Den där baren på Elmegade, vad den nu heter? Har bara en neonskylt med texten "ÖL" utanför. Brukar vara rätt bra.
Gillar Charlie´s Bar på Pilesträde. Inte för att de har ett galet sortiment, men de tar in lite vad de själva gillar efterhand. Mest engelskt, så räkna med en massa rätt alkoholsvag bitter och stout.
Brewpub på Vestergade har jag hört en hel del gott om. Har dock inte varit där själv.
Den där baren på Elmegade, vad den nu heter? Har bara en neonskylt med texten "ÖL" utanför. Brukar vara rätt bra.
Gillar Charlie´s Bar på Pilesträde. Inte för att de har ett galet sortiment, men de tar in lite vad de själva gillar efterhand. Mest engelskt, så räkna med en massa rätt alkoholsvag bitter och stout.
Brewpub på Vestergade har jag hört en hel del gott om. Har dock inte varit där själv.
Du tänker på Ölbaren på Elmegade, helt OK ställe.
Brewpub är också bra, men jag går dit framförallt för att käka deras utsökta Fish'n'Chips.
Bland det ordinarie, som ska finnas i hyllorna på i stort sett varje butik, så tycker jag att Yeti är bland det vettigaste i Imperial Stout-klassen och Fuller's London Porter är en riktigt fin promenadporter.
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Systembolaget vid Gallerian passagen Regeringsgatan 44 tycker jag har absolut bäst sortiment på öl
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Flying Dog Gonzo håller jag fortfarande väldigt högt, den är inte så fasligt dyr heller.
Tack för era svar!
Jag glömde nämna att jag underar på att testa en rauchbier för första gången också. Vad tycker ni om Aecht Schlenkerla Rauchbier? Är den bra, eller finns det någon som är bättre?
Jag glömde nämna att jag underar på att testa en rauchbier för första gången också. Vad tycker ni om Aecht Schlenkerla Rauchbier? Är den bra, eller finns det någon som är bättre?
Tack för tipsen! Hinner tyvärr inte förbi någon butik men krogen nära Ravage är högintressant. Tröstar mig med en Jacobsen weissbier på hotellrummet så länge. Yolo.
Angående tips till den där höstkvällsölen jag skrev om några sidor tidigare i tråden så testade jag en porter på Bishops. Glömt vad den hette men någon Närke-öl med väldigt utpräglad kaffesmak. Väldigt god faktiskt.
Jag tycker mycket om den sorten ! Prova gärna den . Den smakar rökt korv och lite åt tjärahållet till Det är den och Nils Oscars Rökporter jag smakat av rököl. Den tyska ölen är mycket godare , kan rekommenderas
Angående tips till den där höstkvällsölen jag skrev om några sidor tidigare i tråden så testade jag en porter på Bishops. Glömt vad den hette men någon Närke-öl med väldigt utpräglad kaffesmak. Väldigt god faktiskt.
Själv tycker jag Jaipur hör till Systemets bästa IPA - för att vara brittisk är den ovanligt amerikansk. Ser inte mycket ut för världen, ända tills första klunken rinner ner i strupen. Livsfarligt lättdrucken men förbannat god.
Double Chocolate Stout - jodå, riktig choklad används vid bryggningen - åker ner i korgen med jämna mellanrum. Jag brukar även köra med St Peters Cream Stout om jag riktar in mig på brittiska mörka saker. Ibland uppskattar jag en stout som inte är så jävla tung och alkoholstark och då är Youngs perfekt.
By the way, var det månne Stormaktsportern du drack på Bishops?
Köpte även två andra jag tänkte testa på en maskeradfest imorgon. Visserligen inte bästa stället att testa öl på men det blir säkert bra ändå. Köpte dessa:
Young's Double Chocolate Stout var faktiskt min inkörsport till porter/stoutvärlden.
Har blivit en stack med andra stouter efter det men den köps fortfarande emellanåt.
Thornbridge Jaipur IPA är helt okej som IPA.
Finns både bättre och sämre.
Personligen tycker jag att Brewdog Punk IPA är snäppet bättre.
Jag öppnade just en Golden Monkey, en Trippel.
Det är första ölen i stilen jag smakat och måste säga att jag gillar den!
Jag tycker smaken påminner om veteöl, fast mycket mycket fylligare.
9,5% alkohol, men det märks inte så mycket på smaken.
Jag tror bestämt jag får åka och köpa fler.