2013-11-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Jag har läst alla länkarna du skickade och vad vill du påvisa med dessa?
Att JV har egendomar som betingar ett stort värde är ingen hemlighet.
Att JV omsätter stora summor pengar är ingen hemlighet det finns nästan 8 miljoner JV alltså nästan lika många som Sveriges befolkning. Det är väl klart att det gör att det omsätts stora summor.
Det jag reagerade mot var att vissa enligt dig blir rika på detta.
Vilka är dessa?
Det påvisade du inte.
Där talar du osanning och det står jag fast vid.

Watchtower!
Men jag är trött och måste sova nu snart. Vet inte om du ens kollade på Youtube videon..

Men skitsamma. Jag släpper denna diskussion nu. Leder ingenvart ändå..
Du kan skicka pm istället om du vill fortsätta en annan gång..

Eller så kan du försöka svara på frågorna om "bibelkronologin", vilket du aldrig gjorde...
Nu måste jag gå och lägga mig. Lång dag..
Citera
2013-11-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Jehovas vittnen så kallade, övertolkar och tar som det heter "det säkra före det osäkra", därmed famlar man rätt ofta och generaliserar hellre än sätter sig ner och tar itu med alla misstag, mistag gör alla... men att ropa hej innan m,an är över ån elelr att peka ut och skrika tjuuuuv.. det är INTE snyggt, då de får moralfatala effekter, sedan att en droppe blod försätter jehovas i fullständig skräck, tycker jag säger rätt mycket, om synen på tex "renhet" och hur snabb man är med dömandet, jag ryser när jag tänker på journalister med benägenhet att skjuta från höften, särskilt där välfärden kan mätta jordklotet trettio ggr om, 'ndå dessa extrema domedagsprofetior i ur och skur, det är helt enkelt inte ordentligt nog att ondgöra sig på det viset. bara en sekt kan bete sig så falskt att låta folk knacka runt medan man matar gullehingstarna med miljarder åter miljarder att göra precis som de behagar för att de har en etikett över sina liv, så kan de fortsätta de ruttna skenheliga åtagandena att fulsltändigt råna folk på sina siata pengar, inte alls särskilt heligt alls! att i de lägena gå in med petfingret och låta folk förvillas av sjukt uråldriga nonsensverser, som inte gör ett enda dugg vad gäller den berömda "godheten".

Men i katastrofsituationer, är faktiskt varenda jävel på jorden via ryggrad, så fgott som omedelbart empatisk, medan jv hävdar en massa dravel för att "bli helig", för så gör de andra och var och en hittar ju sin kassaåder på ett el. annat vis, via rena fabuleringar och de vanliga vandringsmyternas trix.. mkt oärligt!

Sedan den löjliga sprittoleransen mot noll, mer patetisk idealism får man leta efter. Ni är närmast islamister i den naiva ambitionen, då det är bra för blodet med lite alkohol now and then. Men jv har reviderat sin skräck för den smutsige individen, kommer inte längre med epitet? Ni får inte skälvan av att se e lättöl händelsevis i kylen och ger er iväg till instanser fortare en kvickt då, att visa er "pliktskyldiga" ??

En sekt är vad jv är. Varit. Men jag är ej uppdaterad, ska sägas... för den skull har man ändå övermoraliserat så folk knappt vågar ta ett steg åt rätt riktning, det är ju bara en rejäl niqab som fattas, så är en jv = traditionell muslim, traditionell jv då.. extrem-moralistiska intill absurdum, det blir enbart utopi av det hela, och segregationerna har faktiskt ökat i Sverige, p.g.a... inte jv alls sittandes med andra extremreligösa i de varma soffornas värld, väl försäkrade och betryggade?

Nolltolerans mot alkohol?
Jesu första underverk var att göra vatten till vin.
Jag har några starköl i kylen och dessutom en ansenlig samling av olika spritsorter.
Vi anser det däremot att vara fel att dricka sig redlös.
Citera
2013-11-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imNOTwell
Watchtower!
Men jag är trött och måste sova nu snart. Vet inte om du ens kollade på Youtube videon..

Men skitsamma. Jag släpper denna diskussion nu. Leder ingenvart ändå..
Du kan skicka pm istället om du vill fortsätta en annan gång..

Eller så kan du försöka svara på frågorna om "bibelkronologin", vilket du aldrig gjorde...
Nu måste jag gå och lägga mig. Lång dag..

Samma här dags att sova

Kronologin behöver jag lite mera tid för att besvara på ett "korrekt" sätt så därför orkade jag inte
svara även Ebenhard ska jag svara tids nog på samma ämne kronologin

Sov så gott!!
Citera
2013-11-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Då är påståendet att han besitter all kunskap helt korrekt skulle jag vilja påstå.

