2013-11-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det var vad Bodengrabb skrev. Var det honom du pratade om? Om han tog fel, eller ljög, kunde det inte ha varit den gula kassen som KJ gav VB som du menade borde ha planterats i KJ:s bil? I så fall kan den vara det, den hittades där.
KJ själv sa i torsdagens förhör att det var en ICA-påse. Åklagaren (AB) tyckte att det var märkligt att han kom ihåg det när han minns allt annat så dåligt.
Citera
2013-11-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
KJ själv sa i torsdagens förhör att det var en ICA-påse. Åklagaren (AB) tyckte att det var märkligt att han kom ihåg det när han minns allt annat så dåligt.
Det stämmer och det tog även åklagaren upp igår, om den gula påsen.

Det var bodengrabb som nämnde det första gången att KJ hade gett VB kassen för hennes böcker. Detta kan ju vara ett sätt för KJ att plantera in ngt som inte finns.
Borde inte den här kassen vara mkt viktig att plantera som bevis eftersom den skulle direkt leda till KJ??? Istället är det en Coop påse!
Alltså:
1) KJ gav ingen påse
2) KJ ljög om ICA kassen och gav en Coop påse
3) KJh ar gjort sig av med plastpåsen!
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-09 kl. 17:25.
Citera
2013-11-09, 17:24
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det där med minnet har blivit en sanning därför att det har upprepats så många gånger tycker jag. KJ minns visst saker och ting, dock inte allting, vilket jag tycker verkar fullkomligt normalt. Spydigt av åklagaren att ens antyda att KJ har dåligt minne, åtminstone sämre än någon annans, vilka belägg har hon för att KJ minne är anmärkningsvärt?
Citera
2013-11-09, 17:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men i så fall är det inte så konstigt om han minns fel och att det var en COOP-kasse. Om jag ger någon en kasse, inte minns jag vad det står på den.
Citera
2013-11-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med minnet har blivit en sanning därför att det har upprepats så många gånger tycker jag. KJ minns visst saker och ting, dock inte allting, vilket jag tycker verkar fullkomligt normalt. Spydigt av åklagaren att ens antyda att KJ har dåligt minne, åtminstone sämre än någon annans, vilka belägg har hon för att KJ minne är anmärkningsvärt?
Va. KJ nämner hela tiden i domstolsförhör om sitt dåliga minne. Åklagre hävdar väl snarare att KJ har bra minne. KJ hävdar han har dåligt
Citera
2013-11-09, 17:29
Medlem
Citat:
Men i så fall är det inte så konstigt om han minns fel och att det var en COOP-kasse. Om jag ger någon en kasse, inte minns jag vad det står på den.
Han har hela tiden hävdat att det är en Ica kasse och han bör väl väl se skillnaden!
Här har vi ngt intressant....
Citera
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
En teknisk fråga:

Kan man plantera likdoft? Eller måste man ha med sig en kroppsedel att gnida in för att plantera det?

Tidigare ägaren av bilen kanske jagade ripa och orre och bara slängde in fåglarna i bagaget efter jakten...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Var det inte KJ själv som sa att han bara eller mest hade systempåsar hemma, isf borde han ju komma ihåg en så udda påse som 1 gul ICA påse?
Citera
2013-11-09, 17:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var det inte KJ själv som sa att han bara eller mest hade systempåsar hemma, isf borde han ju komma ihåg en så udda påse som 1 gul ICA påse?

Dessutom visar undersökningar att han oftast inte handlade på ICA vad jag förstått?
Citera
2013-11-09, 17:31
Medlem
Citat:
Program som enligt reklam-tv-tablåer slutar kl 20:30 slutar ofta några minuter före 20:30 för reklam. Det ger oss några minuter extra. Resan restaurangen -> KJ:s bostad -> MB:s bostad är 9,6 km. Antag att de hade kommit överens om att VB skulle plockas upp vid KJ:s bostad, men eftersom hon gick innan han kom kunde hon ha gått Flottiljvägen 300 m till hon mötte taxin, ungefär vid Kompanivägen, 3 min. Därför 9,2 km. Därifrån tar det sex minuter till MB:s bostad.

Det kan också ha varit en "random2 mördare, en granne till KJ, AN, polisen ja ni hörde rätt polisen....hej allt är ju möjligt men det intressanta är ju i vilken riktning bevis och indicier pekar...ingenting pekar mot MB som har alibi och allt.
Citera
2013-11-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han har hela tiden hävdat att det är en Ica kasse och han bör väl väl se skillnaden!
Här har vi ngt intressant....
Nu hänger jag inte med. Åklagare hävdar väl inga samband mellan påsen som KJ säger han gett VB när hon skulle gå hem och den påse som hittats i KJs bil bagagelucka?

Åklagare vill ju hävda det är helt felaktigt att VB gått hem från KJ
Citera
2013-11-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det kan också ha varit en "random2 mördare, en granne till KJ, AN, polisen ja ni hörde rätt polisen....hej allt är ju möjligt men det intressanta är ju i vilken riktning bevis och indicier pekar...ingenting pekar mot MB som har alibi och allt.
Indicier och bevis pekar mot KJ. Men inte ens nära vara bortom rimligt tvivel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in