2013-11-09, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Gjorde just det och igen:

http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg

Oh, sorry, missade det totalt. Jo, den där M visste kanske mer än vi trott. Finns det någon M i KJ bekantskapskrets?
Citera
2013-11-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där har jag funderat mycket på. Om åklagaren säger 4-5 maj i gärningsbeskrivningen så måste det väl bevisas att mordet begicks just då eller? Om så är fallet blir det mycket svårt. Jag tänker på utlåtanden i FUP som är ganska svävande på tidsramarna.

Ja, det är ett stort tidsspann upp till 16 dagar (om jag kommer ihåg rätt). Hon kan varit instängd i en jaktstuga eller något ...?
Citera
2013-11-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var en bra fråga. Ska kolla på hans fejja. Fast de kan ju känna varandra ändå.
Dom är nog inte vänner där längre ME verkar känna en del i karatevärlden iallafall..
Citera
2013-11-09, 22:55
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag vet vilken du menat i FUP och nej den togs inte in vad jag förstår. Märkligt att man inte var på alerten om man fått information om att en gul Ica påse ska ha getts till BO...men då visste man ju inte vad man skulle hitta!!!

Då borda man ju gå ut, fortare enn kvickt, och ta reda på den påsen och se vad som finns i den påsen; händerna? och om inte det finns något i påsen längre, fingeravtryck, DNA etc etc
Citera
2013-11-09, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är ett stort tidsspann upp till 16 dagar (om jag kommer ihåg rätt). Hon kan varit instängd i en jaktstuga eller något ...?

Menar bara, om åklagaren säger 4-5 maj så är väl det domstolen har att förhålla sig till eller? Det är ju den tidsrymden alla bevis och indicier kretsar kring. De saknar ju betydelse om VB mördades låt säga den 11 maj för att ta ett exempel?
Citera
2013-11-09, 22:57
Medlem
Citat:
Menar bara, om åklagaren säger 4-5 maj så är väl det domstolen har att förhålla sig till eller? Det är ju den tidsrymden alla bevis och indicier kretsar kring. De saknar ju betydelse om VB mördades låt säga den 11 maj för att ta ett exempel?
Nja, blodet i bilen finns ju där oavsett.
Citera
2013-11-09, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Åklagaren måste bevisa att brottet begicks 4-5 maj, så betydelse har det.
Citera
2013-11-09, 22:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så det MB:s fru säger på sid 1105 är helt taget ur det blå?

Det tillsammans med länken som säger att han stöder organisationen tyder på samröre i mina öron iaf.

MB:s våldsamma natur i kombination med hot om att ta bort folk eller att se till att någon annan gör det, pekar nog mot något slags samröre med HA eller annan brottslig verksamhet, ja.

MB kan i samband med hemskjutsen den 2:a maj fått veta att VB hade för avsikt att besöka KJ under lördagen.
Citera
2013-11-09, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Då borda man ju gå ut, fortare enn kvickt, och ta reda på den påsen och se vad som finns i den påsen; händerna? och om inte det finns något i påsen längre, fingeravtryck, DNA etc etc

Den har antagligen legat där minst en vinter och kan få fortsätta ligga där tycker jag, bättre att polisen ägnar sig åt viktigare saker än att plocka upp skräp efter folk tycker jag. Påsen har ingenting med försvinnandet att göra tror jag, dock är jag nyfiken på påsen som hittades i ett värn och som innehöll underkläder med sekret. Där den hittades, är det nära det omtalade vattenfyllda värnet?
Senast redigerad av OY 2013-11-09 kl. 23:01.
Citera
2013-11-09, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren måste bevisa att brottet begicks 4-5 maj, så betydelse har det.

Tack Q, det var det jag misstänkte, och det är kanske inte så lätt med tanke på vad FUP innehåller. Jag kan iaf inte hitta några tunga bevis för att mordet ägde rum 4-5 maj, enbart indicier.
Citera
2013-11-09, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den har antagligen legat där minst en vinter och kan få fortsätta ligga där tycker jag, bättre att polisen ägnar sig åt viktigare saker än att plocka upp skräp efter sig tycker jag. Påsen har ingenting med försvinnandet att göra tror jag, dock är jag nyfiken på påsen som hittades i ett värn och som innehöll underkläder med sekret. Där den hittades, är det nära det omtalade vattenfyllda värnet?
http://goo.gl/maps/Easu2
"Fynd ICA-kasse"
"Vattenfyllt värn"
Citera
2013-11-09, 23:02
Medlem
Dessa sms som VB skickat till MB under kvällen.
Kan vara så att KJ blivit hotfull och VB försökte få hjälp av MB, men MB svarade inte (och mer hann hon inte skriva)
Efter brottet svarar MB på sms, nu har KJ tagit VB's telefon och försöker styra undan allt med att säga att det var hennes mamma som upprört henne.

KJ har smsat med VB massvis med gånger, och vet hur hon bygger upp meningar, så jag ser inget konstigt med att kunna efterskapa en sådan.
Ser man på VBs sms till MB så är dom dessutom ganska klena i svenskan, vilket borde göra det ännu lättare för KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in