2013-11-07, 14:40
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Vilken sida är bäst, Kapiton eller Fybse? på fybse tar de mindre men är det många som handlar där?

Fyfan vad det stiger , http://bitcoincharts.com/charts/fybseSEK#rg1ztgSzm1g10zm2g25 kommer vi att nå 2000 sek snart?

Redan hänt verkar det som. Fy fasen att man inte köpte när det hela började och nu har man inte råd att skaffa sig en enda Va ska man va skraj fattiglapp för..
Citera
2013-11-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Redan hänt verkar det som. Fy fasen att man inte köpte när det hela började och nu har man inte råd att skaffa sig en enda Va ska man va skraj fattiglapp för..

Ne det ligger på 1851 just nu , köpte 0.90 btc igår, tror ja tjänat 150 kr bara idag.
Citera
2013-11-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visman
Ne det ligger på 1851 just nu , köpte 0.90 btc igår, tror ja tjänat 150 kr bara idag.

Du har inte tjänat något förrän du säljer
Citera
2013-11-07, 15:20
Medlem
Tjenare. Jag har drygt 1000sek hos kapiton och sitter och funderar på vad jag ska göra härnäst, jag har skaffat en wallet hos blockchain. Jag har ju förstått att det är väldigt ostabilt med bitcoins, men många talar om att ett ras är att vänta. Vad tror ni?

Jag ser det inte som en investering utan jag kommer använda pengarna som en valuta online Jag är inte ute efter att använda btc just idag utan några månader fram i tiden.

Och jag skulle också vilja ha tips på vilka sidor man snabbast kan skicka över pengar till från banken!

edit: Uppdaterar kapiton sin sälj och köpkurs i realtid? Jag kollade och både sälj och köp ligger runt 1800sek just nu där medans värdet sägs vara över 2000sek när jag kollar på tex bitcoinity
Senast redigerad av Complex1 2013-11-07 kl. 15:24.
Citera
2013-11-07, 16:25
Medlem
Fruity Freshs avatar
Bara jag som tycker det börjar spåra ur nu? Bitstamp snart över 300 om det fortsätter i den här takten. Känns oroande...
Citera
2013-11-07, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Bara jag som tycker det börjar spåra ur nu? Bitstamp snart över 300 om det fortsätter i den här takten. Känns oroande...

oroande för vad?
Citera
2013-11-07, 17:07
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED

oroande för vad?
För att det ska visa sig vara en gigantisk bubbla givetvis
Citera
2013-11-07, 17:50
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
För att det ska visa sig vara en gigantisk bubbla givetvis
Vad är ett helt nytt revolutionerande protokoll för värdehantering som kan användas globalt av alla invånare på jorden på samma vilkor värt?
Mer än ca 3 miljarder dollar tror jag iaf!
Citera
2013-11-07, 17:51
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Du behöver ju inte äga en hel BTC, köp för det du har råd med, sak samma liksom!
Citera
2013-11-07, 17:55
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Vad är ett helt nytt revolutionerande protokoll för värdehantering som kan användas globalt av alla invånare på jorden på samma vilkor värt?
Mer än ca 3 miljarder dollar tror jag iaf!
Klarsynt.
Citera
2013-11-07, 18:06
Medlem
Ur ett säkerhets perspektiv, är det smart att flytta runt sina bitcoins för att förvilla ev spårare?

t.ex tar jag imot bitcoins från en person som jag inte vill ska kunna följa mina transaktioner osv.

ta imot i bitcoin QT sen flytta över bitcoinsen till en online wallet och sen tillbaka till en bitcoin wallet, (samma eller en ny) dvs det jag frågar efter är system som kan användas för att göra det så svårt som möjligt att spåra från början dvs då jag mottar dom första gången.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh
Citera
2013-11-07, 18:12
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Ur ett säkerhets perspektiv, är det smart att flytta runt sina bitcoins för att förvilla ev spårare?

t.ex tar jag imot bitcoins från en person som jag inte vill ska kunna följa mina transaktioner osv.

ta imot i bitcoin QT sen flytta över bitcoinsen till en online wallet och sen tillbaka till en bitcoin wallet, (samma eller en ny) dvs det jag frågar efter är system som kan användas för att göra det så svårt som möjligt att spåra från början dvs då jag mottar dom första gången.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh
Se till att skicka dem till en online-wallet med delad plånbok. Då kan du ta ut bitcoinsen igen och få coins som någon annan satt in. Som en mixer fast gratis. Många wallets skickar dock alltid tillbaka samma coins som du satt in. Då fungerar inte detta så bra, så du får kolla i blockkedjan vilka coins som går in och vilka du får ut.

Har du mycket bitcoins så skulle jag dela upp dem i mindre delar och göra detta flera gånger. Mest för att jag aldrig skulle riskera alla mina bitcoins hos någon online-wallet, oavsett hur kort tid det handlar om.
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2013-11-07 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in