2013-11-07, 21:00
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faanfaanfaan
Angående sista meningen, sista stycket: Ja, det har jag i alla fall. Läkarna fallerar ibland på "lagen om det uteslutande tredje". Det har räckt för mig att börja tvivla på "helvetes kompetent(a personer)".
Haha okey
Men det är specialkunskap från annan ort, som bara sysslar med detta
Vilket borde innebära erfarenhet och opartiskhet.
Läste någonstans att det var rätt många obduktioner per år som vederbörande utför(rättsläkaren)
Fel som liknande yrkesgrupper begår är ofta på slentrianitet, dvs man glömmer att skriva allt som man ser, eftersom det var så självklart
Citera
2013-11-07, 21:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag har inga särskilda kunskaper om anatomi, men ja tänker att det är naturligt att en kropp med inre blodansamlingar kan ge ifrån sig blod just när den vinklas för att föras in i en baklucka. Att det fanns mycket blod kvar i kroppen betyder ju inte att det inte läckt ut nåt innan.

Det här är ingen viktig fråga egentligen.

Jag tycker att det är viktigt för att kunna bena ut hur blodet har hamnat där det hittades i bilen.
Citera
2013-11-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Börjar bli dags för er att inse att KJ inte klarar av att sopa bort mordvapen, mordplats, emballage, kläder, en mobiltelefon, ett par fysikböcker, ett par skor, ett par kängor, två händer, en styckningsplats, styckningsverktyg på egen hand. Sökningar efter allt detta har skett av polis, hemvärn, mps, frivilliga och några berömvärda flashbackare.

Däremot klarar han inte av att kasta en blodig handske, byta bagagerumsmatta, torka av listen på bagageluckan och slänga en blodig påse och kasta en tejprulle.

Sen när det gäller glappen i spaningen på KJ, vad tror ni det beror på? Resursbrist, lättja eller att polisen hade fokus på en annan gm?

Att KJ misslyckas att städa bort alla bevis är inte förvånande, se på hans lägenhat som är en stor röra så inte förvånande att han inte lyckats städa bilen. Mord och styckningsplats kanske inte är städade alls, det kan vara helt blodigt där men endast kufen KJ vet vart det är.....
Citera
2013-11-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det jag tycker är lite konstigt är att det rinner en stor mängd blod ut ur vb när obducenten vänder på kroppen (kom ej ihåg sidonumret i fup)
Man får ju anta att hon är förflyttad med en hel del lyft och vridningar (om de inte var två som lyfte upp, höll rätvänt, och lade ned försiktigt)

Kan det ha varit så att hon blev mördad, styckad och nedfryst? Och att blodet under transporten var fryst?

De måste antagligen ha haft någon form av plastpåse/pressenning för transporten. Men tog den med sig för att undanröja eventuella spår.

Det enda som egentligen inte stämmer in i bilden är att benen är placerade i huset. Och att fyndplatsen är så pass öppen i jämförelse med 1000 andra ställen där hon ens aldrig hade hittats.
Mps fick också tips om platsen.

Någon ville definitivt att kroppen skulle hittas, ganska omgående.

Det är inga duvungar som utfört detta.

Nej, inga duvungar. "Dom" har hanterat kroppar tidigare. VB var en nätt, liten person och utan ben (ber om ursäkt på förhand) var hon inte större än att en vuxen person skulle kunna bära henne horisontellt från en jeep typ till fyndplatsen.
Citera
2013-11-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte taxikunderna i Boden är så många att föraren vill riskera att förlora en restaurangägare och dennes kompisar genom att skvallra för polisen. Då är det lättare att inte komma ihåg.

Så du VET att taxichaffören är även ägaren till företaget?

Skärp dig nu. Så enligt dig har hela Boden gått ihop för att skydda MB.
Citera
2013-11-07, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag tillägger;
Det tycker jag motsäger att hon skulle släpats in och ut en skuf AV EN PERSON...

Det är en intressant slutsats. Borde också funnits mer blod på fyndplatsen samt mellan avlastningsplats och fyndplats.
Citera
2013-11-07, 21:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Så du VET att taxichaffören är även ägaren till företaget?

Skärp dig nu. Så enligt dig har hela Boden gått ihop för att skydda MB.
Nej, det vet jag inte. Nej, det tror jag inte.
Citera
2013-11-07, 21:06
Medlem
Citat:
Börjar bli dags för er att inse att KJ inte klarar av att sopa bort mordvapen, mordplats, emballage, kläder, en mobiltelefon, ett par fysikböcker, ett par skor, ett par kängor, två händer, en styckningsplats, styckningsverktyg på egen hand. Sökningar efter allt detta har skett av polis, hemvärn, mps, frivilliga och några berömvärda flashbackare.

Däremot klarar han inte av att kasta en blodig handske, byta bagagerumsmatta, torka av listen på bagageluckan och slänga en blodig påse och kasta en tejprulle.

Sen när det gäller glappen i spaningen på KJ, vad tror ni det beror på? Resursbrist, lättja eller att polisen hade fokus på en annan gm?

Jag tror att dom inte tog uppdraget på allvar. Det var liksom "klappat och klart". Lättja, troligen.
Citera
2013-11-07, 21:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Att KJ misslyckas att städa bort alla bevis är inte förvånande, se på hans lägenhat som är en stor röra så inte förvånande att han inte lyckats städa bilen. Mord och styckningsplats kanske inte är städade alls, det kan vara helt blodigt där men endast kufen KJ vet vart det är.....

Varför är det bara föremål kvar från transport av en död kropp? Du ser vad jag räknade upp för saker i förra inlägget som är puts väck.
Citera
2013-11-07, 21:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Varför är det bara föremål kvar från transport av en död kropp? Du ser vad jag räknade upp för saker i förra inlägget som är puts väck.

Kanske därför att KJ enbart hjälpt till med transport.
Citera
2013-11-07, 21:10
Medlem
Citat:

Tja alla de föremålen kanske ligger kvar på mord/styckningsplatsen vad vet jag. Norrland är stort och KJ har ju bil. Att han varit så slarvig kan förklaras av hans diagnos.
Citera
2013-11-07, 21:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske därför att KJ enbart hjälpt till med transport.
Om kroppen var oemballerad i bakluckan hade den blött mer. Så den var i så fall emballerad. Varför ta bort emballaget vid dumpningen, utan att ta bort allt, dvs tejpen och behålla rullen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in