2013-11-06, 12:38
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vad kan det vara för brott man välje att inte gå ut med?

Sexualbrott, övergrepp och våldtäkt tänker jag då...

MEN menar de allvarligare än vad? allvarligare än mord blir det knappast....
Citera
2013-11-06, 12:44
Medlem
http://www.liveleak.com/view?i=b1d_1383731911
Citera
2013-11-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag får heller inte ihop att kvinnan i hus 2 (BO) hörde hur några skrek utanför om TG var tejpad runt munnen med silvertejp som framkommit i vissa medier.
"Det var här den 57-åriga kvinnan stod och rökte en sista cigarett innan hon skulle lägga sig i fredags natt.
Men då hörde hon hur en eller flera personer skrek och vrålade utanför fönstret."

http://www.expressen.se/nyheter/hans-sarbo-dodades-jag-holl-om-henne/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17774682.ab

KK:s hus ligger bara ett stenkast från den gula villan. Mycket möjligt att hon hört skriken därifrån.
Citera
2013-11-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3
Var det inte ng som GM ansåg sig vara skyldig honom pengar och han fick tydligen en femhundring. Sen knalla han in och skrek att han ville ha växel och allt hände. ( läst här i tråden tidigare , kommer inte ihåg vart -dock )
Det hela sluta med att personen i fråga fick 200:- tillbaka.

Ng som vet vem skrev detta?

Detta stämmer. GM ska först ha frågat om en öl. BO (i det här fallet) hade ingen öl för tillfället men erbjöd sig att köpa en på Järnvägscafeet.

När BO ska ta upp pengar får han av misstag upp en femhundring som GM lägger beslag på.

BO lyckas få GM att gå med på att bara ta 200 och dom går och växlar.

BO och GM är bekanta med varann sedan innan.
Citera
2013-11-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Det låter som den absolut mest troliga förklaringen till att killarna skulle ha lämnat ifrån sig mobilerna självmant. Säkert var detta också skälet till att KT inte så där direkt ville tala om att han inte längre hade sin mobil. Det skulle också förklara varför det inte vara alla tres mobiler som togs utan bara KTs och – min gissning – VRs. Mindre troligt att den skötsamme TG stod i skuld än VR, som kände GM sedan tidigare.

Dock känns inte KT alls som en person som skulle riskera att sätta sig i en knarkskuld.
Ioförsig kanske han inte hade en aning om vad konsekvenserna faktiskt kan bli.
Citera
2013-11-06, 13:11
Bannlyst
Måste berätta om en rätt sjuk grej.

Syrran med dotter var på Mirum Galleria i lördags, hon vart då tillfrågad av en svart snubbe om han fick låna hennes telefon. Varför? frågade hon då, för att ringa polisen var svaret. Hon vart tveksam och antog att han försökte sno mobilen och sa därför att hon kunde ringa åt honom om det var så. Han vart nojjig och drog då därifrån.

[url][http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=8992844/URL]

Behöver jag säga mer? Äckligt som fan detta.
Citera
2013-11-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Har jag redan antytt att killarna ljuger o att de nu hunnit prata sig samman ... är helt säker på att de döljer något! Hade jag varit krim hade jag tagit in bägge 2 o låtit dem bli lite mjuka först innan man spräcker deras berättelser och spelar ut dem mot varandra..... lite svårt när de nu kan ha kontakt utan ngn polis inblandad.

Jag hoppas verkligen inte att detta kommer att hända i verkligheten! De här två pojkarna är överlevande offer och inget annat.
Citera
2013-11-06, 13:16
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag hoppas verkligen inte att detta kommer att hända i verkligheten! De här två pojkarna är överlevande offer och inget annat.

Ser snarare ut som att det var ett gäng smågangsters som upptäckte vad termen "självrisk" betyder.
Citera
2013-11-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Detta stämmer. GM ska först ha frågat om en öl. BO (i det här fallet) hade ingen öl för tillfället men erbjöd sig att köpa en på Järnvägscafeet.

När BO ska ta upp pengar får han av misstag upp en femhundring som GM lägger beslag på.

BO lyckas få GM att gå med på att bara ta 200 och dom går och växlar.

BO och GM är bekanta med varann sedan innan.

Så var det - ja. Tack!
Citera
2013-11-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurrraa
Måste berätta om en rätt sjuk grej.

Syrran med dotter var på Mirum Galleria i lördags, hon vart då tillfrågad av en svart snubbe om han fick låna hennes telefon. Varför? frågade hon då, för att ringa polisen var svaret. Hon vart tveksam och antog att han försökte sno mobilen och sa därför att hon kunde ringa åt honom om det var så. Han vart nojjig och drog då därifrån.

[url][http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=8992844/URL]

Behöver jag säga mer? Äckligt som fan detta.

Din syster eller den kvinna med dotter som det ryktas ha blivit misshandlade dagar innan mordet?
Citera
2013-11-06, 13:34
Medlem
LillaMy74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Ser snarare ut som att det var ett gäng smågangsters som upptäckte vad termen "självrisk" betyder.
Eftersom det verkar ha blivit en trådsanning att pojkarna var smågangsters vore det roligt att se lite "bevis" och trovärdiga källor på att så är/var fallet.
Förstår inte riktigt varför man försöker smutskasta offren i hela den här oerhört tragiska händelsen.
Om dom nu var riktigt kriminella snubbar så spelar väl det ingen roll egentligen? Det är inte okey att slå ihjäl någon med järnrör för det!
Citera
2013-11-06, 13:36
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMuffin
http://www.liveleak.com/view?i=b1d_1383731911

FY F-N, vilken vidrig typ.Just bilden när han med vattnig, lågintelligent blick står och onanerar är bland det äckligaste jag sett, stackars pojkar som råkade ut före en sånt äckel. antar att den överlevande pojken kommer att få men för resten av livet av en sån händelse..Hoppas bara att Landstinget,sociala myndigheter och skola ställer upp med alla resurser som finns för att hjälpa gossen,kanske kommer han att att behöva hjälp resten av livet, detta kommer inte att bli billigt så den här Kongolesen kommer att kosta oss skattebetalare pengar i många år , Förövaren tar jag för givet att vi slipper se på våra gator ngt mer...och som sagt, en tapperhetsmedalj till den modiga grannen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in