2013-10-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkarbamse
Men hur gör då dom som tillverkar titanium saluter? Det finns ju många både mark och luft saluter med titanium som man kan köpa från riktiga fyrverkeri märken. Till exempel då little joe som nämnts.

Kolla detta avsnitt.

Dirty.Jobs.S07E11.

Lirare som blandar Kaliumperklorat, svavel och AL. (bästa mixen för maximala smällen)

Säkerhet går före allt, men som du ser i filmen så gör dom flesta "proffsen"

Men för hobby nissen så är pappersmetoden bättre och max 10gram åt gången..
Citera
2013-10-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Kolla detta avsnitt.

Dirty.Jobs.S07E11.

Lirare som blandar Kaliumperklorat, svavel och AL. (bästa mixen för maximala smällen)

Säkerhet går före allt, men som du ser i filmen så gör dom flesta "proffsen"

Men för hobby nissen så är pappersmetoden bättre och max 10gram åt gången..

Albert pratade om detta på Passfire, och Mike blandade aldrig något. Det du ser han siktar är enbart Al
Citera
2013-10-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Albert pratade om detta på Passfire, och Mike blandade aldrig något. Det du ser han siktar är enbart Al

Kolla 3min in så ser du hur han blandar först KP och svavel och sedan AL till detta. Efteråt står han och slevar i BLP i en Shell...
Citera
2013-10-30, 01:10
Medlem
Citat:
Kolla 3min in så ser du hur han blandar först KP och svavel och sedan AL till detta. Efteråt står han och slevar i BLP i en Shell...

Först siktade dem KP/svavel, som sedan las åt sidan. För den scenen siktar han enbart Al och "slevar" enbart i Al i tuberna

EDIT, kolla noga när dem siktar Al så ser du
Senast redigerad av hegge365 2013-10-30 kl. 01:14.
Citera
2013-10-30, 09:27
Medlem
Citat:
Först siktade dem KP/svavel, som sedan las åt sidan. För den scenen siktar han enbart Al och "slevar" enbart i Al i tuberna

EDIT, kolla noga när dem siktar Al så ser du

Förstår vad du skriver och säger. MEN, varför i hela friden skulle dom sleva i bara AL i shells och limma igen dom??

Albert säger ju till Mike att det är nu du skall ta det försiktigt "now your making explosives"

Tror du har helt fel, sagt på ett trevligt sätt
Citera
2013-10-30, 12:36
Medlem
Citat:
Förstår vad du skriver och säger. MEN, varför i hela friden skulle dom sleva i bara AL i shells och limma igen dom??

Albert säger ju till Mike att det är nu du skall ta det försiktigt "now your making explosives"

Tror du har helt fel, sagt på ett trevligt sätt

Fråga dig själv, om du var en pyrotekniker på heltid. Skulle du låta någon som inte har en blekaste aning om vad han håller på med, göra det dem gör? Speciellt hantera stora mängder BLP.

Och Albert Knoblach, som äger stället och är han som står bredvid Mike har själv sagt det. Om du inte tror mig kan du skicka ett mail till honom och fråga själv. Är du medlem på Passfire räcker ett PM

EDIT, kolla på denna bild. Det fotot är inte gammalt, det tog MÅNGA år innan Albert kände sig något säker med att använda en sikt. Och det är väldigt många säkerhets steg som han egentligen skulle gjort innan han började, men som inte behövde göras/visas då inget blandades.

En sak till, tror du filmteamet hade fått stå där inne om dem mixade 5kg BLP som hade dödat alla om något gick snett?
Senast redigerad av hegge365 2013-10-30 kl. 12:57.
Citera
2013-10-30, 13:45
Medlem
Citat:
Fråga dig själv, om du var en pyrotekniker på heltid. Skulle du låta någon som inte har en blekaste aning om vad han håller på med, göra det dem gör? Speciellt hantera stora mängder BLP.

