2013-11-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja. I princip verkar väl dock ett kålsuparförhållande gälla. Men BF bryter ju lite ny mark med sitt tydliga utpekande av MB. Ponera att MB - egentligen oavsett om nu KJ fälls eller frias, men kanske framför allt om han frias - råkar ut för den ena eller andra typen av tråkigheter från folk som är övertygade att det är han och inte KJ som är gärningsman. Borde inte detta kännas rätt kymigt för BF?

Allt som har kommit fram känns kymigt. Polisen har inte gjort något bra arbete. man borde definitivt ha undersökt MB med familj lite mer ordentligt. Om inte annat för att avföra. Som det är nu med bevisläget kommer det alltid att finnas tvivel, med risk för att oskyldiga råkar illa ut.
Efter att ha lyssnat på rättegången är jag inte alls övertygad om KJ:s skuld.
Citera
2013-11-08, 17:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jo, men det kan vara ganska intressant att höra hur han tog hand om hunden. För mig låter det ganska osannolikt att hunden skulle dö på det sättet, jag har själv fått en saftig 230v stöt i mig när jag stod i vatten.

Sen att hunden skulle blöda så mycket av detta verkar osannolikt.

Antal volt (spänningen) är oväsentlig, det är strömstyrkan (ampere) som avgör "farligheten".
Citera
2013-11-08, 17:15
Medlem
FUP-12s avatar
Den kanske intressantaste händelseutvecklingen denna vecka tycker jag har varit att tidsrymden under den 4/5 för att agera har utökats markant.

Tidigare hade vi de här ramarna: kl 21 (VB lämnar lägenheten enligt KJ) - kl 21:30 (Vittnet CB) - Kl 22 (KJ anländer till Daniel) Det är ganska snäva tidsramar - såå djävla mycket hinner man inte vad gäller att döda, skända och transportera en kropp på en timme.

Nu när KJ har ändrat sig på tidpunkten då VB gick, 20:30, stämmer den bättre med nätbytet 20:32-38.

Dessutom är det uppenbart att CB:s vittnesmål inte är tillräckligt starkt för att vara ett individuellt utpekande av VB och därför bör tidpunkten 21:30 ha förlorat i betydelse.

Utöver detta flyttar broder Daniel fram tidpunkten då KJ anlände, till kl 22-23 samt avgränsar den till 20 minuter.

Så, helt plötsligt är det en period på 2,5 timme - maximalt - som uppenbarar sig: kl 20:30-23:00.

Alltså finns det numera en betydande lucka att fylla med allsköns spekulationer!
Citera
2013-11-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Ja det vet tingsrätten, men om de sneglar på fallet Alm så fungerar inte den "kompromissen". Säg att TR beslutar om en RPU, slutförhandlingsdag efter nyår. Då är häktningstiden snart uppe i Alms. KJ släpps på fri fot för att inställa sig och avtjäna de sista månaderna av griftefridsstraffet på anstalt när han får plats/blir kallad. Det är oproportionerligt att hålla någon häktad så länge för griftefridsbrott (maxstraff 2 år).

Att just nu ikring halvtid i målet tro att han inte fälls är iaf för mig helt uteslutet, det kommer bli en än värre grillning på måndag för KJ, åklagaren skärper mot sin slutdel av förhöret och sen kommer Fritzan att spä på men ännu mer tuffa frågor.

Att sedan försvaret skall vända denna oljetanker på väg mot fällande dom är för mig svårt att se... vad i försvarets kallade vittnen skall vända på skutan.. intet ett.

Att tro kallade MB skulle vara något sorts ankar som stoppar båten med plantering av bevis är helt uteslutet, finns inte ett uns av bevis i den riktningen utan bara "bullshit" från den åtalade.
Citera
2013-11-08, 17:20
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När du skrev det hår inlägget läste du "Sammanfattning finns i första inlägget för tråden: https://www.flashback.org/sp43328864". I sammanfattningen hittar du en länk till en karta. I kartan hittar du en plats som är märkt FP1, vilket betyder Fyndplats 1.
Tack! Reder ut en del. Du har rätt att jag läste sammanfattningen, men nu har jag lärt mig något nytt.
Citera
2013-11-08, 17:21
Medlem
Popcorn76s avatar
Ja idag var det svettigt för KJ. Lögn efter lögn. Försvarets enda chans är väl att nästa vecka påvisa att (om det går) hans funktionsnedsättning kan få honom att blanda ihop dagar, tider och detaljer lätt. Att han inte ljuger utan faktiskt blandar ihop.
Personligen tror jag ju han ljuger.
Citera
2013-11-08, 17:31
Medlem
mounzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jo, men det kan vara ganska intressant att höra hur han tog hand om hunden. För mig låter det ganska osannolikt att hunden skulle dö på det sättet, jag har själv fått en saftig 230v stöt i mig när jag stod i vatten.

