2013-11-10, 03:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Står så här i sammandraget ,men datumet som är polisens är fortfarande 21 maj.

Den 27 maj startade den kriminaltekniska undersökningen av Kristoffer Johanssons bil
med registeringsnummer HBJ336, en ljusblå Hyundai Sonata. I bagageutrymmet var det
fullt med föremål och i det nedre lagret fanns en plastkasse med blod på som kom från
Vatchareeya. Dessutom fanns där arbetshandskar varav den vänstra hade Vatchareeyas
blod på utsidan och Kristoffer Johanssons DNA på insidan. På bagagerumsmattans
vänstra sida och på insidan av bagageluckans vänstra nederkant fanns blod som också
kom från Vatchareeya.

Här vet man ju då vems blod det är och det har jag för mig kom snabbt och att man bett om förtur.
Det kan vara delrapporter också typ.

Sakkunnigutlåtande SKL Delredovisning 3, 2013-09-26 10:22 diarienr: 2500-K8041-13

Sakkunnigutlåtande 12 (15)
(Delredovisning 3)
Datum Vårt diarienummer
2013-07-05 2013007457
Ert datum Er beteckning
2013-05-21 2500-K8041-13
Statens kriminaltekniska laboratorium - SKL

BD1/316-13/S089 Bit från bagagemattan - Bagagemattan från pb HBJ336

Du har rätt, det är märkligt om det inte är ett missförstånd eller fel datum angivet.
Citera
2013-11-10, 03:49
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Står så här i sammandraget ,men datumet som är polisens är fortfarande 21 maj.

Den 27 maj startade den kriminaltekniska undersökningen av Kristoffer Johanssons bil
med registeringsnummer HBJ336, en ljusblå Hyundai Sonata. I bagageutrymmet var det
fullt med föremål och i det nedre lagret fanns en plastkasse med blod på som kom från
Vatchareeya. Dessutom fanns där arbetshandskar varav den vänstra hade Vatchareeyas
blod på utsidan och Kristoffer Johanssons DNA på insidan. På bagagerumsmattans
vänstra sida och på insidan av bagageluckans vänstra nederkant fanns blod som också
kom från Vatchareeya.

Här vet man ju då vems blod det är och det har jag för mig kom snabbt och att man bett om förtur.
Det kan vara delrapporter också typ.

Framförallt, hur visste Akrobaten att man gjort ett blodfynd redan när undersökningen började och att KJ satt i skiten?
I och med att han uppger sig ha träffat VB flera gånger och visat stort intresse av tråden fram tills att KJ satt i skiten så blir det lite olustigt, på något vis.
Citera
2013-11-10, 03:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du har rätt, det är märkligt om det inte är ett missförstånd eller fel datum angivet.

Det står 21 maj på nästan allt från SKL, men det kan ju vara förturs dokument sen innan och så har man fortsatt med just 21 maj?

Bo Forsberg, förordnad 2013-05-23
Skäligen misstänkt KJ 22 maj.

Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Framförallt, hur visste Akrobaten att man gjort ett blodfynd redan när undersökningen började och att KJ satt i skiten?
I och med att han uppger sig ha träffat VB flera gånger och visat stort intresse av tråden fram tills att KJ satt i skiten så blir det lite olustigt, på något vis.

När visste postaren detta då?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-10 kl. 03:55.
Citera
2013-11-10, 03:52
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

31 maj kom i alla fall svaret på testerna, som möjligen gjordes den 27:e.
21:a blir i sammanhanget ett väldigt skumt datum.

Måste vara fel?
Citera
2013-11-10, 03:52
Medlem
Laste om lustmordare och seriemordare,finns mycket att googla.

En valdigt logisk anledning varfor benen lag i huset och resten i nara anslutning,men handerna fortfarande saknas:

Runt 16e,kanske tidigare,kanske nan dag senare,sa borjade mediabevakningen avta lite,iaf i jamforelse med vilket padrag det var forsta dagarna.
KJ som suttit mycke vid datorn och foljt denna traden,medias bevakning och missing peoples hemsida,borjade forlora kanslan,"kicken".
Han ser detta som ett "taktiskt spel",vilket backas upp av mycke i hans satt att resonera i forhor,men aven hans kommentar till polisen som grep honom. (ni har ingenting pa mig,jag ar ute pa en kvart)
och aven att han ringt till polisen och namnt att han vet att dom misstanker honom.

Hans tanke var nog att eftersom han inte gripits annu sa hade dom INGENTING pa han. Han raknade nog med att MB skulle vara huvudmisstankt.
Man ska komma ihag att fran KJs synvinkel sa var han knappt sammankopplad med VB. Dom hade knappt en kand relation.
Att dom var tillsammans for 3 ar sedan ar valdigt svart att i hans egen hjarna fa till en tydlig koppling mellan han och VB.

Manga pratar om att MB skulle ha vetat om KJ och valt ut honom till syndabock,men det ar mycke mycke mer troligt att KJ kande till MB och tankte sig honom som syndabock. Han vet att en gift man har en relation med VB och han forstar att det kommer finnas massor med sms,email etc som leder till MB,och han vet att i dom flesta forsvinnanden och mord sa letar man i offrets narhet.

Handerna finns kvar om mitt resonemang stammer,for han vill inte ge upp det sista han har att "spela" med.
Varsta som kunde handa for han vore att kroppen hittas,inkl hander,och sen tar sparen slut,tidningarna slutar skriva,missing people slutar engagera hundratals med manniskor,polisen slutar spana etc etc.

Sorry om detta ar luddigt,men hoppas att grundtanken gar fram iaf.
Citera
2013-11-10, 03:54
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Det står 21 maj på nästan allt från SKL, men det kan ju vara förturs dokument sen innan och så har man fortsatt med just 21 maj?

