Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaThorulf
Nu ska vi nog rycka lite i tyglarna här mister Vanheden.
Enbart Aftonbladets sensationsrubriker skulle kalla airsoft spel för dödslekar. Att leka krig har nog de flesta gjort som barn och inte alla växte ifrån det

Därför har vi både airsoft och paintball i vår kultur (utöver ca 3,50 tv spel med krigstema) och de som utövar dessa är vad jag vet inte överrepresenterade i någon kategori förutom "jag bor fortfarande hemma hos mamma" facket
När min katt dog och jag var utom mig av förtvivlan så gick jag kvickt och grävde ner honom i ett kärr, jag kunde inte se kroppen eller tänka mig att den låg och väntrade så jag avstökade det snabbt och olagligt. Min mamma hade sagt åt mig att åka in till Djursjukhuset och kremera.
Inget i varken mitt eller KJ's agerande implicerar att vi styckmördat våra djur.
Att någon har vad du uttrycker ett "perverst" förhållande till knivar och vapen är för det första ett subjektivt värdeomdöme, vad är perverst och inte, och säger mer om din avsky mot vapen än om KJ's förhållande till vapen.
Är alla som läser guns&ammo och liknande vapentidskrifter, samlar och tycker om vapen pervesa och potentiella styckmördare?
Och om han älskar vapen så mycket att det gör honom till en mördare varför är då stämjärn och potatisskalare de föreslagna mordvapnen i tråden?
Jag ser inga tecken på någon iskall commander.
Jag ser tecken på en osäker och handlingshandikappad nörd som fått leka scout under airsoft spelen och gärna skryter med militära kunskaper och egenskaper han definitivt inte besitter.
Coolt du såg mitt namn
Vi har olika värderingar, vill förstås inte trampa dig på tårna
Har själv varit med en del i det militära i boden ock lekt mörda på ett jätteylle vis, slutade där med fina vitsord, och imponerande timmar på AK4
Mina barn får leka med löjliga vattenpistoler men det stannar där.
Materialet om KJ som person i denna tråd beträffande airsoft är för mig helt sjukt, det finns en hel del från hans Facebook sida med bilder och hans kommentarer, kort jag skiter i aftonbladet.
Jag säger bara så här, det var militären som stoppade honom! Tack för det.
Tygeln läppte och sporrarna in