Och Albert Knoblach, som äger stället och är han som står bredvid Mike har själv sagt det. Om du inte tror mig kan du skicka ett mail till honom och fråga själv. Är du medlem på Passfire räcker ett PM

EDIT, kolla på denna bild. Det fotot är inte gammalt, det tog MÅNGA år innan Albert kände sig något säker med att använda en sikt. Och det är väldigt många säkerhets steg som han egentligen skulle gjort innan han började, men som inte behövde göras/visas då inget blandades.

En sak till, tror du filmteamet hade fått stå där inne om dem mixade 5kg BLP som hade dödat alla om något gick snett?

Jajajaj, jag ringer Albert och kollar läget så vi vet. Du har en poäng absolut. Men tror endå det inte är riggat

Men du håller med om att han siktar perklorat med svavel iallafall? (stabilare än kaliumklorat, men endå..)

Återkommer..
Citera
2013-10-30, 13:59
Medlem
Citat:
Jajajaj, jag ringer Albert och kollar läget så vi vet. Du har en poäng absolut. Men tror endå det inte är riggat

Men du håller med om att han siktar perklorat med svavel iallafall? (stabilare än kaliumklorat, men endå..)

Återkommer..

Ja det gör dem. Och det sänker antändning temperaturen och gör det än hel del känsligare, speciellt statiskt.

KP tillsammans med svavel är inget fara, dock är det inte klokt att använda det till BLP om du inte vet vad du gör. Just för att det blir ÄNNU känsligare. Ljudet blir dock annorlunda, lite mer snärt så att säga.

Om du kollar efter dem häller på Al't och ska börja sikta så är det redan "perfekt blandat"
Citera
2013-10-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ja det gör dem. Och det sänker antändning temperaturen och gör det än hel del känsligare, speciellt statiskt.

KP tillsammans med svavel är inget fara, dock är det inte klokt att använda det till BLP om du inte vet vad du gör. Just för att det blir ÄNNU känsligare. Ljudet blir dock annorlunda, lite mer snärt så att säga.

Om du kollar efter dem häller på Al't och ska börja sikta så är det redan "perfekt blandat"

Allt du skriver vet jag redan. Hållt på i 20år...

Ifrån Albert till dig som inte litar på mig.. Booom in your face

Hi XXXXXX,

The only thing “rigged” in the filming of that program was him finding the safety glasses on the window sill. I had offered him those in the morning, but he declined. Mike Rowe and the producers wanted to do everything just as I do it…..the flash powder was real.

Take care,
Albert
Citera
2013-10-30, 15:04
Medlem
Citat:
Allt du skriver vet jag redan. Hållt på i 20år...

Ifrån Albert till dig som inte litar på mig.. Booom in your face

Hi XXXXXX,

The only thing “rigged” in the filming of that program was him finding the safety glasses on the window sill. I had offered him those in the morning, but he declined. Mike Rowe and the producers wanted to do everything just as I do it…..the flash powder was real.

Take care,
Albert

"(stabilare än kaliumklorat, men endå..)" får mig att tro annorlunda

Skumt, det var inte vad han sa på Passfire
Senast redigerad av hegge365 2013-10-30 kl. 15:09.
Citera
2013-10-30, 15:15
Medlem
Citat:
"(stabilare än kaliumklorat, men endå..)" får mig att tro annorlunda

Skumt, det var inte vad han sa på Passfire

Svavel och kclo3 är mer stötkänsligt än Kclo4 och svavel. Dom flesta perklorater är ganska "förlåtande"

Jaja nu har vi rett ut detta iallafall med att det var "äkta" BLP, nu kan vi gå vidare att prata om vår passion
Citera
2013-10-30, 15:24
Medlem
Citat:
Svavel och kclo3 är mer stötkänsligt än Kclo4 och svavel. Dom flesta perklorater är ganska "förlåtande"

Jaja nu har vi rett ut detta iallafall med att det var "äkta" BLP, nu kan vi gå vidare att prata om vår passion

Kan dock personligen tycka att det är lite väl våldsamt att lägga tryck på det med händerna. I stället för att sikta det genom att föra sikten höger-vänster-höger så det faller ner själv. Dock lever man längre om man använder "diaper" metoden som nämnt innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in