Citat:
Ursprungligen postat av
peterj76
Spelar det för roll om man får en prisplan?
Menar du att man behåller de 150 kronorna i telefonen, och att de inte försvinner efter 30 dagar heller?
Ja det spelar väl roll om man ringer mycket, 1kr uppkoppling ja men det är ju allt. Det spelar dessutom ingen roll om du ringer specialnummer med de menar jag försäkringskassan och olika support nummer som normalt kostar minuttaxa osv.
Du får inte så billigt med T ex Telia, de drar 1kr uppkoppling och dessutom minut taxa på 0.69öre. Beroende på prisplan där också, men om man gör rättvis bedömning och tar dem som erbjuder telefonin för 150kr eller under/mån.
Med saldo menar jag just precis det du säger, vi säger jag laddar in 150 okej "150 fria samtal", jag ringer 100 laddar kortet ytterligare med 150 då har jag 200 samtal nästa månad osv vissa månader ringer man ju mer och andra mindre. Dessutom går ju pengarna använda till annat också och det här är nåt folk verkar ha trögt att fatta. En kollega till mig bla som har Halebop rubbet frågade mig varför hon inte kunde ringa ett utlandssamtal. såklart inte när det gällde bara samtal inom Sverige! Hade hon haft Telenor fri 150 hade hon ju kunnat göra sitt utlandssamtal med minuttaxa utan problem så länge det fanns pengar på kortet.