Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Jag tror hon skrev in nr i förväg för att lätt ringa sista nummer som är slaget, hon kan ha känt hot från honom (ev låtsas-stryptag) redan tidigt och ville ha det som sista nr
Jag tror KJ tog telefon sen och att den inte flyttats från lägenheten.
En annan tanke är att någon helt annan person kommer hem till KJ, någon hon är rädd för. Kanske har dåliga upplevelser av KJ + denna person tillsammans och därför programmerar in 112* som sista nr.
Utpressning av KJ låter ologisk då hon säkert visste att han har god man och att någon annan har hand om hans ekonomi, då vågar man nog inte hota med sånt, tror jag
Hon var kanske inte ens i KJ lägenhet, finns fler lägenheter i kvarteret/huset som borde vara intressanta ur utredningssynpunkt. Kanske var både KJ och VB hemma hos någon annan i området, jag har varit inne på det för hyfsat längesedan. Uppenbarligen är VB inte mördad och styckad i KJ lägenhet men ändå vill man framhäva att VB och KJ var just i hans lägenhet, mobilerna säger så.
Just därför kan det vara så att närliggande lägenheter kan vara mord och styckningsplats. Styckning av transportskäl ur en lägenhet, varför annars stycka?
KJ ljuger, det tror jag definitivt, men det kan faktiskt vara så att det är som han säger, att polisen inte kommer åt honom därför att de inte har någonting på honom, inget som solklart gör honom till mördaren. Han skyddar kanske någon.