2013-11-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Jag köper inte det, i alla fall inte att han inte skulle känna igen sin egen mamma eller bröder!

Koper du inte att det kan vara sa eller att det ar sa i hans fall?

Jag VET att det ar fullt mojligt. Det ar ingen storre mystik kring det dar,forskare vet vad det beror pa och vilka processer i hjarnan det ror sig om.
Men att det skulle galla i KJs fall,det ar valdigt svart att veta varken bu eller bae.

Jag tror fo. att KJ menar att han visst skulle kanna igen dom om dom kom in i rummet,men om nagon bad han beskriva dom sa skulle han inte ens kunna saga ogonfarg eller harfarg,harlangd etc.
Du bor inte lasa in for mycke i det du laser pa liverapporten i nsd eller annan tidning,det ar valdigt snavt atergett.
Citera
2013-11-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ:s berättelse om att han hade sex med Vatchareeya 4 maj är bogus. Han fick förmodligen varken knulla eller suga av henne om hon hade planer på att träffa MB senare på kvällen.

Va,hade hon planer pa att traffa MB senare pa kvallen?? Detta ar helt nytt for...ja inte bara mig men hela utredningen. Var fick du den uppgiften ifran?
Citera
2013-11-08, 12:52
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Sa han i ett förhör att hade han gjort det,skulle dom inte ha hittat någonting i hans bil, han skulle ha tvättat den kliniskt ren.

Ja, han vet exakt hur man ska gör.

Här är den del andra ganska graverande motsägelser:

Citat: "Om jag skulle göra något skulle jag inte göra något misstag. Jag har sett på alldeles för mycket kriminalserier" --- men han kan inte städa och kommer sen med en massa tips på hur man förstör DNA spår.

Citat: "Jag ljuger aldrig" ...heller, berättade han enl. egen utsago, --- sedan berättade han om hur han ljög om sina "fejkade telefonsamtal till Ploy"

Låter också som han fått rådet att inte minnas och att skylla allt på sin diagnos när de börjar brännas, men annars märker man att har han "ganska god" tankeförmåga och minns ganska bra.

En annan intressant "remark" från åklagaren var denna:
Citat från NSD: "åklagare US: Det var också så att vinkeln på mobilmasten är precis samma ända fram tills den "går ner" och aldrig mer är igång..."

Vad innebär det? Fråga till er som är telefon experter.
Senast redigerad av KITTY007 2013-11-08 kl. 12:58.
Citera
2013-11-08, 12:55
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Från igår

AB: Du har svårt att komma ihåg vad du säger, men har du svårt att komma ihåg händelser?

Det beror på. När det gäller airsoft och sånt, då pluggar jag in det... Men jag minns inte ens hur mina bröder ser ut, jag minns inte deras ansikten. Jag minns knappt hur mamma ser ut. Det är en del av mitt funktionshinder.

En strategi och han är själv väl medveten om att använda den..

KJ´s tjat om sitt funktionshinder är inget nytt. Vänner har ju sagt att han brukade prata om det ofta och öppet.
Citera
2013-11-08, 12:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Precis. Nu har jag dessutom gått igenom alla artiklar dagarna efter försvinnandet i NSD för att se om uppgiften att mobilen skulle ha varit avstängd går att läsa där. Det gör de inte. Man pratar visserligen om sista mobilpejlingen, men inget sägs om att mobilen är avstängd. Kuriren har jag inte kollat dock.

Det är hursomhelst en dålig bortförklaring och jag köper inte heller att det skulle vara "aspergerlogik"
Vi har redan tagit några varv om detta så jag förväntar mig inte att du skall ändra din uppfattning om hur du skulle agerat i situationen, men jag tycker du borde noterat att flera i tråden har anmält avvikande uppfattning och att du därigenom skulle inse begränsningarna med att sätta sitt eget beteende som norm. Människor tänker och agerar olika utan att det är något konstigt med det.
Citera
2013-11-08, 13:03
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Varför är du angelägen att berätta om de fysiska tillkortakommanden? "Jag är angelägen att det kommer med i utredningen". Han menar att polisen inte har gjort en grundlig undersökning av hans fysik. "Det är solklart att jag inte har den styrka som krävs för att begå det här brottet".

"Jag är en sån där som spejar och smyger och tar det sakta fram. Ligger och rapporterar var fiendens position är", säger 22-åringen när åklagaren undrar hur kan spela airsoftspel när han hävdar att han har fysiska tillkortakommanden.

Han är strateg då han vill, men vardagssituationer som att städa går helt bort och det är därför han missbedömt blodet som hittats.

INSTÄMMER!!! ...med att han är strateg när han vill.
Hur klarade han överhuvudtaget att ta körkort...så lätt är det inte (även med special förutsättningar för proven)
Citera
2013-11-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Precis, han manipulerar hela sin omgivning så att han ska slippa städa och tänka på andra tråkiga vardagsbestyr. Men i verkligheten så kan han så mycket mer.

Han har en diagnos. Tror du han får sitta på rättspsyk för att det är kul?
Citera
2013-11-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Patetiskt jävel som inte klarar av någonting, misstänker att strategin är planterat av advokaten.

Ja, eller sjuk. Med diagnos, kanske fler. Alla kan inte vara lika friska som du.
Citera
2013-11-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Han blev väl i första hand förflyttad dit pga att han visade upp ett självskade beteende och var extremt deprimerad? Jag kanske har fel..
Citera
2013-11-08, 13:17
Bannlyst
MB förhörs på måndag.
Citera
2013-11-08, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Notabelt att nu har han sedan han greps pekat ut tre olika mördare som skulle planterat/gjort det.. har han någon kvar i rockärmen.. kanske någon kompis i närkretsen..

Ge mig tio minuter med honom så kommer han vara övertygad att det är Emil i lönneberga som utfört mordet.
Det är svårt att sätta sig in i hans hjärna som du förstår. Och veta hur han tänker.
Citera
2013-11-08, 13:20
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Jag har precis samma diagnos, asperger + ADD men jag sitter inte inlåst. För övrigt så är jag väldigt blödig, kan inte ens döda en spindel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in