Citat:
Ursprungligen postat av
ophiaghushannah
Låter ju onekligen som Ploy!
Hon kan med andra ord ha varit uppbragd i sinnet redan vid 16.30 tiden på e.m
Hon var enligt mamman vid gott mod runt 16.00 när hon lämnade hemmet.
Munkjackan är av samma modell som den KJ syns med, på foton kring F-vägen.
Ploy kan ha lämnat KJ:s lägenhet för att ensam gå ut en sväng och då tagit kontakt med MB via sin mobil. Denna kontakt kan för Ploys del varit uppslitande (känslomässigt jobbig).
De kan ha grälat via samtal eller sms och detta kan ha lagt grunden för det som senare komma skulle.....
Strax före 17 slog hon 112*, det stämmer tidsmässigt med denna iakttagelse om man tänker sig att hon blev upphunnen av KJ sedan hon flytt från honom. Han körde nog i kapp henne i så fall...
Undrar om hon var skadad redan då med stämjärnet i ryggen? Hon kan ha varit ledsen även av fysisk smärta. Hem kunde hon inte ringa, för hon hade ju ljugit för sin mor om vem hon skulle till, 112 ringde hon kanske för att hon var fysiskt skadad och behövde läkarhjälp?
Sedan hör hon av sig till MB via sms och är upprörd även fram till 18.40, skriver "svara, svara" och liknande enligt MB. Sedan tyst.
Jag tror inte att vännerna hade en lugn studiekväll med tv-tittande, det gick fel redan från början.
Edit: Nu inser jag att du är en foliehatt som tror att MB hinner mörda sin älskarinna och strax därefter sitter på restaurangen med sin familj. Riktigt så lätt är det inte att mörda, om man inte är en iskall hitman. Den bilden av MB tror jag att du får jobba på att bygga.