2013-11-03, 13:04
Medlem
Kasperskys avatar
Bor i dagsläget i Stockholm där hallon har fungerat fint. Fick dock senare byta till Halebop pga den dliga täckningen utanför Stockholm. Hallon har ingen bra täckning utanför storstäderna tycker jag.
Citera
2013-11-06, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Halebop kontantkort.

Hur mycket betalar du i månaden?
Citera
2013-11-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag har nu haft hallon liten i en månad och jag fick faktiskt anstränga mig för att ringa upp alla 60 samtal.

Dvs det blev lite extra samtal till diverse folk bara för att utnytja alla samtal, så jag är helt klart nöjd.

Surfen funkar också riktigt bra, men enligt supporten så finns det inte 4G att få till hallon.

Så jag har iaf precis betalat för en månad till (Och då har jag haft 3 dagar imellan då jag skjutit på det, då jag inte behövde ringa dom dagarna) Så det är toppenbra att kunna göra så också.

Hur länge kan man göra så samtidigt som folk kan ringa till en? Väntar man ett par hundra dagar kanske någon annan tagit över numret om du förstår vad jag menar.
Citera
2013-11-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
Hur länge kan man göra så samtidigt som folk kan ringa till en? Väntar man ett par hundra dagar kanske någon annan tagit över numret om du förstår vad jag menar.

Svaret fanns här:

http://www.hallon.se/kundservice/artikel/byta/kan-jag-pausa-mitt-abonnemang?id=1342030
Citera
2013-11-08, 22:00
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Du missförstod honom. Man kan låta bli att fylla på ett kontantkort upp till ett år, och endast ta emot samtal och sms. Man förlorar aldrig numret på ett aktivt kort.
Citera
2013-11-08, 22:02
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Svaret fanns här:

http://www.hallon.se/kundservice/artikel/byta/kan-jag-pausa-mitt-abonnemang?id=1342030

Nej, länken handlar om hur man kan pausa ett abonnemang, dvs. att medvetet ha det tillfälligt inaktiverat. Man kan då inte använda det alls.
Citera
2013-11-09, 12:09
Medlem
Hallon ger fastpris med 5GB 3G surf för 250kr.
Comviq ger fastpris med 3GB 4G surf för 245kr.

DOCK kan man med studentkortet få 50kr rabatt hos comviq vilket ger 195kr för fastpris med 3GB 4G surf.

Även utan studentkortet tar jag hellre 2GB mindre surf men i 4G-hastighet.

Hallon har inte mycket att komma med.
Citera
2013-11-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Du missförstod honom.

Nej.

Citat:
Man kan låta bli att fylla på ett kontantkort upp till ett år, och endast ta emot samtal och sms. Man förlorar aldrig numret på ett aktivt kort.

Jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Nej, länken handlar om hur man kan pausa ett abonnemang, dvs. att medvetet ha det tillfälligt inaktiverat. Man kan då inte använda det alls.

Nej. Från länken:

Citat:
Kan jag pausa mitt abonnemang?

Citat:
Om du har behov av att pausa ditt abonnemang, så kan du enkelt göra om abonnemanget till ett kontantkort vid ett månadsskifte. Ditt telefonnummer ligger då kvar på ditt SIM-kort och du väljer själv när du vill fylla på kontantkortet eller byta tillbaka till abonnemang. Att byta är helt kostnadsfritt.

Tänk på att om ditt kontantkort inte används på 12 månader, så avslutas det per automatik och du förlorar då ditt nummer.
Citera
2013-11-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Hallon ger fastpris med 5GB 3G surf för 250kr.
Comviq ger fastpris med 3GB 4G surf för 245kr.

DOCK kan man med studentkortet få 50kr rabatt hos comviq vilket ger 195kr för fastpris med 3GB 4G surf.

Även utan studentkortet tar jag hellre 2GB mindre surf men i 4G-hastighet.

Hallon har inte mycket att komma med.

Beror ju helt på hur man ser det. Har man inte en 4G-telefon, är Hallon mer prisvärt. Du får även mer data hos Hallon, även om du skulle skaffa Comviqs fastprisalternativ med studentrabatt. Att få 1GB kostar 45kr, alltså blir det 90kr extra för att få motsvarande 5GB data, totalt 285kr - vilket då är dyrare.

Så det beror ju som sagt helt på hur man ser det, vissa prioriterar högsta hastigheten - medans andra prioriterar datamängden.
Citera
2013-11-10, 00:09
Medlem
1979s avatar
Avslöjande: Hallons 3G är lika snabbt som Comviqs 4G. Bor i Stockholm och bytte från Comviq till Hallon.
Citera
2013-11-10, 11:27
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Avslöjande: Hallons 3G är lika snabbt som Comviqs 4G. Bor i Stockholm och bytte från Comviq till Hallon.
Och så samtidigt får man bättre batteritid.
Citera
2013-11-10, 11:28
Medlem
Jag har haft hallon i en vecka. Bor i centrala Linköping. Hur kommer det sig att telefonen tappar anslutningen till nätet var och varannan timme? Så sjukt störigt. Är det vad man får räkna med om man betalar 99 spänn i månaden eller borde man kunna förvänta sig att nätet faktiskt funkar 24/7 mitt i en relativt stor stad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in