Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Tack att man får ha
fel åsikter eller resonerande i tråden, trodde inte man behövde fråga dig först
I alla fall vi är ju inte helt säkra på att det är sista människan som sett henne menar jag, eftersom det inte är helt bevisat att hon dog just 4-5 maj, hon kan helt enkelt ha valt att rymma eller stämt träff alt träffat någon annan. Det är Hårdfakta om du lyssnade till rättsläkarens åsikt om han kunde bedöma när hon dog. Bara för att han var den sista som sett henne när hon sist sågs behöver inte betyda att han
var den sista som såg henne.
Man måste kunna resonera i alla riktningar och inte låsa sig, det tycker i alla fall jag man är skyldig V.s familj.
Jodå, man får resonera i alla riktningar och inte låsa sig om man vill. Var bara medveten om att "rimligt tvivel" INTE är samma sak som "DET VORE TEORETISKT MÖJLIGT ATT...." I så fall skulle Rami Shahindal gå på stadens gator som en fri man, för visst vore det teoretiskt möjligt att den mystiske mannen han åberopade faktiskt sköt ihjäl hans dotter av någon för oss förborgad anledning. Som tur är tyckte inte tingsrätten att det var rimligt tvivel och denna vidriga kackerlacka (för att nu använda ett ord med anknytning till det här fallet) sitter därför fortfarande inspärrad.
Att det rent vetenskapligt inte går att säga säkert om hon dog den 4:e eller 8:e maj är inte per automatik rimligt tvivel heller när det inte finns någonting i detta case som talar för någon annat scenario än att hon dog den 4:e eller 5:e. Blodfynden och likdoften i den misstänktes bil står kvar tillsammans med DNA på benet, blodet på tejprullen och ett antal omständigheter och mycket dåliga svar/förklaringar på det egna beteendet som vi har kunnat studera i rapporteringen från rätten i torsdags och fredags. Mitt tips är att det räcker till fällande dom, även om det inte är något slam dunk case. Men det har heller aldrig någon påstått.