2013-11-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Intressant aspekt...har undersökningen visat ngt sådant?
KJ säger att hon messade under kvällen...kan ju dock ha varit enkelt för honom att ta reda på till vem och det är underligt att han inte säger rakt ut att det är till karate tränaren eftersom han bevisligen brydde sig om henne. Det hade varit lätt för honom att säga att de skulle träffas ( hon och MB) efteråt istället säger han till en kompis att hon ska till Sävast.....

Har undersökningen visat att KJ HADE vetskap om vem det var VB SMSade till?
Jo hade ju varit enkelt för KJ säga det OM han haft vetskap om det.

Jag fattar inte inlägget? Rena snömosen på alla sätt.

Ja i förhör med en av KJs kompisar uppger kompisen att KJ sagt till kompisen att VB sagt till KJ att VB skulle gå till Sävast.
Citera
2013-11-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Just aktuell kväll var MB ovanligt svars-glad på VBs SMS om jag inte minns fel? Borde ju tyda på att faktiskt läst dom?

Sen det fetmarkerade så motsäger du dig själv om du vill ha det till att KJ skickade fake SMS med VBs mobil till MB?
Kan det vara så att hon försökt kontakta MB kring då hon skrev 112 och om ngt om fara..KJ får tag på mobilen, ser detta och skriver att det är ngt att hon och mamma bråkar. MB tänker inte mer på det..och skriver att han jobbar...han är ju på bröllopsmiddag. Han skriver ngn dag senare Dissar du mig med tanke att hon är väl sur som vanligt
Citera
2013-11-09, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En annan sak...om det stämmer att KJ gav VB en gul plastpåse och om ngn planterat bevis och vill sätta dit KJ, borde inte då den gula plastpåsen ha hittats i hans bil eftersom den säkert skulle ha KJ:s fingertryck på den? Det hade bundit KJ mer till mordet. Så jag ifrågasätter om den gula plastpåsen överhuvudtaget existerat???
KJ pratade med en på tråden om den gula plastpåsen, bodengrabb..och sedan är han den enda som säger att den finns. Vittnet som var mkt osäker på om personen hon såg var VB har inget minne av ngn plastpåse och en gul plastpåse brukar man lägga märke till eftersom det är en av de starkaste signal färger vi har!
COOP-kassen på sid 305 är gul upptill, även om den ser brun ut. Så den är hittad i hans bil.
Citera
2013-11-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag tror hon skrev in nr i förväg för att lätt ringa sista nummer som är slaget, hon kan ha känt hot från honom (ev låtsas-stryptag) redan tidigt och ville ha det som sista nr
Jag tror KJ tog telefon sen och att den inte flyttats från lägenheten.

En annan tanke är att någon helt annan person kommer hem till KJ, någon hon är rädd för. Kanske har dåliga upplevelser av KJ + denna person tillsammans och därför programmerar in 112* som sista nr.

Utpressning av KJ låter ologisk då hon säkert visste att han har god man och att någon annan har hand om hans ekonomi, då vågar man nog inte hota med sånt, tror jag

Om VB blivit fråntagen telefonen vem är det då som fortsätter skicka SMS till MB med den telefonen?

Skulle inte MB reagera på konstigt innehåll/meningsbyggnad om det är nån annan än VB som skickar SMS till honom?
Citera
2013-11-09, 17:02
Moderator
OYs avatar
Var i huset bor vittnet som såg KJ samt en person till bära ut ett stort föremål? Vilka andra lägenheter i huset ligger så till att man passerar vittnets köksfönster och vilka bor där?
Citera
2013-11-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Har undersökningen visat att KJ HADE vetskap om vem det var VB SMSade till?
Jo hade ju varit enkelt för KJ säga det OM han haft vetskap om det.

Jag fattar inte inlägget? Rena snömosen på alla sätt.

Ja i förhör med en av KJs kompisar uppger kompisen att KJ sagt till kompisen att VB sagt till KJ att VB skulle gå till Sävast.
KJ säger inte i domstol...det var karatetränaren hon messar med..utan bara att hon sms:ar!
Borde det inte vara rimligt att han påpekar detta eftersom han pekar ut 50 åringen som en möjlig GM som planterat bevisen.
Borde han inte nämnt MB:s namn i FUP? Eller är det så att det har blivit aktuellt efter han själv har fått läsa FUP och där sett en utväg?
Citera
2013-11-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
COOP-kassen på sid 305 är gul upptill, även om den ser brun ut. Så den är hittad i hans bil.
Men sa han inte att det var en ICA kasse?

Bodengrabb

Uppgiften om gul ica-kasse har jag erhållit av KJ när han gick i skallgång !!!
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 17:06.
Citera
2013-11-09, 17:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Är den? 1 gul ICA påse är inte 1 gul COOP påse.
Citera
2013-11-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon var kanske inte ens i KJ lägenhet, finns fler lägenheter i kvarteret/huset som borde vara intressanta ur utredningssynpunkt. Kanske var både KJ och VB hemma hos någon annan i området, jag har varit inne på det för hyfsat längesedan. Uppenbarligen är VB inte mördad och styckad i KJ lägenhet men ändå vill man framhäva att VB och KJ var just i hans lägenhet, mobilerna säger så.

Just därför kan det vara så att närliggande lägenheter kan vara mord och styckningsplats. Styckning av transportskäl ur en lägenhet, varför annars stycka?

KJ ljuger, det tror jag definitivt, men det kan faktiskt vara så att det är som han säger, att polisen inte kommer åt honom därför att de inte har någonting på honom, inget som solklart gör honom till mördaren. Han skyddar kanske någon.

Har också varit inne på det men mer då att det varit han och en till som tillsammans gjort detta med VB, som triggat varandra till dårskap
Citera
2013-11-09, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men sa han inte att det var en ICA kasse?
Vilken han? Du sa inte ICA-kasse.
Citera
2013-11-09, 17:07
Medlem
Citat:
KJ säger inte i domstol...det var karatetränaren hon messar med..utan bara att hon sms:ar!
Borde det inte vara rimligt att han påpekar detta eftersom han pekar ut 50 åringen som en möjlig GM som planterat bevisen.
Borde han inte nämnt MB:s namn i FUP? Eller är det så att det har blivit aktuellt efter han själv har fått läsa FUP och där sett en utväg?
KJ nämner ju MB i FUP.
Citera
2013-11-09, 17:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Har också varit inne på det men mer då att det varit han och en till som tillsammans gjort detta med VB, som triggat varandra till dårskap

Någonting ditåt är fullt möjligt. Att KJ haft hjälp att bära ut något, två personer har synts vid det gula huset m.m. Jag tror att det är minst två personer inblandade i det här varav KJ är en av dem. Han skyddar någon, inte alldeles osannolikt.

Just därför, vilka bor i KJ hus på så vis att man passerar vittnets fönster och finns det en koppling till KJ med någon av dem. Vi kan ju börja med att utesluta det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in