2013-11-06, 15:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
FY F-N, vilken vidrig typ.Just bilden när han med vattnig, lågintelligent blick står och onanerar är bland det äckligaste jag sett, stackars pojkar som råkade ut före en sånt äckel. antar att den överlevande pojken kommer att få men för resten av livet av en sån händelse..Hoppas bara att Landstinget,sociala myndigheter och skola ställer upp med alla resurser som finns för att hjälpa gossen,kanske kommer han att att behöva hjälp resten av livet, detta kommer inte att bli billigt så den här Kongolesen kommer att kosta oss skattebetalare pengar i många år , Förövaren tar jag för givet att vi slipper se på våra gator ngt mer...och som sagt, en tapperhetsmedalj till den modiga grannen...
Risken är nog att grannen får en dumstrut och böter istället?
Citera
2013-11-06, 15:07
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
quetal, har du varit och tittat på ljusen vid brottsplatsen?

Tidigare uppgavs i tråden att det fanns ytterligare ett namn på ett offer, ett namn som varken är TGs eller PÖs, utan ett tredje namn: ED.

stämmer det?

Det har spekulerats om två olika namn på den döda kvinnan ÖP eller ED.
Användare Kexet65 skrev att han varit på plats och skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Förvisso skulle man kunna tro att det vore så, men då skriver man väl inte "Vila i frid Eb*a David*son..." på minnesbreven? Det var MÅNGA brev på plats med samma namn, och det låter väl ändå liiiite långsökt att någon "annan" med det namnet varit på plats och skrivit så många avskedsbrev.....

Men tydligen har någon annan bekräftat att ÖP ska vara rätt. Men ingen annan har , vad jag vet, varit på platsen för att bekräfta om det verkligen står ED på minneslappar?
Citera
2013-11-06, 15:14
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Men hur skulle en femtonårig BO kunna köpa öl åt BO på Järnvägscaféet? Det känns ju helt omöjligt att han skulle få handla bärs där.

Personen på Mirum Gallerian som GM tog pengar av var inte 15 utan äldre. Hade inget med pojkgänget i Ljungsbro att göra. Om jag förstått det rätt?

EDIT: Menar Järnvägscafét och inte Mirum!
Senast redigerad av Otsir63 2013-11-06 kl. 15:19.
Citera
2013-11-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Det har spekulerats om två olika namn på den döda kvinnan ÖP eller ED.
Användare Kexet65 skrev att han varit på plats och skrev:

Men tydligen har någon annan bekräftat att ÖP ska vara rätt. Men ingen annan har , vad jag vet, varit på platsen för att bekräfta om det verkligen står ED på minneslappar?

Ni tror inte att det är så att det kan stå "Vila i frid (PUNKT) ED"? Dvs att det är ED som skrivit minneslappen.
Citera
2013-11-06, 15:18
Medlem
Namnen på dom avlidna är p*a och Tomm*y och INGENTING annat. Sluta spekulera om ngn ebba , var väl hon som skrev lappen och inget annat .Hur svårt ska det vara för en del att förstå!!???
Citera
2013-11-06, 15:22
Medlem
Otsir63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jempaan
Namnen på dom avlidna är p*a och Tomm*y och INGENTING annat. Sluta spekulera om ngn ebba , var väl hon som skrev lappen och inget annat .Hur svårt ska det vara för en del att förstå!!???

Jo, förvisso. Men för att kunna avfärda Kexet65:s uppgift tycker jag att någon annan borde varit på platsen för att bekräfta. Eller har jag missat någon säker källa på PÖ?
Citera
2013-11-06, 15:23
Medlem
Ett vittne kontaktade mig igår o talade om att GM var tillsammans med vederbörande 00.00-00.35 o att GM då inte hade sällskap av pojkarna. Vittnet framstod som trovärdigt. Tidpunkterna var knutna till bussen som ankom Ljungsbro 00.01

Om det stämmer har pojkarna skilts frn GM mellan 23.50 och 00.00 för att sedan återigen träffa honom. För att få tillbaka mobilerna?

Kan ngn sprida ljus?
Citera
2013-11-06, 15:24
Medlem
Citat:
OK, tack Jempaan. Vi förstår
Citera
2013-11-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissenisse1
Ni tror inte att det är så att det kan stå "Vila i frid (PUNKT) ED"? Dvs att det är ED som skrivit minneslappen.
Det är säkert förklaringen. Bra. Då kan vi släppa det.
Citera
2013-11-06, 15:27
Medlem
Jag bor i Ljungsbro och känner till bekanta till båda avlidna . Läs mina tidigare inlägg!
Citera
2013-11-06, 15:37
Medlem
Citat:
Jag bor i Ljungsbro och känner till bekanta till båda avlidna . Läs mina tidigare inlägg!
Kan du gå till platsen och knäppa lite kort innan mörkret faller? Har ej tid själv att åka ut dit idag!
Citera
2013-11-06, 15:41
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weebejsFB
Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Jo, förvisso. Men för att kunna avfärda Kexet65:s uppgift tycker jag att någon annan borde varit på platsen för att bekräfta. Eller har jag missat någon säker källa på PÖ?
Duger inte hennes särbo som källa.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in