Edit: Samma får nog sägas om allsmäktigheten då den mer eller mindre kan påstås ge allvetande.

Menar du korrekt eller inkorrekt?
Citera
2013-11-06, 00:25
Medlem
Citat:
Jehovas vittnen så kallade, övertolkar och tar som det heter "det säkra före det osäkra", därmed famlar man rätt ofta och generaliserar hellre än sätter sig ner och tar itu med alla misstag, mistag gör alla... men att ropa hej innan m,an är över ån elelr att peka ut och skrika tjuuuuv.. det är INTE snyggt, då de får moralfatala effekter, sedan att en droppe blod försätter jehovas i fullständig skräck, tycker jag säger rätt mycket, om synen på tex "renhet" och hur snabb man är med dömandet, jag ryser när jag tänker på journalister med benägenhet att skjuta från höften, särskilt där välfärden kan mätta jordklotet trettio ggr om, 'ndå dessa extrema domedagsprofetior i ur och skur, det är helt enkelt inte ordentligt nog att ondgöra sig på det viset. bara en sekt kan bete sig så falskt att låta folk knacka runt medan man matar gullehingstarna med miljarder åter miljarder att göra precis som de behagar för att de har en etikett över sina liv, så kan de fortsätta de ruttna skenheliga åtagandena att fulsltändigt råna folk på sina siata pengar, inte alls särskilt heligt alls! att i de lägena gå in med petfingret och låta folk förvillas av sjukt uråldriga nonsensverser, som inte gör ett enda dugg vad gäller den berömda "godheten".

Men i katastrofsituationer, är faktiskt varenda jävel på jorden via ryggrad, så fgott som omedelbart empatisk, medan jv hävdar en massa dravel för att "bli helig", för så gör de andra och var och en hittar ju sin kassaåder på ett el. annat vis, via rena fabuleringar och de vanliga vandringsmyternas trix.. mkt oärligt!

Sedan den löjliga sprittoleransen mot noll, mer patetisk idealism får man leta efter. Ni är närmast islamister i den naiva ambitionen, då det är bra för blodet med lite alkohol now and then. Men jv har reviderat sin skräck för den smutsige individen, kommer inte längre med epitet? Ni får inte skälvan av att se e lättöl händelsevis i kylen och ger er iväg till instanser fortare en kvickt då, att visa er "pliktskyldiga" ??

En sekt är vad jv är. Varit. Men jag är ej uppdaterad, ska sägas... för den skull har man ändå övermoraliserat så folk knappt vågar ta ett steg åt rätt riktning, det är ju bara en rejäl niqab som fattas, så är en jv = traditionell muslim, traditionell jv då.. extrem-moralistiska intill absurdum, det blir enbart utopi av det hela, och segregationerna har faktiskt ökat i Sverige, p.g.a... inte jv alls sittandes med andra extremreligösa i de varma soffornas värld, väl försäkrade och betryggade?

Ja. Jag säger som John lennon. "And no religion too."

Jag tar avstånd från religion och sekter.
Tycker att vissa människor borde fatta saker med internet och när vi lever i 2013.
Men samtidigt förstår jag hur dom tänker. Det är inte lätt för en människa att ta sig ur en stark indoktrinering.
Klart dom kan vara snälla vissa. Men dom gör det dom tror och vet inte bättre, och dom får inte forska eller tänka själva. Det är det. Allt kritiskt tänkande är borta. Nu måste jag lägga mig. Ha det
Citera
2013-11-06, 00:27
Medlem
Citat:
Samma här dags att sova

Kronologin behöver jag lite mera tid för att besvara på ett "korrekt" sätt så därför orkade jag inte

Sov så gott!!

Ok. Gör så. Då får du göra endel forskning. Dito.
Senast redigerad av imNOTwell 2013-11-06 kl. 00:31.
Citera
2013-11-06, 00:33
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Nolltolerans mot alkohol?
Jesu första underverk var att göra vatten till vin.
Jag har några starköl i kylen och dessutom en ansenlig samling av olika spritsorter.
Vi anser det däremot att vara fel att dricka sig redlös.
Och du befnner dig inom mandat-kretsen att säga "vi" är du döpt till jv och följer jv-strukturen?

