2013-11-09, 16:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Enligt honom så lät hon upprörd i smsen. sa att nån är knäpp eller dum i huvudet.

Jag tror absolut att VB slog 112 för att utpressa KJ.
Ja, VB:s mamma. Sid 989:
Citat:
[MB] vill minnas att något sms handlade om att Vatchareeya var upprörd över sin mamma och att det hade hänt något men han minns inte mer om det.
Citera
2013-11-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Vet jag inte.
Men älskaren tycker jag borde reagera på meningsbyggnad/innehåll om det varit nån annan.
Håller du inte med?

Ok, inte för att rätta dig IGEN, men i FUPn (som alla i tråden borde läsa för övrigt) så kunde VB skicka upp emot 100 sms per dag till MB. Han svarade inte på majoriteten, frågan är om han ens läser sån mängd sms överhuvudtaget.

Han säger att han inte läste så noggrant den kvällen. Han ser dåligt och blandar ihop vissa bokstäver. Men uppfattade att hon var upprörd och att någon var knäpp.

KJ skulle inte låtsas vara upprörd om han fejkade SMS från hennes mobil.
Citera
2013-11-09, 16:37
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För att ta det första jag hittade http://www.nyan.ax/nyheter/?news_id=50681

Antalet felringda samtal till 112 har blivit allt fler i takt med att mobiltelefonerna blivit vanligare. Idag är omkring hälften av samtalen till alarmcentralen felringningar och den största delen av dem kommer från en telefon i en väska eller i en ficka där ägaren utan att känna till det har kommit åt knapparna. Nödnummer till 112 går nämligen att ringa trots att knapplåset är aktiverat.

Tack. Det är förstås ett sensationellt sammanträffande att fickringningen görs av en person som samma kväll (förmodligen) blir offer för ett styckmord. Personligen har jag aldrig lyckats ringa 112 av misstag. Men jag har haft lite svårt för det där samtalet till 112 (pga sms:s som skickas efteråt) så jag utesluter inte en fickringning.

Men det där med att det går att ringa 112 trots knapplås, gäller inte det äldre telefoner med knappar? När en smartphone är låst händer ju inget alls.

Edit: såg att macca hann påpeka detta några inlägg upp.
Senast redigerad av rayravioli 2013-11-09 kl. 16:40.
Citera
2013-11-09, 16:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det var väl på dom gamla telefonerna. Nu med touch skärm kan jag tänka är svårare att råka trycka just 112, det tar typ 5 steg bara för att komma till nummer tagenterna

Jasså, på min iPhone står det iaf NÖDSAMTAL längst ned till vänster när jag kommer till inloggningsmenyn där du ska slå pin, dvs, standbyläget. Hade inga problem med att trycka där och komma till knappsatsen.
Citera
2013-11-09, 16:42
Medlem
Citat:
KJ har väl inte nämnt att han skulle ha någon vetskap om vem det är med VB SMSar?
Intressant aspekt...har undersökningen visat ngt sådant?
KJ säger att hon messade under kvällen...kan ju dock ha varit enkelt för honom att ta reda på till vem och det är underligt att han inte säger rakt ut att det är till karate tränaren eftersom han bevisligen brydde sig om henne. Det hade varit lätt för honom att säga att de skulle träffas ( hon och MB) efteråt istället säger han till en kompis att hon ska till Sävast.....
Citera
2013-11-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jasså, på min iPhone står det iaf NÖDSAMTAL längst ned till vänster när jag kommer till inloggningsmenyn där du ska slå pin, dvs, standbyläget. Hade inga problem med att trycka där och komma till knappsatsen.

Jag har iPhone och jag har inget sånt. Den är inte PIN skyddad dock. Men fortfarande jag har absolut ingen genväg till 112. Som jag kan se iaf.
Citera
2013-11-09, 16:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Intressant aspekt...har undersökningen visat ngt sådant?
KJ säger att hon messade under kvällen...kan ju dock ha varit enkelt för honom att ta reda på till vem och det är underligt att han inte säger rakt ut att det är till karate tränaren eftersom han bevisligen brydde sig om henne. Det hade varit lätt för honom att säga att de skulle träffas ( hon och MB) efteråt istället säger han till en kompis att hon ska till Sävast.....

Var det efter det att vi hade börjat diskutera karatetränaren här i tråden, isf kan han ha fått uppslaget härifrån.
Citera
2013-11-09, 16:51
Medlem
Citat:
Enligt honom så lät hon upprörd i smsen. sa att nån är knäpp eller dum i huvudet.

