Citat:
Ursprungligen postat av
Obnoxious2010
Svenska Polisen skjuter inte för att döda någon avsiktligt utan för att få stopp på en farlig person för sig eller annan och att utgången kan bli dödlig och är nog den mest troliga då verkanseld skjuts mot människokroppens yta där ger den största effekten för att få snabbt stopp på en farlig person.
Att sedan sitta och tycka över ett agerande i lugn och ro vid tangentbordet där någon befunnit sig i en livsfarlig situation och ett beslut ska tags snabbt för att få stopp på det ter tämligen sig absurt.
Sedan är det upp till våra myndigheter att se över ifall Polisen ska få använda sig av andra medel för att få stopp på farliga personer som inte innebär en risk för att personen avlider.
Förhoppningsvis skjuter inte polisen för att döda... MEN: i aktuell situation så sköts det vettlöst och även mot liggande offer... Resultat: ingen att förhöra om de illdåd som föregick skjutningen som i sig bland annat därför också framstår som ett illdåd, om än i högsta grad ett oavsiktligt sådant vilket indikerar 1) inkompetens 2) frånvaro av t.ex. mer adekvata vapen såsom elpistol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bejrut
Jag fattar ingenting har jag sett en annan videofilm än alla som tyckte att tutten gjorde rätt (polisen)?
Pojken låg ner på knä när dom/han fortfarande sköt. Skulle jag vara den polismannen i dag och jag är förmodligen både äldre och sett mer än han i och för sig?
Då skulle jag önskat att jag hade gjort annorlunda.
Vill direkt säga att de flesta poliser jag har mött är helt ok, dom har alltid haft tålamod med mig eller med vänner till mig när vi varit dåliga eller som vissa kallar det för inte oss själva, påtända eller fulla som ett ÄGG.
Ge honom ett jobb på värde eller som personlig assistent ett jobb där man inte får skjuta någon.
Förvisso är de allra flesta poliser, förmodligen alla, i stort sett ok, men, som du skriver, alla passar inte för just det yrket, precis som med alla andra yrken. Aktuell skjutning är ett utmärkt exempel på detta. "Omhändertagandet" av denna MT var inkompetent ledde till döden för denna = ingen att förhöra om aktuella illdåd.
SÅ ska inte kompetent polisarbete gå till!