Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Självklart förekommer sådant. Som inom de flesta organisationer (Röda korset, katolska kyrkan osv), och är knappast ovanligt. Så du menar att just inom JV så förekommer detta extra mycket? Rutherford är ingen person som uppmärksammas spciellt mycket inom JV, bara för att han startade rörelsen. Han är inget helgon och rollmodell för dom.
Men om vi ska jämföra, så har katolska kyrkan aktier i vapenföretag osv. Det känns inte heller speciellt kristet.
De stora etablerade kyrkorna har väl varit 10000 gånger värre? Fel person på fel plats, kan ställa till det för en hel grupp människor. Det borde du förstå. Vill se källa och fakta, på att det notoriskt förskingras pengar.
Alla storindustrier vilka är börsnoterade har andelar i vapendindustrier, både huvudeleverantörer som underleverandtörer liksom bisysslande marginalare.
Med det försvarar jag inte vare sig religion eller vapenindustri, men jag kan undra över vad de dolda sekteristiska sällskapen sysslar med när så mycket vapen kommer på villovägar , det är ju den ryska intelligensen som trängt sig in elelr den amerikanska och de två ägnar sig ännu åt antagonismens heligheter i den kolsvarta helt osynliga traktamentets salighetsväg. Det är sj'lvklart att de behöver ventiler och vad är då bäst om inte riktigt täta sekter, som kan garantera att offentlighetsprincipen inte når in.
Sedan kan man viss skylla på hot, men inte systematiskt fejka hot utifrån att sekteriet slagit klorna i resp. individ och direkt fått klinisk paranoia att blomma ut - men visst är det hotfullt - polemik har ju fått frälsningsvärde och politik som nu i valtider... kommer visa hur styrkemätningarna kommer manifesteras.
Då kanske det är bättre med allienation istället för expansiv expression? Nej, jehovas vittnen vill ge el. återspegla den fromma imagen och försöka prisa tigandets konst, itne så konstigt när man nog blir pranoiker av att emotta donationer vilka ger livförsäkring med aldrig mer bryddhet för vad ett kilo kött eg. kostar.
Jag har själv vaarit flagrant och inte fromt noggrann med att välja produkter vilka är noll-dimensionerade i moralist-petitesserierna.. och kommit med floskler om att det är bra att sopa egen dörr, men nu förstår jag vad sopa egna dörren betyder, det vet man inte som ung och panikslagen med hoppet mot framtid istället för kletandet i dåtid, men sådana smala lyckor är inte enbart sekternas värld, det är politikens alldeles egna vinstmaskin, som gör affär av precis allt. Fråga annars jordgubben janne.. han är ju ärlig den. offentlig och rättrådig som bara den.. ?
...och resten av ryssfantasterna, oh vad ärliga.