2013-10-30, 15:25
Medlem
Frawjons avatar
Kaliumperklorat och svavel är knappast farligt att sikta tillsammans. Däremot bör man inte sikta i metallen.

För övrigt är programledaren en idiot som ska spela macho och göra det där utan skyddsglasögon.
Citera
2013-10-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Kaliumperklorat och svavel är knappast farligt att sikta tillsammans. Däremot bör man inte sikta i metallen.

För övrigt är programledaren en idiot som ska spela macho och göra det där utan skyddsglasögon.

Tror du skyddsglasögon hjälper om det tänder?

Jag slutar använda det >50g
Citera
2013-10-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365

Du hade ju bilder på salutes du gjort. Får man fråga vad du kör för blanding och metod (För att blanda) och antal gram?
Citera
2013-10-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Du hade ju bilder på salutes du gjort. Får man fråga vad du kör för blanding och metod (För att blanda) och antal gram?

Först och främst ska luftfuktigheten vara >80% och >20C. Sprayar bord, golv, utrustning, mig själv och allt som kommer i kontakt med BLPt med antistat spray.

Siktar KP för att bli av med klumpar. Diaper tills det ser homogent ut, sen en gång genom en 40mesh sikt (Dock är det INGET jag rekommenderar) sen i med flake Ti och diaper tills det är jämt fördelat.

7:3 KP/Eckhart ~300g (210g BLP 90g Ti)

En av fördelarna med flake är den låga densiteten=mer Ti får plats
Citera
2013-10-30, 16:52
Medlem
Frawjons avatar
Citat:

Nej, han är dödens om det tänder. Däremot är metallpulvret skadligt att få i ögonen.
Citera
2013-10-30, 18:50
Medlem
Citat:
Först och främst ska luftfuktigheten vara >80% och >20C. Sprayar bord, golv, utrustning, mig själv och allt som kommer i kontakt med BLPt med antistat spray.

Siktar KP för att bli av med klumpar. Diaper tills det ser homogent ut, sen en gång genom en 40mesh sikt (Dock är det INGET jag rekommenderar) sen i med flake Ti och diaper tills det är jämt fördelat.

7:3 KP/Eckhart ~300g (210g BLP 90g Ti)

En av fördelarna med flake är den låga densiteten=mer Ti får plats

Får du i 300gram i en 2tums?

Sry såg nu att det var 3tums. Beställt likadana fast 2tums, bra att jobba med?
Senast redigerad av fckiamdead 2013-10-30 kl. 18:53.
Citera
2013-10-30, 19:13
Medlem
Citat:
Får du i 300gram i en 2tums?

Sry såg nu att det var 3tums. Beställt likadana fast 2tums, bra att jobba med?

Tyvärr inte

Hålet för stubinen är gjort för 10mm Monetti, som är mer som en spolette. Så det var lite pill med tidsstubin en o-ring och smältlim. Glöm inte att "crossmatcha" tidsstubinen bara

Rekommenderar Tangit pvc-u för limning av lock och lyftkopp
Citera
2013-10-30, 19:48
Medlem
Citat:
Tyvärr inte

Hålet för stubinen är gjort för 10mm Monetti, som är mer som en spolette. Så det var lite pill med tidsstubin en o-ring och smältlim. Glöm inte att "crossmatcha" tidsstubinen bara

Rekommenderar Tangit pvc-u för limning av lock och lyftkopp

Fck också, kör den röda monetti'n. har båda men den största är på 8mm ;(
Får köpa den blå mao, för det borde väl vara samma på 2tum's som dina 3 tum's. (aldrig jobbat med pvc "shells" innan)

Nä då kan det sluta illa brukar även doppa i meal med någon % extra dextrin.

Du som verkar vara kunnig, vet du vart jag kan få tag på "limmet" som dom använder i tex dirty jobs för deras salute's. Skall ha det till helt andra saker, men jag gillar färgen/looken.
Citera
2013-10-30, 19:59
Medlem
Citat:
Fck också, kör den röda monetti'n. har båda men den största är på 8mm ;(
Får köpa den blå mao, för det borde väl vara samma på 2tum's som dina 3 tum's. (aldrig jobbat med pvc "shells" innan)

Nä då kan det sluta illa brukar även doppa i meal med någon % extra dextrin.

