2013-11-09, 14:56
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte paus. Sverige spelade power play i Ishockey-VM mot Tjeckien, med var sjunde svensk som TV-tittare. Det ringdes inte mycket.
Hur kan du veta att det inte ringdes mycket eller nyttjande grad på masten i övrigt
Låter som fakta men är inte det
Citera
2013-11-09, 14:57
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Som sagt, Sverige spelade power play, som avslutades med mål. Folk surfade och satsade pengar så att passiva mobiler bytte nät under sex minuter? Hur lång tid tar det att surfa och satsa pengar? Kan man satsa pengar under pågående match?

Alla spelbolag erbjuder liveodds.
Just spel i PP inbjuder till spel på "nästa mål görs av" och liknande, så ett PP är sannolikt en höjdpunkt i spelandet.

Just att Sverige gör mål orsakar i regel många uppdateringar på Facebook och liknande.
Citera
2013-11-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En intressant fråga, men vi har fortfarande läget att det fanns en annan misstänkt och att inga som helst bevis finns för att MB och VB på något vis skulle ha träffats denna kväll. Du kan ju föreställa dig vad som skulle ha hänt om åklagaren försökt lägga fram "taxispåret" till en tingsrätt - hon hade nog blivit driftkucku i hela domstolssverige.

Dessutom tycks hela tråden ha glömt en fundamental sak: Man må tycka att "jobbig älskarinna" är ett tänkbart motiv för att röja någon ur vägen. Men det är inte något särskilt vanligt eller sannolikt motiv. Visst: Det hände häromåret i Örebro. Men det är inte ett motiv som har på långt när samma styrka som det klassiska "svartsjuk äkta man/sambo" som tidigare hotat och misshandlat offret. Ni har blåst upp detta "motiv" bortom alla rimliga proportioner. Det finns inga hot från MB mot offret dokumenterade och jag kan lova dig att ingen svensk domstol skulle godkänna analogier i stil med "Jamän han hotade ju killen som skulle avslöja dom". Hela "hypotesen" försvagas också av att han faktiskt redan gjort ett partiellt erkännande av att han "strulat" lite med VB och att det inte går att påvisa något slags ekonomiskt motiv. Allt han har gjort går att förklara utifrån figuren "vänsterprasslare som försöker hålla sina sexuella snedsprång hemliga" också, men den förklaringen är ju "tråkig" så den bortser man konstant från hela tiden.

W o r d

Tåls att läsas flertalet gånger av samtliga trådskrivare.
Citera
2013-11-09, 14:59
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Man måste få veta att Sverige spelar power play. Sedan ska man koppla upp sig och titta. Och koppla ned sig efter sex minuter. Hur många gör det?

Givetvis. Det jag menar är att det ofta sker trafiktoppar i samband med tv-sända evenemang när något speciellt sker.

Ett mål eller annan viktig situation i ett stort idrottsevenemang kan så klart ha sådan påverkan.
Citera
2013-11-09, 14:59
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Säg att du skämtar. Vilken åklagare som helst hade väckt åtal med den här tyngden av bevis som man faktiskt har i det här fallet. Du ser inte bevisen för du är förblindad av en annan man där inga bevis alls finns mot honom.

Du bör nog sortera om innan du pekar ut oskyldiga utan minsta underlag.
Det finns liksom inget som stöder en teori om MB som gärningsman., Man har så pass i styrka på MBs telefon, kvitto, redogörelse att man skulle direkt begå tjänstefel att gå vidare i att undersöka MB efter det man fann blodet i KJs bil.
Och med tanke på advokaten och den misstänktes utpekande av en man som inte någon gång varit misstänkt i den här utredningen, så stinker det förtal. Frågan är om MB kan anmäla advokaten för grovt förtal-

I din värld är inte verkligheten närvarande för motivet är inget man behöver bevisa i en domstol. Däremot teknisk bevisning och indicier. Mördares hjärnor om varför han mördar är inget som helst tvång.
Din värld är nog väldigt långt ifrån verkligheten skulle jag vilja säga.

MB är inte tekniskt bevisad skyldig eller oskyldig, där har MB:s utsaga fått räcka. Så även innehållen i den svärm av sms som skickats till/från honom och MORDOFFRET. Läs sista ordet i meningen en gång till om du har svårt att förstå. Konversationerna 2, 3 och 4 maj hänger löst i luften. MB:s umgänge med VB är en enda lång indiciekedja, som visst kan sluta i ett hastigt begånget mord. Ett j-vligt beklämmande läge för MB om han är oskyldig och ett helvete för KJ om han är ditsatt, eller döms för sitt beteende.
Citera
2013-11-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friida112
Förlåt men hänger inte med alls. Är det flera än en gärningsman ?
Sist jag var aktiv var i början av denna tråd.

VB= Offer har jag fattat
MB = ?
KJ = ?