Jag har mött så många moralister så du skull ebaxna att få veta vilka fullständiga löjlerier de kommit upp med, så kunskapsfattigt att man inta fattar om de är medvetna om att leva i en värld där t.ex vanlig allmänbildning utan särskilda krusiduller är generellt gällande... men så ar det inte på 80-talet, det kan du skriva upp i det tömda minnet. Enbart inom vårdsektorn, kan man ha fått höra så främmande yttringar att vem som helst skulle emigrera, det kan vad jag tror skyllas på den hårdhudade moralismen, men du menar att jehovas är ett fromt släkte ? Att de skulle drömma om att sitta och berätta de begravda agendorna? Givetvis gör en normalt funtad mäniska inte det,man bara undanflyr, genom att t.ex ta och ringa "sina fränder i amerika" de stora västa och vackrast.. som i princip mannövrerar vartenda jehovistiska krets i Sverige. Så cokså med ex.vis scientologerna.. så också med heavens gate så kallade änglaväsen på jorden, smakfullt som änglar opererande i bakgrunden, bra att plockas fram där människor "inte riktigt vet".. seanser som är så patetiska att min katt vet, att något underligt definitivt är på G.

Menar du att jehovas vittnen, idag inte? är en sekt?

en fråga till : var jv en sekt förr, elelr var de normalt funtande utan sina very special agendor ? som inte någonstans var grundde i lite rasism på ngt sätt alls? eller vi säger... vad är elitism och race om att vara *fin medborgare, duglig.. ?

Eller, vad är eg. kriterium... var h'nvisade jv ständigt kriterierna, väl synliga för alla?

( för mig är jv sekt, var Ted Gärdestad involverad i jv, eller inte?)
Citera
2013-11-06, 00:35
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imNOTwell
Ja. Jag säger som John lennon. "And no religion too."

Jag tar avstånd från religion och sekter.
Tycker att vissa människor borde fatta saker med internet och när vi lever i 2013.
Men samtidigt förstår jag hur dom tänker. Det är inte lätt för en människa att ta sig ur en stark indoktrinering.
Klart dom kan vara snälla vissa. Men dom gör det dom tror och vet inte bättre, och dom får inte forska eller tänka själva. Det är det. Allt kritiskt tänkande är borta. Nu måste jag lägga mig. Ha det
Natti natti, sov gott - självklart kan man inte ha uppfattning om varenda sektmedlem, men visst gäller generaliseringstystnaden som helig regel - vilket jag ser som obehagligt. Vi lever i ett sedan länge kommunikationssamhälle.. skolor.. bygger på förmågan att öppna truten.
Citera
2013-11-06, 01:28
Medlem
Citat:
Natti natti, sov gott - självklart kan man inte ha uppfattning om varenda sektmedlem, men visst gäller generaliseringstystnaden som helig regel - vilket jag ser som obehagligt. Vi lever i ett sedan länge kommunikationssamhälle.. skolor.. bygger på förmågan att öppna truten.

Detsamma! Skrev en massa text, men valde att inte posta om det..
Vart lite för mycket och privat typ..

Jag håller det för migsjälv istället..
Eller kör pm någon gång. Jag ser iallafall deras "uteslutnings-metoder" som inhumana. Alltid hatat sånt. Jag tror på kärlek och inte skrämselpropaganda, hjärntvätt och utfrysning. Finns många familjer som inte ens pratar med sina barn och sånt om dom blir "uteslutna". Jag tycker det är helt sjukt och alltid tyckt. Det och blodsfrågan och annat gör det till en skit sekt.

Men ni får lycka till med diskussionerna.. Jag orkar nog inte skriva mer om detta ämne..
Godnatt och sov gott. Det kommer iallafall jag att göra. Extremt trött idag. Ny dag imorgon. *John blund*
Senast redigerad av imNOTwell 2013-11-06 kl. 02:17.
Citera
2013-11-06, 07:00
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Menar du korrekt eller inkorrekt?
Det trillade bort ett inte före helt.
Citera
2013-11-06, 08:00
Medlem
Citat:
Att han dels är fullkomlig i absolut mått.
Han besitter all kunskap all makt all vishet.
Han har skapat hela det fysiska universum han gör således vad han vill med sin skapelse.
Däremot så balanseras detta av hans kärlek Gud är kärlek.
Så alla moral lagarna som Gud ställt upp är alltid till människans bästa och det på grund av att han vet hur vi fungerar han har ju skapat oss.

I guess I'm going straight to hell. Och det är förmodligen för mitt eget bästa. Men vem är jag att argumentera mot Gud?
Citera
2013-11-06, 08:30
Medlem
Citat:
Samma här dags att sova

Sov så gott!!

Det var ju också de forntida källorna till att judarna inte uttalade Namnet. Du menade att jag skulle upprepa dessa, och det gjorde jag med råge och lade till Mark. 14:62 och Apg. 7:2 som visade att Jesus och Stefanus anslöt sig till det förhärskande synsättet. Någon respons på det har inte synts till. Men för all del, ta du dig den tid du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in