Citat:
Ursprungligen postat av
Bejrut
Innan dom 2 sista skotten gick ungen på ett ben, jag skulle lätt vågat gå fram och gett han en smäll på knivarmen.
Jag har mött så olika poliser vissa har mött mig när jag varit påtänd vissa har mött mig när jag varit asförbannad men ingen har tagit fram pistolen. Det är jag glad för jag sitter här i dag och är fungerande i vårt samhälle.
Hade jag haft oturen och mött den polisen när jag hade slagit sönder en hel lägenhet och viftade med ett bordsben 1993 så kanske jag oxå varit död i dag.
Det som hände då var att dom var tre patruller och jag insåg att detta kunde jag inte vinna.
Det fetade insåg aldrig denna GM utan fortsatte krypa fram med kniv i handen.
Du KAN bli skjuten om du är ett påtänt rövhål med vapen/tillhygge. Ponera att snuten ville plocka ner dig med ditt bordsben, ja, ett slag med bordsbenet kan dem ju ta, behöver ju inte betyda att ditt våld kommer döda någon. Tror ingen polis hade skjutit dig för att du är hotfull med ett bordsben.
Håller du i en kofot, ja då kan du ju svinga olyckligt och slå dem till döds. Nödvärnsrätt. Ja, du kan bli skjuten. Så många gånger som det anses behövas - nu tog ju behovsprincipen slut när GM låg på backen(enl.mig). Men resten är by the book. Inga konstigheter.