2013-11-04, 18:38
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMy74
"Vakna upp i min egen säng behöver inte hålla på och pilla mig i huvudet." Är det här ni får P*a ifrån?
Folk som varit på brottsplatsen säger att det står annat kvinnonamn på lapparna vid blommorna.
Hur som, så kommer vi snart få veta vem kvinnan var.

Ganska säker på att han säger Pia.
Inte fan säger han " - pilla mig i huvudet" iallafall.

Den ebba som alla nämner är typ 15 år och bor i trakten, och precis som vi diskuterat tidigare så kan det helt enkelt bara vara så att hon har skrivit under sitt avskedsbrev med sitt namn.
Citera
2013-11-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Korrigerar dej lite : innan GM fick syn på KK. Tanten hade ju varit långt före KK som först gick ut på altanen och sedan skulle klä sig och beväpna sig med en morakniv INNAN han gick ut .
Alltså var GM och pojk utanför när tanten kom stormande och gormande.
KK såg inte ens att hon hade fått på skallen och låg i ett dike när han anlände till platsen

Du missförstår händelseförloppet!!

"Kenneths partner sprang fram och skrek åt gärningsmannen att sluta. Men han reagerade inte. Inte förrän Kenneth själv vrålade i med full hals vände sig mannen om.

– Då kom han som ett jehu emot oss. Han var bara några meter ifrån oss när jag skrek."

Där framgår det tydligt och klart att kvinnan inte var ensam med GM och pojken och inte blev ihjälslagen före Kenneth kom. Tvärtom verkar det som att Kenneth fick första slaget, att kvinnan sen under den tid Kenneth samlade sig blev slagen så illa att hon dog. Kenneth såg nog inte ens det utan var fokuserad återigen på GM när han återhämtat sig från det slag han tog emot. Det antyder att kvinnan var bredvid eller mer troligt något bakom Kenneth till en början. Hon ramlar ner i diket och försvinner då utom synhåll.
Citera
2013-11-04, 18:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Har möjligen missat det i media, men hur gick det egentligen till? Att slå ihjäl två personer i rent handgemäng kräver väldigt mycket från utövaren alternativt att han krossade ett struphuvud eller liknande. Eller stod han helt sonika och stampade upprepade gånger i BOs huvuden?

Länka mig gärna detaljerat händelseförlopp.

Jag fattat det som om han tog tanten först, hon kom gormande och skrikande och undrade vad som var i görningen och då drog han henne i skallen så hon ramlade ner i diket.
kan tänka mig att WT killen då upplevde detta liiite mer äckligt än vad det är i spel på nätet och försökte att dra/ alternativt gapa och skrika och då får även han skallen spräckt av järnröret,
och det är DÅ kk kommer farande och får se GM stå och slå upprepade gånger.
Citera
2013-11-04, 18:46
Medlem
Jag tror det kan vara något med huset bredvid alltså 11a. Det bor ett ungt par där och det kanske kan vara någon förälder som kavlade upp ärmarna och skulle klubba på negern när det började låta på gatan. Det huset var iaf kolsvart när jag körde förbi för ett tag sedan.
Andra som t.ex k*nneth kan ju vara någon som fick stryk tidigare på kvällen/natten då negergreger tydligen var igång.
Citera
2013-11-04, 18:46
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Jag tror inte att du ljuger, men det kan som någon påstår vara avsändaren som avses eller kanske ha en annan betydelse. Jag skulle kunna ta mig dit för att se det med egna ögon men tycker inte att det egentligen är så intressant vad hon heter och att hennes anhöriga få vara ifred från oss.

Förvisso skulle man kunna tro att det vore så, men då skriver man väl inte "Vila i frid Eb*a David*son..." på minnesbreven? Det var MÅNGA brev på plats med samma namn, och det låter väl ändå liiiite långsökt att någon "annan" med det namnet varit på plats och skrivit så många avskedsbrev.....