Det finns en bra sammanfattning i början av tråden, vilka som är vilka, bilder, karta, länkar osv
Ladda även ner FUP om du kan

MB är VBs gifte karate-tränare och älskare som VB var väldigt förälskad i och stalkade
Många i tråden anser han vara mycket misstänkt och undrar varför han inte blivit mer utredd än enl. FUP

KJ är den 22-åring som sitter åtalad
Citera
2013-11-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Alla spelbolag erbjuder liveodds.
Just spel i PP inbjuder till spel på "nästa mål görs av" och liknande, så ett PP är sannolikt en höjdpunkt i spelandet.

Just att Sverige gör mål orsakar i regel många uppdateringar på Facebook och liknande.

Om jag ska försöka minnas vad som sas då, så tror jag att folk kom fram till att Sverige var nära att göra mål just dom minuterna.
Och att det spekulerades om skriken som grannarna hörde kunde kopplas till hockeymatchen.
Citera
2013-11-09, 15:03
Medlem
Istället för att gissa hur likhundar tränas så finns det information på nätet

http://www.hundonline.se/artiklar/krimhund.asp

http://hund-10.wikispaces.com/Kriminalsökhundar
Citera
2013-11-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det finns en bra sammanfattning i början av tråden, vilka som är vilka, bilder, karta, länkar osv
Ladda även ner FUP om du kan

MB är VBs gifte karate-tränare och älskare som VB var väldigt förälskad i och stalkade
Många i tråden anser han vara mycket misstänkt och undrar varför han inte blivit mer utredd än enl. FUP

KJ är den 22-åring som sitter åtalad

Tack då fattar jag lite mera. Låter som KJ varit jävligt avundsjuk. Riktig looser isåfall

Ska ladda ner FUP nu.
Citera
2013-11-09, 15:06
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
MB är inte tekniskt bevisad skyldig eller oskyldig, där har MB:s utsaga fått räcka. Så även innehållen i den svärm av sms som skickats till/från honom och MORDOFFRET. Läs sista ordet i meningen en gång till om du har svårt att förstå. Konversationerna 2, 3 och 4 maj hänger löst i luften. MB:s umgänge med VB är en enda lång indiciekedja, som visst kan sluta i ett hastigt begånget mord. Ett j-vligt beklämmande läge för MB om han är oskyldig och ett helvete för KJ om han är ditsatt, eller döms för sitt beteende.

Jag har all förståelse för att man kollat in KJ. Det är naturligt.
Att påstå att MB inte ska undersökas för att graden av misstanke inte är hög nog är givetvis nonsens.

Man kunde göra husis hos KJ och hans föräldrar enbart baserat på att han umgåtts med VB under kvällen.
Något annat av värde hade man inte, bortsett från vittnen som hade hört skrik.
Samtidigt hade man vittnen som sett VB ute på gatan senare.
Så i praktiken hade man ingenting på KJ innan den tekniska undersökningen.

Översatt till MB borde det absolut räcka med multipla lögner i förhör, telefontrafik fram tills det att hon antas ha dött och vittnesuppgifter om en likadan bil som han förfogar över för att göra hembesök.
Givetvis kombinerat med att han faktiskt har en relation med offret som han till varje pris vill dölja.

Innan tekniska fynden var både MB och KJ precis lika goda gärningsmän och det rimliga vore att undersöka båda två efter samma premisser.
Citera
2013-11-09, 15:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Givetvis. Det jag menar är att det ofta sker trafiktoppar i samband med tv-sända evenemang när något speciellt sker.

Ett mål eller annan viktig situation i ett stort idrottsevenemang kan så klart ha sådan påverkan.
Jag skrev "VB:s mobil bytte nät på ett sätt som tyder på att den flyttar på sig", inte att den flyttade på sig.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Boden hänvisade mig till chefen för tekniska kontoret, som inte var anträffbar, så jag drog ett mail dit.

Fick också reda på att jag kunde vända mig till Telia, men där var det 30 minuters kö, så det gav jag upp.

Så, nej, inget nytt. Zero73 skrev just att han är helt säker på att Artilleribat/A8-masten enbart har 3G dock (2-3 sidor tillbaka).
När du kommer fram, glöm inte att fråga efter sannolikheten för hög belastning när var sjunde svensk sitter och tittar på när Sverige spelar power play mot Tjeckien i ishockey-VM.
Har du frågat ännu?
Citera
2013-11-09, 15:07
Medlem
Citat:
Du utelämnade ett stycke.

Och det var svar på ditt "Vad menar du med att åklagare ska påstå och styrka advokaters antaganden om alternativ till åklagarens påståenden?". Precis som jag skrev, åklagaren ska motstyrka advokatens antagande, inte styrka.

Att du lämnar diskussionen som du förlorade trots förvrängning av mina argument förstår jag.
Du har rätt i att jag missförstod dig. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har motstyrkt ditt antagande så långt det går att motstyrka. Det blir inte mindre sant bara för att du påstår att jag inte har gjort det, oavsett om du trollar eller om du verkligen tror att du har rätt. Jag tycker att det är synd att du vill tramsa bort ditt anseende här på Flashback, men jag kan inte motstyrka dina fantasier med annat än mina egna fantasier, och det är knappast givande i längden. Vem av oss som har förlorat på den här diskussionen framgår nog tydligt (och det ordet är alltså inte en osäkerhetsmarkör).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in