Citat:
Om du med 100 000 individer från hela planeten jorden menar 100 000 helt orelaterade individer, är sannolikheten 99,9% att samtliga individer har olika Y-profil. Om du i stället tänker dig ett slumpmässig representativt urval viktat efter populationsstorlek, med 20 000 kineser, 23 000 indier/pakistaner, 150 svenskar, australiska urinvånare och en eskimå på totalt 100 000, kommer det inte att finnas hundratusen olika mönster, men sannolikheten att två slummässigt valda personer i den populationen delar Y-mönster understiger säkerligen 0,3%, och med stor sannolikhet också 0,02%. Man får inte blanda ihop Y-STR-profiler och haplogrupper.
Boden är, som jag har försökt förklara, inte Örträsk eller Storuman, utan en garnisonsort, med allt vad det innebär av folkgenomströmning, dessutom med både svenska, finska och samiska populationer i närområdet. En sådan stadspopulation kan förväntas vara påtagligt utavlad.
Boden är, som jag har försökt förklara, inte Örträsk eller Storuman, utan en garnisonsort, med allt vad det innebär av folkgenomströmning, dessutom med både svenska, finska och samiska populationer i närområdet. En sådan stadspopulation kan förväntas vara påtagligt utavlad.
1. Hamilkar idag någon censurerat ett av mina inlägg i tråden om just SKL:s DNA-tests låga säkerhet map. Y-kromosomen. Vem är det som har gjort det?
2. Nej jag menar en population bestående av personer från alla världens hörn så menar jag: multikultur, united nations, vita, svarta, gula you-name-it och det är med. Hela jordklotet är alla. (Akademiker borde veta det där).
3. Det har jag inte gjort heller. Y-kromosomtesten har vissa begränsningar map. mutation och inställningar i projektionen sedd som siffror. Så det är alltså ett matematiskt faktum som jag hänvisar till och inte något annat. Därefter påpekar jag att detta faktum inte är realistiskt men att beviset i bästa fall innebär att sannolikheten för att KJ är skyldig är kring 5-6% och annars säkerligen mycket mycket lägre. Sett till +1 beviset som han ändå kan förklara utan problem, genom sitt sex.
4. Det där är ett nonsens argument inom genealogi och genetik. Det är förövrigt väldigt liten skillnad på en Svensk västerbottning eller norrbottning och en Österbottnisk finne. Det enda sättet att hitta en same på idag är väl ifall denne bär folkdräkt.
5. När jag pratar om inavel så var det inte meningen att såra folks känslor utan bara ett konstaterande av att roteringssystemet i värnplikten bland annat avsåg just till att snurra runt folk för att motverka just genetiska skador pga. inavel, dock är inte Boden särskilt utsatt i det avseendet utan samma argument kan anföras mot vilken annan ort i resten av landet utom möjligtvis de stora städerna. Det är alltså ett medicinskt faktum, med belägg från sjukjournaler.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-09 kl. 23:06.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-09 kl. 23:06.
Pittmätning på gång ser jag.
ME verkar känna en del i karatevärlden iallafall..