Jag har en teori ang KJs skador på kroppen. Som han säger att han själv har gjort mot sig själv.
Låt säga att han får de skadorna i kampen med VB. När han greps skulle de fortfarande vara där, men då skulle de ha läkt så som sår gör under en tid. Man hade kunnat säga att skadorna var någon vecka gamla och använda det mot honom.
Men istället så river han upp såren med jämna mellanrum, allt för att dölja hur gamla de egentligen är.
Han kan inte tvinga sår att försvinna. Vad kan han göra då? Jo, ändra hur pass färska dom är.
Adv CH avslutar förhöret med brodern efter att han uppgett att KJ aldrig låser efter sig, att de när de var små fick installera svängdörrar eftersom KJ inte var förmögen att stänga efter sig. (enl NSD)
Onekligen "bra" svar för den sidan.
Det va en annan typ av åklagare i dag och lite avsnäsning är alltid bra.
Han provocerade åklagaren i dag så hon fick redogöra vem det är som ställer frågorna.
Adv CH avslutar förhöret med brodern efter att han uppgett att KJ aldrig låser efter sig, att de när de var små fick installera svängdörrar eftersom KJ inte var förmögen att stänga efter sig. (enl NSD)
Onekligen "bra" svar för den sidan.
Bara om man tror på planteringsteorierna som rimligt tvivel. Jag tror inte ett ögonblick på att tingsrätten kommer att betrakta dem som det.
Slutsats av förhöret med vittnet "CB": (fast det inte är avslutat)
- Kommer inte hjälpa KJ ett dugg. Hon är alldeles för osäker. "Varken eller". "Kan inte utesluta någonting" Jag minns inte" "Det var en kort tid"
En förklaring till att ingen "asiat" hört av sig kan vara att den person som observerades inte ens var en asiat. På det vis hon beskriver är det definitivt möjligt att ta fel på en mörk och finlemmad person. Särskilt som kopplingen i sig kan vara en omedveten efterhandskonstruktion (Oj, har en thailändsk tjej försvunnit, men var inte den där tjejen jag såg lite åt det hållet osv tills man är helt säker på att det var en "asiat" man såg)
Vilken vittnes- eller minnespsykolog som helst skulle sätta mycket lågt värde på detta vittnesmål.