2013-10-25, 17:41
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då måste hon ha glömt telefonen i bilen så den for med KJ hem igen, inom loppet av 6 minuter så får vi även öka hastigheten till cirka 140 km/h.

32 2013-05-04 20:38:20.719 31_1852 Artilleribat_a8 V 101852 270 21,6979688 65,7959516

Svar ja på första frågan, mobilen kan ha glömts kvar och åkt med tillbaka.

Vad gäller sträckan Grubban - Timjanvägen enkel resa = 3 km.

Totala sträckan: Grubban - Timjanvägen - Grubban är 6 km = drygt fem minuter.

Så tänkte jag.
Citera
2013-10-25, 17:42
Medlem
MrsMagoos avatar
B*ergs telefon och mastuppkopplingar 4 maj är kollade till och med ca 22.37 och noga utplacerade på en karta i FUP: Resan från krogen osv stämmer med mobiluppkopplingarna, sen kollar man hans mobilsignaler 5 maj. Han är inte i närheten av ett skit den kvällen. Sidan 928
Citera
2013-10-25, 17:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverax
Men då är det ju bra att nån ifrågasätter och kritiserar dem som ifrågasätter och kritiserar också.

Olika teorier om andra gärningsmän skulle förstås kännas starkare om det fanns fler bevisade fall där en eller flera förövare på liknande sätt med planterade bevis och hotelser försökt komma undan. Såna händelseförlopp dras upp i var och varannan brottstråd här (och i böcker, film och tv), men hur många konkreta exempel finns det på att sånt faktiskt har hänt?
Jag är en av de i tråden som konsekvent tillbakavisat teorier om planterade bevis. Jag är anhängare av den fascistiska falangen som anser att den tekniska bevisningen i mångt och mycket kan ha fullt naturliga förklaringar och om viss teknisk bevisning faller bort så är ju bevisläget väsentligen sämre. Frågan av intresse för mig är hur mycket teknisk bevisning som bör/måste falla bort för att åtalet mot KJ ska falla. Jag är till syvende och sist enbart intresserad av att känna mig övertygad om att rätt man fälls för detta vidriga brott. Här är MB av intresse i så måtto att jag gärna hade sett att man hade kollat upp honom bättre, eftersom han rent logiskt ligger närmast till hands som alternativ GM.

Jag kan uttrycka det såhär, när jag känner mig objektivt sett övertygad om att MB omöjligen kan ha varit inblandad i mordet på VB då kommer jag också känna mig objektivt övertygad om att KJ är skyldig i alla delar. Det må vara en utopi, men en eftersträvansvärd sådan i min värld.

Givet det som kommit fram i utredningen och som återfinns i FUP kan jag inte se någon annan eventuell GM än någon av dessa två, även om det inte heller kan uteslutas till 100 % givetvis. Men i praktiken kan ingenting uteslutas till 100 %. Men att diskutera helt lösryckta teorier utan någon som helst bäring på bakomliggande fakta blir ju rena fantasierna.

Och GW må ha sina halvdementa och försupna ideer om att motiv är ett njutningsmedel för överklassen. Jag kan hålla med till viss del, men visst fan förekommer det att folk har motiv till att mörda andra människor och man kan inte bortse från detta helt, utan eventuella motiv bör vara av intresse under en utrednings gång. Däremot blir de relativt teknisk bevisning av mindre intresse för en fällande dom i slutändan.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-10-25 kl. 17:46.
Citera
2013-10-25, 17:43
Medlem
Jag funderade över en sak. Om man plastar in en stor del av ett rum (Dexter Style), utför ett sånt här dåd och sedan bortforslar och bränner upp materialet. Skulle krimhundarna kunna påvisa kadaverindoftspår iaf?
Citera
2013-10-25, 17:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12

Så tänkte jag.

Okej, jag trodde 6 km var enkel resa.

Fick du fram något förresten kring detta?
Citera
2013-10-25, 17:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Att benen skulle vara avsköljda är bara en möjlighet, inte fakta.
DNA-träffen är 1 och i teorin skulle KJ:s pappa/bror också kunna ha 1.
I teorin skulle du kunna ha 1, du med. Den typen av teori är inte så mycket värd i praktiken. Apriorisannolikheten att KJ:s pappa skulle ha +1 är lite svåruppskattad, eftersom jag inte vet vilka bandmatchningar man har fått, bara ungefär hur många, men den är förmodligen i vart fall lägre än 10%. Med samma antaganden är sannolikheten för att bror har +1 mindre än 5%.

