Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Jag var lite tveksam till varför de tog upp detta sidospår med hunden, men med facit i hand så verkar det ha givit ganska goda resultat. Men nog sjutton verkar det väl som att både försvarare och åklagare tar till en hel del ganska teatrala grejor som knappast är standard i svenska rättegångar?
Synd att vi inte verkar ha haft någon rapportör på plats idag. Jag har inte heller haft tid att följa mer än delar av liverapporteringen. Men är inte ett allmänt intryck att det här inte var bra för hans trovärdighet inför rätten? Sen blir väl då en fråga jag utgår från att tingsrätten kommer att resonera kring i sina domskäl vad man kan skriva på hans personlighetsstörning och vad man kan skriva på lögn och undanflykter.
Hans trovärdighet sjunker då han pekar ut en annan man igen då efter det att han redan pekat ut två andra. Planteringshistorian är alltså ett spektakel som inte alls är trovärdigt.
Hunden har en viss betydelse, och jag kommer ihåg att jag reagerade på tiderna och att han skickat sms till VB om hunden att den dog under natten. Och då hade han även sökt på anatomin tidigare på natten.
Nja, försvaret är den som avviker mest från en vanlig rättegång eftersom han direkt har pekat ut 50 åringen. Åklagaren får ju vinst varje gång den här KJ blir irriterad och att domaren är på väg att rätta honom då han börjar ställa frågorna.
Han är ju påläst och har säkert fått direktiv av advokaten att inte avvika från förhöret, så han har läst på.
Åklagarna är väl normala det finns betydligt större auktoriteter än de här två. Dom låter ganska så milda i sin ton tycker jag.,
Den som är allra bäst är målsägandebiträdet Massi, som verkligen har talets gåva och som riktigt präntar in om att det inte råder tvivel om att det är rätt gärningsman man har åtalad. Blodet springer inte dit av sig själv säger hon också.
Ja, synd att man måste följa antingen skvaller från byn NSD, Norrbottenskuriren. Däremot SR har ju en liten annan rapportering så man får väl sortera och lägga ifrån själv, så bra det går.