Sen att hunden skulle blöda så mycket av detta verkar osannolikt.

Hundar och människor reagerar inte på samma sätt på allting. Det är väl exempelvis inte så vanligt att använda hundar som försöksdjur för produkter som ämnats för människor? Jag tänker mig snarare möss eller apor. Men jag håller med om att vanliga vägguttag väldigt sällan orsakar dödsfall hos människor. Jag har själv bl a fått en stöt i munnen då jag som barn sög jag på kontakten till en bandspelare då ändan av sladden var kopplad i väggen (och jag dog inte).
Citera
2013-11-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Den kanske intressantaste händelseutvecklingen denna vecka tycker jag har varit att tidsrymden under den 4/5 för att agera har utökats markant.

Tidigare hade vi de här ramarna: kl 21 (VB lämnar lägenheten enligt KJ) - kl 21:30 (Vittnet CB) - Kl 22 (KJ anländer till Daniel) Det är ganska snäva tidsramar - såå djävla mycket hinner man inte vad gäller att döda, skända och transportera en kropp på en timme.

Nu när KJ har ändrat sig på tidpunkten då VB gick, 20:30, stämmer den bättre med nätbytet 20:32-38.

Dessutom är det uppenbart att CB:s vittnesmål inte är tillräckligt starkt för att vara ett individuellt utpekande av VB och därför bör tidpunkten 21:30 ha förlorat i betydelse.

Utöver detta flyttar broder Daniel fram tidpunkten då KJ anlände, till kl 22-23 samt avgränsar den till 20 minuter.

Så, helt plötsligt är det en period på 2,5 timme - maximalt - som uppenbarar sig: kl 20:30-23:00.

Alltså finns det numera en betydande lucka att fylla med allsköns spekulationer!

Vi kan ju lägga till sista sända sms var 18.40 och hon svarade inte på sms som ankom 19.31 till VB's mobil, borde varit i stort intresse för henne att svara då hon initierat sms-konversationen denna kväll med MB.. jag tror inte hon kunde svara helt enkelt.
Citera
2013-11-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vi kan ju lägga till sista sända sms var 18.40 och hon svarade inte på sms som ankom 19.31 till VB's mobil, borde varit i stort intresse för henne att svara då hon initierat sms-konversationen denna kväll med MB.. jag tror inte hon kunde svara helt enkelt.
Otroligt bra iakttagelse!
Finns en stor tids differens!
Citera
2013-11-08, 17:34
Medlem
Finns det bilder på KJ's kroppsbyggnad och sår i FUP:en? Isåfall vars?
Citera
2013-11-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12

att KJ ändrar tidpunkten då VB skall ha gått, står detta med i NSD:s liverapport, vilken sida?
ja för alla som vill se logiskt samband mellan VB:s mobilrörelse vid tidpunkten och tiden då MB anländer är detta glada nyheter, men vad anger KJ för skäl till att ändra sig? är dom troliga? jag vet det sändes ett dubbelsavsnitt av Family guy, kan tex VB gått efter det första som slutade 21:30? fortfarande lite tight om tid då. EDIT:20:30 menade jag.
Senast redigerad av gileas 2013-11-08 kl. 17:54.
Citera
2013-11-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insua
Finns det bilder på KJ's kroppsbyggnad och sår i FUP:en? Isåfall vars?

Ja, det finns det. Ska kolla up sidorna åt dig. De är rätt färska så därför skrev jag följande för en stund sen om vad jag tror om skadorna:

Ursprungligen postat av Macca2013
Jag har en teori ang KJs skador på kroppen. Som han säger att han själv har gjort mot sig själv.

Låt säga att han får de skadorna i kampen med VB. När han greps skulle de fortfarande vara där, men då skulle de ha läkt så som sår gör under en tid. Man hade kunnat säga att skadorna var någon vecka gamla och använda det mot honom.

Men istället så river han upp såren med jämna mellanrum, allt för att dölja hur gamla de egentligen är.

Han kan inte tvinga sår att försvinna. Vad kan han göra då? Jo, ändra hur pass färska dom är.

EDIT: Sida 449-451
Senast redigerad av Macca2013 2013-11-08 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in