Jag tror absolut att VB slog 112 för att utpressa KJ.

Jag tror hon skrev in nr i förväg för att lätt ringa sista nummer som är slaget, hon kan ha känt hot från honom (ev låtsas-stryptag) redan tidigt och ville ha det som sista nr
Jag tror KJ tog telefon sen och att den inte flyttats från lägenheten.

En annan tanke är att någon helt annan person kommer hem till KJ, någon hon är rädd för. Kanske har dåliga upplevelser av KJ + denna person tillsammans och därför programmerar in 112* som sista nr.

Utpressning av KJ låter ologisk då hon säkert visste att han har god man och att någon annan har hand om hans ekonomi, då vågar man nog inte hota med sånt, tror jag
Citera
2013-11-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ok, inte för att rätta dig IGEN, men i FUPn (som alla i tråden borde läsa för övrigt) så kunde VB skicka upp emot 100 sms per dag till MB. Han svarade inte på majoriteten, frågan är om han ens läser sån mängd sms överhuvudtaget.

Han säger att han inte läste så noggrant den kvällen. Han ser dåligt och blandar ihop vissa bokstäver. Men uppfattade att hon var upprörd och att någon var knäpp.

KJ skulle inte låtsas vara upprörd om han fejkade SMS från hennes mobil
.
Just aktuell kväll var MB ovanligt svars-glad på VBs SMS om jag inte minns fel? Borde ju tyda på att faktiskt läst dom?

Sen det fetmarkerade så motsäger du dig själv om du vill ha det till att KJ skickade fake SMS med VBs mobil till MB?
Citera
2013-11-09, 16:55
Medlem
En annan sak...om det stämmer att KJ gav VB en gul plastpåse och om ngn planterat bevis och vill sätta dit KJ, borde inte då den gula plastpåsen ha hittats i hans bil eftersom den säkert skulle ha KJ:s fingertryck på den? Det hade bundit KJ mer till mordet. Så jag ifrågasätter om den gula plastpåsen överhuvudtaget existerat???
KJ pratade med en på tråden om den gula plastpåsen, bodengrabb..och sedan är han den enda som säger att den finns. Vittnet som var mkt osäker på om personen hon såg var VB har inget minne av ngn plastpåse och en gul plastpåse brukar man lägga märke till eftersom det är en av de starkaste signal färger vi har!
Citera
2013-11-09, 16:56
Medlem
Citat:
Just aktuell kväll var MB ovanligt svars-glad på VBs SMS om jag inte minns fel? Borde ju tyda på att faktiskt läst dom?

Sen det fetmarkerade så motsäger du dig själv om du vill ha det till att KJ skickade fake SMS med VBs mobil till MB?

Nej, jag tror INTE att KJ skickade fejk sms.

Om hon lät upprörd så tror jag att hon skrev själv.
Citera
2013-11-09, 16:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag tror hon skrev in nr i förväg för att lätt ringa sista nummer som är slaget, hon kan ha känt hot från honom (ev låtsas-stryptag) redan tidigt och ville ha det som sista nr
Jag tror KJ tog telefon sen och att den inte flyttats från lägenheten.

En annan tanke är att någon helt annan person kommer hem till KJ, någon hon är rädd för. Kanske har dåliga upplevelser av KJ + denna person tillsammans och därför programmerar in 112* som sista nr.

Utpressning av KJ låter ologisk då hon säkert visste att han har god man och att någon annan har hand om hans ekonomi, då vågar man nog inte hota med sånt, tror jag

Hon var kanske inte ens i KJ lägenhet, finns fler lägenheter i kvarteret/huset som borde vara intressanta ur utredningssynpunkt. Kanske var både KJ och VB hemma hos någon annan i området, jag har varit inne på det för hyfsat längesedan. Uppenbarligen är VB inte mördad och styckad i KJ lägenhet men ändå vill man framhäva att VB och KJ var just i hans lägenhet, mobilerna säger så.

Just därför kan det vara så att närliggande lägenheter kan vara mord och styckningsplats. Styckning av transportskäl ur en lägenhet, varför annars stycka?

KJ ljuger, det tror jag definitivt, men det kan faktiskt vara så att det är som han säger, att polisen inte kommer åt honom därför att de inte har någonting på honom, inget som solklart gör honom till mördaren. Han skyddar kanske någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in