2013-11-06, 00:04
Medlem
barnets avatar
Är det någon som vet hur legendarer som Historie-Lennart, Ingrid & Jarri etc reagerat på nedläggningsbeslutet? Har dom ringt in och förtröstat?
Citera
2013-11-06, 16:16
Medlem
Smackyheads avatar
Finns det någon tråkigare inringare som dessutom får snacka lika länge som HISTORIELENNART?! Jag stängde av radion i fem minuter, slog på den igen och fanskapet fortsatte prata.
Citera
2013-11-06, 20:23
Medlem
Nån riksidiot-kärring, Birgitta tror jag, ringde in till Eva Rusz igår och förklarade hur hon skulle låta en AVSEVÄRT yngre syrisk man komma och bo hos henne, direkt från Syrien, för att dom minsann var kära.
Eva avrådde. Kärringen stod på sig och sa att om han underförstått blir våldsam eller dylikt så ringer hon polisen eller förlitar sig på sin vakthund, en Afhgan som försvarar henne in i döden.

Parallellt berättar sattyget hur hon håller på och hjälper en syrisk familj komma in i Sverige..

Ville bara få tag i hennes adress och banka lite vett i henne. Vidrigt!
Citera
2013-11-07, 17:14
Medlem
Gert i morse gav mig dagens garv.

Under nyhetsuppläsning berättar uppläsaren om ett par som blivit bundna vid ett villainbrott, polisen söker nu deras bil i området.

Gert flikar in: "Jag tycker polisen ska söka efter en polskregistrerad bil"

Jag har ju tidigare sagt att Gert är väldigt pro-SD, ofta har han långa resonemang men lämnar slutpoängen till lyssnaren eftersom det annars skulle vara "rasistiskt"

Hurra för Fylking! Stå på dig!

vi får se om han sänder nåt mer....... flera inringare påpekade att det var hets mot folkgrupp dock bryr sig väl ingen längre...
Senast redigerad av pex666 2013-11-07 kl. 17:16.
Citera
2013-11-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Eftersom du inte gillar Radio1, så förstår hag inte varför du hänger på denna tråd. Vi som gillar Radio1 förstår oxå när det är repris och när vi inte vill lyssna länge.

Jo fast han har ju en poäng, man kan ju tycka att de borde kämpa in i det sista. Jag hoppas Rafi ringer och frågar Aschberg om han gett upp.

Aschberg lovade faktiskt att "Vi kommer gå ner med flaggan i topp", "det är långt kvar" etc flera gånger..

Edit: Dock har jag förstått att han är sjuk. Repriser är också lite av radio-1´s dilemma, jag förstår inte hur de kan köra repris på repris, studion verkar ju sköta sig ganska självt hur mycket kostar det att ta in nån som snackar istället för repriserna? Det måste finnas tiotusentals som är kapabla att ha intressanta program.
Senast redigerad av pex666 2013-11-07 kl. 17:46.
Citera
2013-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666

Under nyhetsuppläsning berättar uppläsaren om ett par som blivit bundna vid ett villainbrott, polisen söker nu deras bil i området.

Jag har ju tidigare sagt att Gert är väldigt pro-SD, ofta har han långa resonemang men lämnar slutpoängen till lyssnaren eftersom det annars skulle vara "rasistiskt"

vi får se om han sänder nåt mer....... flera inringare påpekade att det var hets mot folkgrupp dock bryr sig väl ingen längre...

Han skämtade ju om den där nyheten med den äldre damen som blivit angripen av 2-3 killar också.
Jag kommer inte ihåg exakt vad som hade hänt och orkar inte leta upp det, men jag tror det var så att kärringen hade fått påhälsning av 3 grabbar i lägenheten som hade kanske rånat henne och spöat upp henne.
Gert sa iallafall efteråt: ''Då fick kärringen lära sig att veta hut'' (Kanske inte exakt så men nästan)
Sedan bad han om ursäkt för sitt uttalande några gånger efteråt och sa att han var ironisk.
Man ska väl inte skämta om sådana här saker egentligen, men jag garvade lite inombords åt hans plumpa uttalande, inget man direkt hade räknat med att han skulle slänga ur sig.
Citera
2013-11-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Oktor
Han skämtade ju om den där nyheten med den äldre damen som blivit angripen av 2-3 killar också.
Jag kommer inte ihåg exakt vad som hade hänt och orkar inte leta upp det, men jag tror det var så att kärringen hade fått påhälsning av 3 grabbar i lägenheten som hade kanske rånat henne och spöat upp henne.
Gert sa iallafall efteråt: ''Då fick kärringen lära sig att veta hut'' (Kanske inte exakt så men nästan)
Sedan bad han om ursäkt för sitt uttalande några gånger efteråt och sa att han var ironisk.
Man ska väl inte skämta om sådana här saker egentligen, men jag garvade lite inombords åt hans plumpa uttalande, inget man direkt hade räknat med att han skulle slänga ur sig.

Jag ser en stor skillnad i "skämten". När någon efteråt ringde in och nämnde hets mot folkgrupp sade han ingenting om att det var ett skämt, hans svar var ungefär "Ja då får de väl anmäla mig då". Och sedan skylde han över det med att många polacker kommer hit och jobbar arslet av sig och sedan åker hem med mycket pengar (ungefär som att de var "drivna" människor"). Dock hade han tidigare på morgonen beklagat sig över att de stjäl våra jobb. Eller rättare sagt tar de jobb svensken inte vill ha, fast så enkelt är det inte riktigt då de bara behöver betala fast skatt på 3000:-/månad....
Citera
2013-11-07, 20:23
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pex666

Tycker den roligaste delen var när han började flippa totalt och bli sur på varje nyhet han fick höra mitt i nyhetsuppdateringen. Tror det var Sanna som sa "det dags ta fram valiumpaketet nu". Hahaha!
Citera
2013-11-07, 23:06
Medlem
rutger9999s avatar
Någon som vet varför de inte har lagt upp Aschberg-programmen på en hel vecka?
Citera
2013-11-08, 03:34
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutger9999
Någon som vet varför de inte har lagt upp Aschberg-programmen på en hel vecka?

Han håller på med TV produktion, likaså Cissi. Eller så kan man även säga att han gett upp som många vill påstå. Men tror det blir friåkning idag, så gör dig redo vid luren
Citera
2013-11-08, 15:11
Medlem
Oliveiras avatar
Shabbe har fått jobb som kanalproducent på Metropol på SR. Passar väl för en relativt obegåvad PK-tjej.
Citera
2013-11-08, 16:31
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Han håller på med TV produktion, likaså Cissi. Eller så kan man även säga att han gett upp som många vill påstå. Men tror det blir friåkning idag, så gör dig redo vid luren

Whos the man? WHOS THE FUCKING MAN?! Jag vet hur Arslet funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in