2013-11-09, 02:00
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
du är rätt ute hela vägen... problemet är dock vilken kraft och momentum försvararna har (GAMMAL PAJAS försvars CLOWN UTAN KOLL!!).. i detta fall har Cibba ingenting att gå på...han är ju sin egen försvarsadvokat under större delen av eftermidagen) skrämmande!!

Det är faktiskt illa, med tanke på hur starka resurser åklageriet fått.

KJ pratar för mycket, rent allmänt. Åklagarna utnyttjar också det faktum att KJ tycks tro att han måste svara mycket på varje fråga och babblar om saker som i ett annat ljus kan vara försvårande för honom.
Citera
2013-11-09, 02:06
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det som pekar ut KJ som mördare är den tekniska bevisningen med blodet i bagageluckan som starkaste kort. Sedan finns ju alla indicier som skall läggas ovanpå den tekniska bevisningen. Sista person som med säkerhet såg hene vid liv, likhundens markering i bagaget, försvunna saker som kniv, stickverktyg, ryggsäck, KJs besök vid ödehuset, alla märkliga lögner (om ödehuset, tidpunkt när VB skulle ha lämnat lägenheten, längden på besöket hos brorsan, telefonuppringningarna till VB efter mordet, osv.)märkligt beteende under sök, lstan kan göras lång.

Att någon ens kan ha i åtanke att inte KJ är skyldig är för mig en gåta, endast frågan om någon annan är inblandad står öppen.

KJ är den sista man lyckats bevisa såg henne. Det är nog för att börja nysta i honom, men som bevisning är det ju ingenting värt då alla vansinnesdåd med en okänd gärningsman har en oskyldig vän eller familjemedlem som senast såg offret.
Man brukar ju sällan statusuppdatera på Facebook och säga att man umgås med en okänd vansinnesmördare.

Att en person inte längre äger samman saker som han en gång möjligen ägt är ju inte heller någon slamdunk.

Handskarna är för övrigt bättre bevisning då dessa med säkerhet använts av KJ och skulle kunna säkra en dom för brott mot griftefriden.

Blodet i skuffen visar ju inte vem som dödat, stoppat in eventuella likdelar och senare kört bilen.
Man kan förvisso på goda grunder anta att KJ varit delaktig, men det bevisar ju inte skuld.
Faktum är ju att KJ kan kört någon annan som haft blodigt bagage, i teorin.
Citera
2013-11-09, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Det är faktiskt illa, med tanke på hur starka resurser åklageriet fått.

KJ pratar för mycket, rent allmänt. Åklagarna utnyttjar också det faktum att KJ tycks tro att han måste svara mycket på varje fråga och babblar om saker som i ett annat ljus kan vara försvårande för honom.

Exakt, Schönbeck och Bergström kör på en indiciekedja, tycker f.ö inte att dom går hårt åt han,
finns mycket att jobba på!
Citera
2013-11-09, 02:11
Medlem
Citat:
Du ska se att TR ändå fäller, sen hur HR gör är en annan femma.
TR kan trycka dit KJ bara på att man tycker han är konstig och uppträder som en mördare och att vissa indicier talar för honom.

Rent sakligt har man ju inte ett enda bevis som talar för att KJ utfört dödandet och rimligen bör han inte fällas, men vi får se...

Tyvärr tror jag du har rätt, man skickar det uppåt till HR att avgöra ... det kommer inte leda till en fällande dom.

Man har bara utrett en enda person. Som man inte kan binda till brottet, utom allt rimligt tvivel - enligt mitt förmenande.
Citera
2013-11-09, 02:13
Medlem
Citat:
KJ är den sista man lyckats bevisa såg henne. Det är nog för att börja nysta i honom, men som bevisning är det ju ingenting värt då alla vansinnesdåd med en okänd gärningsman har en oskyldig vän eller familjemedlem som senast såg offret.
Man brukar ju sällan statusuppdatera på Facebook och säga att man umgås med en okänd vansinnesmördare.

Att en person inte längre äger samman saker som han en gång möjligen ägt är ju inte heller någon slamdunk.

Handskarna är för övrigt bättre bevisning då dessa med säkerhet använts av KJ och skulle kunna säkra en dom för brott mot griftefriden.

Blodet i skuffen visar ju inte vem som dödat, stoppat in eventuella likdelar och senare kört bilen.
Man kan förvisso på goda grunder anta att KJ varit delaktig, men det bevisar ju inte skuld.
Faktum är ju att KJ kan kört någon annan som haft blodigt bagage, i teorin.

Äh du svamlar, det där med att han skulle ha kört någon annans blodiga bagage har ju uteslutits av expertisen och sedan finns ju likhundens markering. KJ kan endast vara oskyldig om han utsatts för konspiration men det har ju inte framkommit någonting som pekar i den riktningen....
Citera
2013-11-09, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr tror jag du har rätt, man skickar det uppåt till HR att avgöra ... det kommer inte leda till en fällande dom.

