2013-11-09, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Nej DU har fel. Man har testat Y-kromosomalt DNA och där kan träffen ALDRIG bli högre än +1. Det är dock flera personer som kan ha samma Y-kromosomala DNA, bl a fäder och bröder. KJs DNA matchar detta på den högsta nivån på skalan när det gäller Y-kromosomalt DNA, dvs +1.

Så med ditt resonemang kan man inte träffa högre än +1?
Ska kolla upp det här direkt.
Citera
2013-11-09, 00:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Tack att man får ha fel åsikter eller resonerande i tråden, trodde inte man behövde fråga dig först

I alla fall vi är ju inte helt säkra på att det är sista människan som sett henne menar jag, eftersom det inte är helt bevisat att hon dog just 4-5 maj, hon kan helt enkelt ha valt att rymma eller stämt träff alt träffat någon annan. Det är Hårdfakta om du lyssnade till rättsläkarens åsikt om han kunde bedöma när hon dog. Bara för att han var den sista som sett henne när hon sist sågs behöver inte betyda att han var den sista som såg henne.

Man måste kunna resonera i alla riktningar och inte låsa sig, det tycker i alla fall jag man är skyldig V.s familj.

Jodå, man får resonera i alla riktningar och inte låsa sig om man vill. Var bara medveten om att "rimligt tvivel" INTE är samma sak som "DET VORE TEORETISKT MÖJLIGT ATT...." I så fall skulle Rami Shahindal gå på stadens gator som en fri man, för visst vore det teoretiskt möjligt att den mystiske mannen han åberopade faktiskt sköt ihjäl hans dotter av någon för oss förborgad anledning. Som tur är tyckte inte tingsrätten att det var rimligt tvivel och denna vidriga kackerlacka (för att nu använda ett ord med anknytning till det här fallet) sitter därför fortfarande inspärrad.

Att det rent vetenskapligt inte går att säga säkert om hon dog den 4:e eller 8:e maj är inte per automatik rimligt tvivel heller när det inte finns någonting i detta case som talar för någon annat scenario än att hon dog den 4:e eller 5:e. Blodfynden och likdoften i den misstänktes bil står kvar tillsammans med DNA på benet, blodet på tejprullen och ett antal omständigheter och mycket dåliga svar/förklaringar på det egna beteendet som vi har kunnat studera i rapporteringen från rätten i torsdags och fredags. Mitt tips är att det räcker till fällande dom, även om det inte är något slam dunk case. Men det har heller aldrig någon påstått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundföraren är mycket stolt över sin hund. Jag kommer inte att betvivla det beviset den dagen hunden svär eden och vittnar i domstol.

Hundar är mer pålitliga än människor som vittnen.
Speciellt ögonvittnen när de bevittnar ett brott med folk de inte känner så är de värdelösa.

Tagga ner lite grann, kanske dags att lägga sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Nej DU har fel. Man har testat Y-kromosomalt DNA och där kan träffen ALDRIG bli högre än +1. Det är dock flera personer som kan ha samma Y-kromosomala DNA, bl a fäder och bröder. KJs DNA matchar detta på den högsta nivån på skalan när det gäller Y-kromosomalt DNA, dvs +1.

Faktum är väl i en större random population, säg 100.000 individer från hela planeten jorden så har omkring 5% samma Y:s, meden i en inavlad ort som Boden så kan upp till 50% ha samma Y:s. Detta särskilt om KJ:s förfäder bott på orten sedan säg 1700-talet.
Citera
2013-11-09, 00:11
Medlem
Ang DNA på fotleden. Varför förklara ngt om man anser att det finns ingen möjlighet att det skulle kunna vara honom eftersom han är oskyldig. Han kunde ju sagt " det kan inte vara jag, men inte det"

Us: tänkte prata om dig att de påträffades y-kromosomalt dna på Ploys fotled. Hur förklarar du det? "Det måste ha suttit kvar sedan vi hade sexuellt umgänge"

"Uppenbarligen hamnade det där för att jag drog ned hennes byxor"

US: Hur vet du det? "Jag minns att jag har berättat det". Men han minns inte att det skedde.av

US: Tror inte det har blivit kvar något annat på henne från dig? (Redogör för samlaget)

"Enda förklaringen jag kan ge är att det måste ha blivit kvar när vi hade sex".

