, och avböjde troligen KJs inviter. Han sa till henne att hon kunde plugga hos honom, men planen var en annan. När KJ blev avspisad, slog det slint i huvudet på honom. Brottet avrundades med transportstyckning. Hans drömmar om "mord" med mera, tror jag bara var barnsligt tänkande, eller kanske idéer, men det var nog inte planen för denna kväll, ändrar mig även på den punkten.

När KJ utfört brottet, utlöst av oresonlig svartsjuka, vill han dölja brottet och den processen är han fortfarande inne i. Han kommer att erkänna, om han bara kommer åt sina känslor. Man ska kanske prata om "Guds vrede" och homosexualitet (sök på flashback) för att närma sig hans förvirrade inre? KJ var enligt sina egna noteringar på nätet, "kristen" (?). Kanske en präst skulle samtala med KJ?

Utesluter inte heller att KJ kan ha dödat VB pga svartsjuka/kränkthet över att VB föredrog en "gammal gubbe" framför den virile commandern. Tror du H+dar är = KJ?
Citera
2013-11-10, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi kan ta en titt på MB:s kompisar: http://profileengine.com/people/robert.lundh/robert.lundh#/people/56805907/micke.berg

H*ns L Ol*fsson (ao), skriver på NSD
M*tte B*rgman (ae), utredande polisman, aktiv i denna utredning
R*bert L*ndh (ou), Hells Angels

och det är bara på första sidan. Det finns 12. Så nog tillhör MB etablissemanget i Boden, alltid.

Mycket intressant info!

Det här blir bara sjukare och sjukare.

Hela fallet luktar illa just nu. Alla teorier med att MB kan ha haft kontakter här och där stämmer. Vi kan inte utesluta att han har fått hjälp inifrån. Vi kan inte utesluta att polisen är med och påverkar bevis. Det mest suspekta är blodet på kanten av bilen och liklukt, kan ju vara detsamma.

Just nu håller jag i alla fall öppet för alla möjliga händelseförlopp.

Likaså tidningen nsd, som kanske till och med mottagit förtäckta hot om att inte skriva om mb-spåret. Nu jävlar ska det röras om grytan.

Det mest intressanta är i alla fall, att nu VET vi att MB verkligen har de kontakter som behövs.
Citera
2013-11-10, 06:11
Medlem
Citat:

Inquiring mind, jag sällar mig till Er! Någon på tråden som har svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in