2013-11-08, 11:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
US: "Vi har nämnt tidigare att de uppmanade dig att ringa VB. Då ska du ha tagit upp telefonen och ringt... Men det finns inga tecken på det i telefonlistorna?"

-Därför att han visste att hon inte skulle svara.
Nej, "- Det finns en bra förklaring till det. Jag ringde inte till hennes telefon eftersom... Hon hade varit borta några dagar, i tidningarna skrev att det bara var mobilsvar... Vad hade det blivit för skillnad om jag ringde? Jag sket i det...".
Citera
2013-11-08, 11:21
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja du KJ större plats om man har en dubbelsäng kanske?

Bilder av soffan kontra enkelsängen nån? (har ej FUP nu)

Hade jag varit åklagare hade jag frågat "För att det var bättre plats i dina dubbla sängar menar du?"

Bra! Det hade varit en bra fråga. Enkelsängen han har nu ser ganska smal ut.
Citera
Medlem
Det är märkligt att 22-åringen inte har berättat tidigare under förhören om att han ska ha haft sex med BO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men är läkarens utsaga med i FUP ?

Eller ringde hon en kompis och frågade?
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, "- Det finns en bra förklaring till det. Jag ringde inte till hennes telefon eftersom... Hon hade varit borta några dagar, i tidningarna skrev att det bara var mobilsvar... Vad hade det blivit för skillnad om jag ringde? Jag sket i det...".

Varför sa han inte bara det då till de som bad honom ringa?
Citera
2013-11-08, 11:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Eftersom söken enligt honom är ett bevis på att han inte gjort något så rabblar han upp allting oerhört detaljerat. Klockslag, att dom käkade på statoil efteråt osv.. Han är så skyldig den goda KJ men han märker inte själv att det han håller på med är så genomskinligt

Ja, nog tänker man att rätten borde reagera på hur skärpan i minnet skiljer sig otroligt åt. En person som inte kan skilja på om det gått en minut eller en timme skulle rimligen inte kunna minnas så detaljerat kring söken ett halvår efteråt.
Citera
2013-11-08, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Det är märkligt att 22-åringen inte har berättat tidigare under förhören om att han ska ha haft sex med BO.
Det gjorde han i FUP.
Citera
2013-11-08, 11:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Varför sa han inte bara det då till de som bad honom ringa?
Därför att de tjatade. Läs NSD.
Citera
2013-11-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Det kanske är som för Uno d v s när man är helt trött, slut och less och tvingas in för tredje gången i det lilla, trånga utrymmet så kanske det är bäst att göra vad som förväntas av en för att få ett slut på det hela m a o få komma ut och få lite lugn och ro eller som för KJ att slippa få samma fråga igen för sjuttielfte gången.

HAHAHA jamen ge dig nu...finns det nagonting som nan tror pa eller ar precis allting bakofram och rent pahitt?
Kan jag lita pa att VB ens har funnits? Hon kanske bara ar en pahittad person for att hunden uno skulle fa komma me pa tv?
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Det är det jag gör. Om det var så jobbigt med tjatet hade han ju kunnat ringa, hålla upp luren och säga Här, hör själva.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Tar du ställning här och menar att han talar sanning eller återger du bara vad han säger?
Citera
2013-11-08, 11:26
Medlem
han minns exakta områden och hur de har gjort söken med mera, men han minns inte hur mamma sin och bröderna ser ut, mycket märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in