Hur som helst - VILA I FRID Eb*a och To*my.
Kan säga att det var en rätt stark obehagskänsla på plats och det var många - oändligt många - som kom dit, stannade en stund, tände ljus, många som grät hejdlöst. Många av dom väldigt unga människor och troligen kamrater med pojken.
Citera
2013-11-04, 18:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMy74
"Vakna upp i min egen säng behöver inte hålla på och pilla mig i huvudet." Är det här ni får P*a ifrån?
Folk som varit på brottsplatsen säger att det står annat kvinnonamn på lapparna vid blommorna.
Hur som, så kommer vi snart få veta vem kvinnan var.
Intervjun som lades upp först var längre.
Sekvensen du refererar till är inte den som vi som såg originalet menar.
Originalet plockades ned någon gång under dagens pressträff och sedan fanns intervjun inte kvar på ett tag.
Dessutom var det så efter pressträffen att man på AB-TV skulle visa intervjun, den startades upp och avbröts nästan direkt med kommentaren att där blev något fel.
Citera
2013-11-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det är ju synd att det inte verkar gå att posta foton här, för då kunde jag lagt upp en bild på minnes-brev från mordplatsen....... Men men - ni får se längre fram att jag har rätt (jag är ingen lögnare/påhittare) och jag verkar ju trots allt faktiskt vara den enda här i tråden som defakto varit på plats och sett detta med egna ögon.
ÅTERIGEN: VARFÖR SKULLE JAG HITTA PÅ DET NAMNET?
och
ÅTERIGEN: EBBA KAN VARA EN FÖRKORTNING AV NÅGOT ANNAT TILLTALSNAMN eller HELT ENKELT ETT SMEKNAMN HON HAR!!!!!!!!!!

Dömhövven

Men lugna ner dig och börja bete dig. Det är ingen som har ifrågasatt riktigheten i att du varit där och sett hennes namn på en lapp. Vi är alla här för att bringa klarhet till det här jävligt oklara brottet, inte för att "ha rätt" för någon personlig jävla vinning och bekräftelse. Tror du själv att du är den ende som varit på platsen? Att du är den ende med spekulationer och ensamrätt på att hävda att just dina tankar stämmer överens med verkligheten? Inget namn är bekräftat, däremot kan konstateras att Kenneth säger Pia på filmen, att det namnet stämmer väl överens med andra uppgifter om kvinnan som framkommit, samt att Ebba bor i ljungsbro och har postat hjärtan på rip-statusar. Till skillnad från dig drar jag mig för att hävda att jag har rätt, det är bara tankar jag har. Dessutom drar jag mig för att kalla folk dumma i huvudet, för att personen ifråga spekulerar på annat håll.
Citera
2013-11-04, 18:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det andra namnet Eb*a David*son var det namn jag skrev och det är detta namn som står på många av minneslapparna vid mordplatsen (tillsammans med pojkens namn på andra lappar).
Jag har alltså varit där idag och tänt ljus vid mordplatsen.
Men det kan ju förstås vara som så att alla Ljungsbro's invånare har helt fel och bara tagit ett namn på kvinnan från ingenstans......

Suck
Alltså, det finns några saker som talar emot. Dels det som tidigare anförts i tråden, att sambon nämnt namnet Pia i ett intervjuklipp på Aftonbladets websida, och att detta sedan redigerats bort. Men också en namnfrekvensanalys talar emot. Namnet Ebba är ovanligt på kvinnor i 55-årsåldern, och betydligt vanligare bland kvinnor under 30. Under femtiotalet och tidigare var Ebba vidare ett utpräglat överklassdopnamn, och en 57-årig Ebba heter mer sannolikt typ Reuterski*ld än Davidss*n i efternamn. En del talar alltså för att den Ebba Davidss*n vars namn du har noterat är väsentligt yngre än 57 år, redan utan uppgiften att det finns en ung flicka i samhället som heter så.
Citera
2013-11-04, 18:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Förvisso skulle man kunna tro att det vore så, men då skriver man väl inte "Vila i frid Eb*a David*son..." på minnesbreven? Det var MÅNGA brev på plats med samma namn, och det låter väl ändå liiiite långsökt att någon "annan" med det namnet varit på plats och skrivit så många avskedsbrev.....