Dessutom skulle det väl tala för KJ som mördare också om träffarna i själva verket härrörde från far eller bror - låt vara med en bitvis annorlunda gärningsbeskrivning?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
B*ergs telefon och mastuppkopplingar 4 maj är kollade till och med ca 22.37 och noga utplacerade på en karta i FUP: Resan från krogen osv stämmer med mobiluppkopplingarna, sen kollar man hans mobilsignaler 5 maj. Han är inte i närheten av ett skit den kvällen. Sidan 928
Mobilen är inte i närheten av ett skit, den kvällen.
Citera
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag tycker polisen kunde rotat mer i det här med hunden. Ena stunden säger brodern att det var massa blod, nästa att det inte var det.
R säger att KJ sagt att han lade hunden i en plastpåse. En granne säger att hunden var avlivad men hade också sett blodet utanför och att pappan hjälpt honom bära ut sopsäckar.
Enligt en granne slog han hunden samt rastade den på balkongen.
Det är många som sett blod i trappan, utanför samt en stor blodfläck (30 cm i diameter).
Så mycket blöder inte en död hund som bitit sig i tungan.
KJ skulle sagt att hunden sprang in i ett häststaket.
Dog hunden på natten eller dagen?

Var föräldrarna där eller inte?
Var hunden ensam eller inte?
Har någon sett den söndriga kabeln?
Varför hjälpte ingen till med skötseln av hunden?

Dessutom tycker jag det är märkligt att han, med sina diagnoser och sin nedstämdhet, så fort och handlingskraftigt gjorde sig av med hunden innan någon hann se att den var död.

Intressant är också den sparade bilden på handens leder och ben med tanke på att de är borta.
Citera
2013-10-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12

Så tänkte jag.

Fast Timjanvägen täcks väl in av 3g? Och det är väl inte åbergsmasten?
Citera
2013-10-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
MYCKET intressant fråga, kan vi kolla det här nu och sluta pajkasta!!! Låt folk tycka vad tusan de vill!!!

Jag såg dubbelsängen bland KJs privata bilder, är den inte kvar då? En av sängarna har kasserats?

Man får ingen tydlig bild av när ena sängen försvunnit i FUP.
Citera
2013-10-25, 17:49
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, jag trodde 6 km var enkel resa.

Fick du fram något förresten kring detta?

Boden hänvisade mig till chefen för tekniska kontoret, som inte var anträffbar, så jag drog ett mail dit.

Fick också reda på att jag kunde vända mig till Telia, men där var det 30 minuters kö, så det gav jag upp.

Så, nej, inget nytt. Zero73 skrev just att han är helt säker på att Artilleribat/A8-masten enbart har 3G dock (2-3 sidor tillbaka).
Citera
2013-10-25, 17:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag tycker polisen kunde rotat mer i det här med hunden. Ena stunden säger brodern att det var massa blod, nästa att det inte var det.
R säger att KJ sagt att han lade hunden i en plastpåse. En granne säger att hunden var avlivad men hade också sett blodet utanför och att pappan hjälpt honom bära ut sopsäckar.
Enligt en granne slog han hunden samt rastade den på balkongen.
Det är många som sett blod i trappan, utanför samt en stor blodfläck (30 cm i diameter).
Så mycket blöder inte en död hund som bitit sig i tungan.
KJ skulle sagt att hunden sprang in i ett häststaket.
Dog hunden på natten eller dagen?

Var föräldrarna där eller inte?
Var hunden ensam eller inte?
Har någon sett den söndriga kabeln?
Varför hjälpte ingen till med skötseln av hunden?

Dessutom tycker jag det är märkligt att han, med sina diagnoser och sin nedstämdhet, så fort och handlingskraftigt gjorde sig av med hunden innan någon hann se att den var död.

Intressant är också den sparade bilden på handens leder och ben med tanke på att de är borta.

Man har rotat och man har frågat honom. En expert har använts och svaret va att hundar inte blöder om de biter på en elkabel. Hans bror såg tryckförband och blod i lägenheten. Någon bostödjare såg blod utanför lägenheten och innanför lägenheten.
Hunden har gnällt, och han har fått klagomål. Ett vittne undrade om han slog hunden-
Den bajsade och kissade inne och gick loss på inredningen. Sen va hunden vips död.
Ingen såg hunden efteråt utan han säger att han la den i älven.

Hans googling tyder på att han studerat anatomin på hundar, och även hand samt ben.
Det är en del bilder på hund anatomi faktiskt.

Det är något som inte stämmer med hunden och det här med elkabeln.

Brodern i förhör.- 1192
F1. Var det något blod i lägenheten?
H. Väldigt lite. Man såg att det låg sådana här tryckförband eller något slags bandage så hade
han blodat ner sin tröja.

Iofs så undrar man lite över tryckförbandet som då inte används för att en hund biter sig i tungan.
Han gillar väl tejp helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in