Man har bara utrett en enda person. Som man inte kan binda till brottet, utom allt rimligt tvivel - enligt mitt förmenande.

Jag ser inga som helst tvivel i alla fall. KJ kan bindas till den döda och styckade kroppen och det borde räcka i det här fallet anser jag.
Citera
2013-11-09, 02:18
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du verkar otroligt oinsatt i det här åtalet.

Blod från mordoffret på flera ställen i misstänktes bil.
Hans fingeravtryck på en plastpåse i bilen som har mordoffrets blod på påsen.
Likhundsmarkering i misstänktes bil.
Misstänktes kontakt DNA på offrets vrist.
Hans arbetshandskar i hans bil med hans DNA inuti handskarna, och offrets blod på utsidan handske.
Samma slags tejp som fanns på offret återfanns i hans bostad med offrets blod på-

Vad är det som man hänger upp åtalet på?
Var befanns sig den mördade den kvällen hon slutade ha kontakt med sin omgivning?
Var befann sig offrets mobiltelefon den sista kvällen?

Vem visste att blodet fanns i bagaget innan förhörsledare nämnde var i bilen blodet återfanns?
Vem ljög i förhör? Och vem ljuger om sin fysik?

Du kan sluta med fantasier som tvivel det handlar mer om att någon annan inte kan ha mördat VB.
Och det är alltså så att ett visst tvivel alltid finns även om det inte är tillräckligt för att inte fälla honom för mord. Tvivel är något som har en gradering och det bör man fundera över.

Uteslutande av annan gärningsman duger bra här.

Är otroligt oinsatt i detta, men stämmer dessa uppgifter så är det väl rätt solklart vem som är den skyldige!?! Återstår väl endast att skylla på att man varit utsatt för en konspiration a´la Mats Alm...
Citera
2013-11-09, 02:21
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Äh du svamlar, det där med att han skulle ha kört någon annans blodiga bagage har ju uteslutits av expertisen och sedan finns ju likhundens markering. KJ kan endast vara oskyldig om han utsatts för konspiration men det har ju inte framkommit någonting som pekar i den riktningen....

Ok. Bra att du säger det, så vi vet att denna FUP är solid.
Vad menar du styrker att KJ utfört dödandet?

Du är helt offside. KJ kommer frias om inget oväntat inträffar.
Citera
2013-11-09, 02:24
Medlem
Citat:
Ok. Bra att du säger det, så vi vet att denna FUP är solid.
Vad menar du styrker att KJ utfört dödandet?

Du är helt offside. KJ kommer frias om inget oväntat inträffar.

Någon annan rimlig förklaring till bevisningen än att KJ är mördaren finns ju inte så det får anses vara styrkt att han är GM. Om KJ fälls så hade du helt fel och det är ju lite lustigt med tanke på hur säker du är på din sak.
Citera
2013-11-09, 02:24
Bannlyst
Hur får man åklagares uppmärksamhet beträffande andra tänkbara GM egentligen?
Måste man gå genom polis? Den lokala polisen där uppe litar jag inte ett skit på. De borde skickas upp bättre skaffade poliser.
Att åklagarna just nu inte har möjlighet att ägna sig åt tips kan jag förstå. Viftar de bara bort tips förnärvarande?
Senast redigerad av korean 2013-11-09 kl. 02:27.
Citera
2013-11-09, 02:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirrtyfingers
https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Kolla på Karln hur kan man tycka att en person utan droger kan se ut så här?

Nästa fråga blir hur kan man stycka en kropp utan droger och vara frisk?

Sista frågan är varför ingen bryr sig om dessa två viktiga frågor?
Inte kan det vara så illa att folk skiter i hur det går bara dom år skriva på Flashback?

Jag provade framför spegeln och min imitation blev ganska lik och jag drogar mig inte ens regelbundet med Löfbergs Lila.
OK då, Earl Grey också.
Jag kan ju ha mördat någon under det ruset men "det har jag ingen aning om"
Citera
2013-11-09, 02:27
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Exakt, Schönbeck och Bergström kör på en indiciekedja, tycker f.ö inte att dom går hårt åt han,
finns mycket att jobba på!

Ja, dock en indiciekedja där man själva inte riktigt vet vad man påstår.
Man vet inte när KJ mördade VB, men man menar att skriken i lägenheten ska styrka det.
Samtidigt är man alltså öppen för att hon mördades efter 21:30 när vittnet såg henne - men man har där helt skitit i att undersöka andra som hade kontakt med henne och kunde plocka upp henne med bil.

Med tanke på att det finns folk som friats trots att man lämnar spår på mordplats eller förfogat över mordvapnet så sitter dessa åklagare i en prekär sits.
Man kan ju faktiskt säga ganska få saker med säkerhet i detta fall och det är rätt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in