Bo Forsberg, förordnad 2013-05-23

När visste postaren detta då?

Får kolla datum när jag kommer upp, men någon gång mellan 23-28:e skulle jag säga.
Vore så klart pikant om han visste det innan söket ens genomförts.

Kan det vara så att polisen och MPS varit lite för bra kompisar i detta ärende och pratat vid sidan av?
Citera
2013-11-10, 03:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
31 maj kom i alla fall svaret på testerna, som möjligen gjordes den 27:e.
21:a blir i sammanhanget ett väldigt skumt datum.

Måste vara fel?

Det kan vara som MrsM säger att det är datumet då ärendet öppnades hos SKL och sedan har man fyllt på med nya analyser i samma ärende, som då olyckligtvis får samma datum.
Citera
2013-11-10, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Laste om lustmordare och seriemordare,finns mycket att googla.

En valdigt logisk anledning varfor benen lag i huset och resten i nara anslutning,men handerna fortfarande saknas:

Runt 16e,kanske tidigare,kanske nan dag senare,sa borjade mediabevakningen avta lite,iaf i jamforelse med vilket padrag det var forsta dagarna.
KJ som suttit mycke vid datorn och foljt denna traden,medias bevakning och missing peoples hemsida,borjade forlora kanslan,"kicken".
Han ser detta som ett "taktiskt spel",vilket backas upp av mycke i hans satt att resonera i forhor,men aven hans kommentar till polisen som grep honom. (ni har ingenting pa mig,jag ar ute pa en kvart)
och aven att han ringt till polisen och namnt att han vet att dom misstanker honom.

Hans tanke var nog att eftersom han inte gripits annu sa hade dom INGENTING pa han. Han raknade nog med att MB skulle vara huvudmisstankt.
Man ska komma ihag att fran KJs synvinkel sa var han knappt sammankopplad med VB. Dom hade knappt en kand relation.
Att dom var tillsammans for 3 ar sedan ar valdigt svart att i hans egen hjarna fa till en tydlig koppling mellan han och VB.

Manga pratar om att MB skulle ha vetat om KJ och valt ut honom till syndabock,men det ar mycke mycke mer troligt att KJ kande till MB och tankte sig honom som syndabock. Han vet att en gift man har en relation med VB och han forstar att det kommer finnas massor med sms,email etc som leder till MB,och han vet att i dom flesta forsvinnanden och mord sa letar man i offrets narhet.

Handerna finns kvar om mitt resonemang stammer,for han vill inte ge upp det sista han har att "spela" med.
Varsta som kunde handa for han vore att kroppen hittas,inkl hander,och sen tar sparen slut,tidningarna slutar skriva,missing people slutar engagera hundratals med manniskor,polisen slutar spana etc etc.

Sorry om detta ar luddigt,men hoppas att grundtanken gar fram iaf.

Visst skulle detta vara en möjlighet. KJ uttrycket dessutom hat mot polisen och kanske tycker att det är spännande att de får leta och inte hitta några bevis som han uttrycker det.
Citera
2013-11-10, 04:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Kommer behöva en dator för att göra det, men vill minnas att det var Akrobaten eller Bodengrabb som påstod att polisen säkrat blod i bilen på ett väldigt tidigt stadie, typ i princip samtidigt som bilen togs in.

Det bör gå att jämföra den uppgiften med vad som framgår av FUP.

Visar det sig att användare som var hyperaktiva i tråden fram tills KJ åkte in skrivit om blod i skuffen innan polisen ens säkrat det så är ju något väldigt skevt.

Jag får kika på det i morgon, men givetvis är det intressant rent allmänt att fundera på varför användarna som regelmässigt styrde allt snack mot KJ och bort från MB plötsligt slutat skriva efter att ha varit väldigt insatta i ärendet...

fel info rätt kommer snart
Senast redigerad av Theforeigner 2013-11-10 kl. 04:05.
Citera
2013-11-10, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Visst skulle detta vara en möjlighet. KJ uttrycket dessutom hat mot polisen och kanske tycker att det är spännande att de får leta och inte hitta några bevis som han uttrycker det.

ja precis. han alskar ju att fantisera om perfekt utforda brott.
jag har varit inne pa tidigare att vb var de perfekta offret.
inte sa manga vanner,dom fa hon har kommer fran valdigt spridda miljoer, hon har inte bott i landet mer an 10 ar.
hon hade latt kunnat bli bara en forsvunnen tjej som skapade nagra rubriker och sen rann det ut i sanden.
jag tror inte att kj raknade med arets mest uppmarksammade mordfall.
Citera
2013-11-10, 04:13
Medlem
Citat:
Får kolla datum när jag kommer upp, men någon gång mellan 23-28:e skulle jag säga.
Vore så klart pikant om han visste det innan söket ens genomförts.

Kan det vara så att polisen och MPS varit lite för bra kompisar i detta ärende och pratat vid sidan av?

om du tittar pa datum for dom forhor med kj dar polisen vantar samtal fran skl eller namner att
"nu har svaren kommit o de var vb blod" sa gar det att rakna ut datum for provtagning i bilen,med en dags felmarginal iaf.
Citera
2013-11-10, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
ja precis. han alskar ju att fantisera om perfekt utforda brott.
jag har varit inne pa tidigare att vb var de perfekta offret.
inte sa manga vanner,dom fa hon har kommer fran valdigt spridda miljoer, hon har inte bott i landet mer an 10 ar.
hon hade latt kunnat bli bara en forsvunnen tjej som skapade nagra rubriker och sen rann det ut i sanden.
jag tror inte att kj raknade med arets mest uppmarksammade mordfall.

Du är helt fel ute. Läs FUP:en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in