Du som verkar vara kunnig, vet du vart jag kan få tag på "limmet" som dom använder i tex dirty jobs för deras salute's. Skall ha det till helt andra saker, men jag gillar färgen/looken.

Ja det är samma på allt som Plasticos Gamon tillverkar Du har ingen "timefuse" då? Den röda på 5mm går att "crossmatcha", använd helst en grov nål med handtag så försvinner inget av "coren".

Helst ska inte någon form av täckt stubin komma i kontakt med vatten, då det kan stängas inne när ytan torkar. Då är det bättre med lite redgum och etanol.

Jag kan lägga upp lite bilder på hur jag gjorde imorgon om jag får lite tid över

Det är en form av vanligt smältlim med hög hållfasthet
Citera
2013-10-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ja det är samma på allt som Plasticos Gamon tillverkar Du har ingen "timefuse" då? Den röda på 5mm går att "crossmatcha", använd helst en grov nål med handtag så försvinner inget av "coren".

Helst ska inte någon form av täckt stubin komma i kontakt med vatten, då det kan stängas inne när ytan torkar. Då är det bättre med lite redgum och etanol.

Jag kan lägga upp lite bilder på hur jag gjorde imorgon om jag får lite tid över

Det är en form av vanligt smältlim med hög hållfasthet

Hehe jo timefuse finns det allt, lite trött men jag trodde du menade att den inte passade optimalt på pvc shells, därav monetti.

Ja gärna bilder är alltid kul. Riktigt snygg 6'a du hade lagt upp bild på.

Limmet är till en design sak som jag gör, färgen på videon matchade perfekt sett den i andra pyro sammanhang med, men dirty jobs var lättast att relatera till då vi redan snackat en del om det.
Citera
2013-10-31, 16:20
Medlem
Citat:
Riktigt snygg 6'a du hade lagt upp bild på.

Tackar, kan lägga upp fler bilder när den är klar då jag bygger dem på ett sätt som är mer vanligt i Spanien/Italien än kalla Sverige
-

En bild säger mer än tusen ord

O-ringen är 5.5mm invändigt och 10mm utvändigt, superlimmas på plats så den inte flyttar sig när den förs ner med en smal pinne eller dylikt. Fyll upp med smältlim och runt kanten.

Svartkrutsstubinen var dock längre i dem jag gjort. Skulle flamman inte ta sig runt så tänder tidsstubinen den när den "kastar" lågan. Så det enda som kan gå fel är en kass tidsstubin

EDIT, locket fyllde jag upp med diskar så BLPt inte kan röra sig. Tror inte det är ett problem på 2"-3", men på 4" finns det folk som lyckats med en "flowerpot" då det varigt -?C och halvfull salut.
Senast redigerad av hegge365 2013-10-31 kl. 16:29.
Citera
2013-11-06, 23:41
Medlem
Citat:
Tackar, kan lägga upp fler bilder när den är klar då jag bygger dem på ett sätt som är mer vanligt i Spanien/Italien än kalla Sverige
-

En bild säger mer än tusen ord

O-ringen är 5.5mm invändigt och 10mm utvändigt, superlimmas på plats så den inte flyttar sig när den förs ner med en smal pinne eller dylikt. Fyll upp med smältlim och runt kanten.

Svartkrutsstubinen var dock längre i dem jag gjort. Skulle flamman inte ta sig runt så tänder tidsstubinen den när den "kastar" lågan. Så det enda som kan gå fel är en kass tidsstubin

EDIT, locket fyllde jag upp med diskar så BLPt inte kan röra sig. Tror inte det är ett problem på 2"-3", men på 4" finns det folk som lyckats med en "flowerpot" då det varigt -?C och halvfull salut.

Spoletter, nya på tork

https://anonfiles.com/file/520111969e445a82bd6d7aa42fb4cd62

Lite test stjärnor. (gröna med glitter)

https://anonfiles.com/file/8135368a4f1bac617d769298c83e86aa

Min salut "dark report"

https://anonfiles.com/file/e7e8fc135ed9e1defd6ee24e21e163c2

Samt en knaster salut med 4st inserts reports. (inte klar)

https://anonfiles.com/file/a3429b77a3a8a77d2035a245da6867a6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in