Hur som helst - VILA I FRID Eb*a och To*my.
Kan säga att det var en rätt stark obehagskänsla på plats och det var många - oändligt många - som kom dit, stannade en stund, tände ljus, många som grät hejdlöst. Många av dom väldigt unga människor och troligen kamrater med pojken.
Man kan mycket väl skriva som det första exemplet och flera. Helst om man är tjej i undre tonåren.
Sen kan ju de som läst det misstolkat det och själv skrivet Ebba på breven i tron om att kvinnan hette så?
Citera
2013-11-04, 18:54
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Du missförstår händelseförloppet!!

"Kenneths partner sprang fram och skrek åt gärningsmannen att sluta. Men han reagerade inte. Inte förrän Kenneth själv vrålade i med full hals vände sig mannen om.

– Då kom han som ett jehu emot oss. Han var bara några meter ifrån oss när jag skrek."

Där framgår det tydligt och klart att kvinnan inte var ensam med GM och pojken och inte blev ihjälslagen före Kenneth kom. Tvärtom verkar det som att Kenneth fick första slaget, att kvinnan sen under den tid Kenneth samlade sig blev slagen så illa att hon dog. Kenneth såg nog inte ens det utan var fokuserad återigen på GM när han återhämtat sig från det slag han tog emot. Det antyder att kvinnan var bredvid eller mer troligt något bakom Kenneth till en början. Hon ramlar ner i diket och försvinner då utom synhåll.

Hm, i en blaska stod det att det var en kulle med från grannhuset när KK väl dorg i väg i väg, tog för givet att det var denna som avsågs i uttrycket "oss" och att tanten som redan var ute på språng (ng minut före kan man anta - kk skulle ju klä sig och leta efter kniven) och att hon DÅ blev nedslagen innan KK kommit till undsättning.
Citera
2013-11-04, 18:55
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Alltså, det finns några saker som talar emot. Dels det som tidigare anförts i tråden, att sambon nämnt namnet Pia i ett intervjuklipp på Aftonbladets websida, och att detta sedan redigerats bort. Men också en namnfrekvensanalys talar emot. Namnet Ebba är ovanligt på kvinnor i 55-årsåldern, och betydligt vanligare bland kvinnor under 30. Under femtiotalet och tidigare var Ebba vidare ett utpräglat överklassdopnamn, och en 57-årig Ebba heter mer sannolikt typ Reuterski*ld än Davidss*n i efternamn. En del talar alltså för att den Ebba Davidss*n vars namn du har noterat är väsentligt yngre än 57 år, redan utan uppgiften att det finns en ung flicka i samhället som heter så.
Å andra sidan borde en ung flicka i Ljungsbro snarare heta Ebby.
Citera
2013-11-04, 18:55
Avslutad
Det är ju troligt som några tidigare påpekat att små grabbarna langat alkohol/cannabis åt GM.

Grabbarna har kritat varorna och strulat med pengarna. Den Anabola stinna GM är mycket uppretad och följer grabbarna hemåt. De har inga pengar och GM försöker få grabbarna att slå ihjäl varandra.
Han avbryter dock detta och gör inbrott tillsammans med grabbarna hos BO:s kompis där det ska finnas värdesaker.

EV så kidnappar GM ungarna för att kunna kräva pengar.

GM går upp för trappen i villan för att dricka? (Cannabispåverkan?). Där stöter han på ägarinnan och slår henne med järnröret 1 slag. GM drar med sig den unga BO bort från villan och slår ihjäl han med ett hänsynslöst våld. Samtidigt dyker Pia upp för att stoppa mordet. Pia får järnröret i huvudet och avlider. Kenneth rusar dit i efterhand och får ett slag i huvudet men överlever.
Senast redigerad av Borglig 2013-11-04 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in