"Jag har inget minne av att jag har hållit i hennes fotleder"

US: När 22-åringen drog ned Ploys byxor ska det ha fastnat så mycket DNA att det har funnits kvar efter kroppen avsköljning. Hur sannolikt är det? "Det är mindre sannolikt men man kan fortfarande inte utesluta det. Det är den enda förklaringen jag kan ge".
Citera
2013-11-09, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Så med ditt resonemang kan man inte träffa högre än +1?
Ska kolla upp det här direkt.

Brukar aldrig ha åsikt om OT men hallaå vad är detta?
Citera
2013-11-09, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Du går på spåret en hund är inte en människa och därför inte pålitlig, jag hävdar att det är tvärtom, säger hunden luktsinne att det är ett spår så är det så betydligt mer pålitligt än mycket annat jämförelsevis när det gäller mänskliga vittnesmål som tex. ögonvittnen.
Gällande detta fakta är hundföraren vittne men det duger tydligen inte för de som vill se saken från andra sidan.

som sagt, i detta fall är det ju ointressant vad doggen markerat....gubben elller kvinnan har ju
tolkningsföreträde hela vägen....sen anser många med mig att hundar ej kan söka på mer än kadaver...allt annat en myt.
Citera
2013-11-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Sådant hör man väl ganska ofta om personer som begår dom mest vidriga brott? "Han var en vanlig kille, lite tyst".. "Han var alltid trevlig och hälsade när vi möttes.." osvosv. Ofta finns inget i brottsregistret förutom någon ungdomssynd eller fortkörningsbot.

"I dom lugnaste av vatten..."

Kan så vara. Men om man läser förhören med hans vänner och tidigare flickvänner så framkommer inte den bilden alls. Snarast en snäll, bussig och timid person. Så han har ju haft relationer - inte levt helt isolerad.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ett trovärdigt motiv för dig är kanske inte samma sak som ett motiv för en mördare. Många mord begås helt utan eller med väldigt svaga motiv tex. ilska, svartsjuka eller rena lustmord (ovanligt dock).
Att den åtalade är en person som uppfyller kriterierna för en random "utan motiv" mördare känns ganska klockrent i ett sådant här fall där det finns teknisk bevisning som pekar åt samma håll.

Jo men jag skulle förstå att han dödar henne om hon ramlade på hans softairgun för det är så jag uppfattar honom, vissa saker gör honom helt galen. Kanske det var det som hände?

Ja svårt i alla fall och intressant och diskutera med er alla. Godnatt
Citera
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
som sagt, i detta fall är det ju ointressant vad doggen markerat....gubben elller kvinnan har ju
tolkningsföreträde hela vägen....sen anser många med mig att hundar ej kan söka på mer än kadaver...
Vad du säger är värt som vatten ungefär.. Noll.
Citera
2013-11-09, 00:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är inte Boden Redneck City tillräckligt mycket för att DNA:t skulle kunna tillhöra MB?

Det var inte Hamilkars uppfattning. Jag vet inte inte MB:s eller KJ:s släktträd, men det har ju i vart fall inte kommit fram att de skulle vara sysslingar eller något sådant. Du kan väl utreda saken själv om du är intresserad, personligen tror jag att sannolikheten att de är släktingar i rakt fäderna OCH att ingen av deras Y-kromosomala linjer har muterat sen den gemensamma förfadern är VÄLDIGT liten. Alldeles bortsett då från blodet i bilen, likdoften och allt annat som du gång på gång på gång låtsas som att de inte existerar.
Citera
2013-11-09, 00:17
Bannlyst
Jag undrar var familjen till mördaren ska göra nu? Jag bodde i Ume när Niklas åkte dit för våldtäkter och mordförsök. Det bor 103 000 i Ume hur många bor det i Pite?

Att karln som allt handlar som nu är skyldig har jag nu sagt nu så många gånger i afton att han gjort det!
Så jag känner snart att jag spammar[/quote]

Klart att denna Sanna inte är en kvinna, snarare en som gör ett dubbelspel?

Säkert inte för att man har åskiter snarare för att vederbörande sitter och har tråkigt.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2013-11-09 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in