2013-11-09, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Jag menar att det dna som hittades på kroppen är troligen från någon annan än KJ.

Ta det igen och förklara det närmare hur du kom fram till den minst sagt förvånande slutsatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det är såna här saker som jag tycker är så konstigt att åklagaren hänger upp åtalet på, om man har så svag bevisning (förutom blodet i bagageluckan) så måste man ha en berättelse i åtalet som även innefattar ett trovärdigt motiv.
Det är verkligen inte +1 kontakt DNA man hänger upp åtalet på. Läs om igen.
Citera
2013-11-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja inte är det MB:s i alla fall

Hur vet du det? Är MB topsad?
Citera
2013-11-09, 00:03
Bannlyst
schönbeck och Bergström dessa fina damer mellan 45-49 år...den ena bor på bergnäsets finaste delar, och den andre bor på östermalms dito i luleå.... om jag skall vara allvarlig (jag menar att KJ är oskyldig)
så har dessa matriarker skött sina kort halvdåligt!! dessa "mature" damer skall vara så glada att pajassen
Bo Forssberg vart med i matchen....med en riktigt vass försvarsadvokat som olsson hade detta vart en 6-0 match!
Citera
2013-11-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NKH695
Tack Q. Tycker bara det var jävligt lustigt att den plötsligt hamnade hos en ny ägare i uppsala. Den skulle ju styvdottern få.. Och göra sig av med den under en pågående utredning där man i MB:s sits borde inse att det, även om han ej var misstänkt, skulle se jävligt suspekt ut att han i förhör säger en sak om vem som ska ha bilen, och att han i nästa stund säljer eller skänker den till någon 90 mil bort. Själv hade man nog, om man varit oskyldig, väntat med detta tills man inte längre varit föremål(om ej "huvudföremål") i utredningen..
Citera
2013-11-09, 00:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Måste man vara släkting för att få +1?

Har vi inte utrett detta? Man sätter aldrig mer än +1 vid Y-kromosomal DNA-matchning av det skälet att det inte är ett unikt på samma vis som en människas rekombinerade DNA är det. Däremot kan man vara så gott som säker på att en person som du inte är släkt med i rakt fäderne inte kommer att ha samma DNA-profil och det finns stora möjligheter att även ex en annan sonsons sonson till din farfars farfar faktiskt har en annan DNA-profil än du pga mutationer.

Beviset är inte en unik utpekning av KJ men det säger däremot att det med allra största sannolikhet är KJ själv eller någon levande manlig släkting på samma fädernelinje som har avsatt DNA:t. I Redneck City eller när en hel familj är misstänkta kanske det är av mindre värde. Här är det definitivt ett stödbevis som jag skulle bli förvånad om inte rätten åberopar ifall de tycker att blodfynden och likmarkeringen i bilen är en tillräcklig bas för en fällande dom.
Citera
2013-11-09, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hur definieras släktingskap?
Fråga den som drog upp ämnet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Om någon skulle gå in på Gms Facebook var detta en av fyra bilder han kallade sig själv här för jätteglad?

Kan inte se varför folk lägger över 35 inlägg till en Sanna/ Är det ens en kvinna som loggat ut för en tim sedan?

Jag undrar var familjen ska göra nu? Jag bodde i Ume när Niklas åkte dit för våldtäkter och mordförsök. Det bor 103 000 i Ume hur många bor det i Pite?

Att karln som allt handlar som har jag nu sagt nu så många gånger i afton att han gjort det!
Så jag känner snart att jag spammar
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man kan vara ganska säker på det eftersom inget annat varken styrker eller bevisar något annat.
Det är mer sannolikt att hon aldrig lämnade den misstänkte eftersom hennes mobil va kvar under hemmamasten. Så det är mer tänkbart med det underlaget man presenterat än att tro/gissa på vad den misstänkte häver ur sig.

Ja han har ju varit ganska luddig i sin förklaring, men rättsläkaren kan inte tydligt säga att hon mördats 4-5 maj som åtalet anser, då måste man av hänsyn till rättsväsendet utreda alla möjligheter. Det finns vissa uttalandet som V gjort som kan styrka det advokaten anser, att det kan finnas andra gärningsmän.
Citera
2013-11-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nej nej nej, där har du fel. Sannolikheten är större att det är någons annans dna än KJs.

Nej DU har fel. Man har testat Y-kromosomalt DNA och där kan träffen ALDRIG bli högre än +1. Det är dock flera personer som kan ha samma Y-kromosomala DNA, bl a fäder och bröder. KJs DNA matchar detta på den högsta nivån på skalan när det gäller Y-kromosomalt DNA, dvs +1.
Citera
2013-11-09, 00:07
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Det är verkligen inte +1 kontakt DNA man hänger upp åtalet på. Läs om igen.

Sorry glömde bland annat hänger upp åtalet på, som ska styrka att det är K som mördat V.
Citera
2013-11-09, 00:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har vi inte utrett detta? Man sätter aldrig mer än +1 vid Y-kromosomal DNA-matchning av det skälet att det inte är ett unikt på samma vis som en människas rekombinerade DNA är det. Däremot kan man vara så gott som säker på att en person som du inte är släkt med i rakt fäderne inte kommer att ha samma DNA-profil och det finns stora möjligheter att även ex en annan sonsons sonson till din farfars farfar faktiskt har en annan DNA-profil än du pga mutationer.

Beviset är inte en unik utpekning av KJ men det säger däremot att det med allra största sannolikhet är KJ själv eller någon levande manlig släkting på samma fädernelinje som har avsatt DNA:t. I Redneck City eller när en hel familj är misstänkta kanske det är av mindre värde. Här är det definitivt ett stödbevis som jag skulle bli förvånad om inte rätten åberopar ifall de tycker att blodfynden och likmarkeringen i bilen är en tillräcklig bas för en fällande dom.
Är inte Boden Redneck City tillräckligt mycket för att DNA:t skulle kunna tillhöra MB?
Citera
2013-11-09, 00:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det är såna här saker som jag tycker är så konstigt att åklagaren hänger upp åtalet på, om man har så svag bevisning (förutom blodet i bagageluckan) så måste man ha en berättelse i åtalet som även innefattar ett trovärdigt motiv.
Ett trovärdigt motiv för dig är kanske inte samma sak som ett motiv för en mördare. Många mord begås helt utan eller med väldigt svaga motiv tex. ilska, svartsjuka eller rena lustmord (ovanligt dock).
Att den åtalade är en person som uppfyller kriterierna för en random "utan motiv" mördare känns ganska klockrent i ett sådant här fall där det finns teknisk bevisning som pekar åt samma håll. Stackars VB hade nog tyvärr dåligt omdöme gällande killar kanske pga. sin utländska bakgrund, gissar att andra tjejer hölls sig själva "mil" från KJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in