2013-11-06, 13:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Jag hoppas verkligen inte att detta kommer att hända i verkligheten! De här två pojkarna är överlevande offer och inget annat.
Det är ändå bra om HELA sanningen kommer fram även om jag håller med om att pojkarna är offer. Den tredje är ju t.o.m dödad.
Senast redigerad av Caracallas 2013-11-06 kl. 13:46. Anledning: säga sanningen, hela sanningen och ingenting annat än sanningen.
Citera
2013-11-06, 13:43
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMy74
Eftersom det verkar ha blivit en trådsanning att pojkarna var smågangsters vore det roligt att se lite "bevis" och trovärdiga källor på att så är/var fallet.
Förstår inte riktigt varför man försöker smutskasta offren i hela den här oerhört tragiska händelsen.
Om dom nu var riktigt kriminella snubbar så spelar väl det ingen roll egentligen? Det är inte okey att slå ihjäl någon med järnrör för det!

Det är alltid så när invandrare förgriper sig på svenskar, då ska det slätas över, för kort kjol, ensam ute, osv osv och nu att kalla 14-åringar för kriminella, f-n dom är ju inte ens straffmyndiga,,,,personligen tror jag att dom som skriver såna saker jobbar på Aftonbladet eller känner sig personligt utpekade..
Citera
2013-11-06, 13:43
Medlem
Citat:
Eftersom det verkar ha blivit en trådsanning att pojkarna var smågangsters vore det roligt att se lite "bevis" och trovärdiga källor på att så är/var fallet.
Förstår inte riktigt varför man försöker smutskasta offren i hela den här oerhört tragiska händelsen.
Om dom nu var riktigt kriminella snubbar så spelar väl det ingen roll egentligen? Det är inte okey att slå ihjäl någon med järnrör för det!

LillaMy, läs vad som skrevs i tråden från igår kväll. Mkt trovärdiga personer frn orten, bekanta m de inblandade gav oss en ganska tydlig bild:

pojkarna VR och KT kände GM sedan tidigare och stod i skuld till honom och därför tog GM deras mobiltelefoner som säkerhet mot skulden.
TG var en skötsam men mer tillbakadragen pojke och det var han som senare råkade värst ut
Citera
2013-11-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
KK:s hus ligger bara ett stenkast från den gula villan. Mycket möjligt att hon hört skriken därifrån.

quetal, har du varit och tittat på ljusen vid brottsplatsen?

Tidigare uppgavs i tråden att det fanns ytterligare ett namn på ett offer, ett namn som varken är TGs eller PÖs, utan ett tredje namn: ED.

stämmer det?
Citera
2013-11-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Möjligt då att hon hörde liv från det andra huset.. Tycker bara att det är så många olika uppgifter som kommer fram. Om Pojkarna berättar en samstämmig historia som bekräftar händelseförloppet borde det inte vara så svårt att se vad som hände under de två sista timmarna i TG:s liv.

De flesta människor är ganska dåliga på att berätta saker, därför tappar de ofta bort sammanhang och helheten och man får småbitar. Det är därför polisen måste förhöra vittnena och låta dem ta sig tid att berätta samt fråga vittnena om oklarheter som de själva inte tänker på.

Det är förvånansvärt mycket som vittnen inte tänker på.
Citera
2013-11-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
quetal, har du varit och tittat på ljusen vid brottsplatsen?

Tidigare uppgavs i tråden att det fanns ytterligare ett namn på ett offer, ett namn som varken är TGs eller PÖs, utan ett tredje namn: ED.

stämmer det?

Nej, det är två döda och inget mer.
Citera
2013-11-06, 14:10
Medlem
Khnaxus avatar
Någon mer än jag som tycker GM påminner mycket om Simon Adebisi i serien OZ? Både utseende och beteendemässigt
Citera
2013-11-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Nej, det är två döda och inget mer.
OK, skönt att höra. så det var bara ett misstag de sörjande gjorde, eller så misstog sig uppgiftslämnaren?
Citera
2013-11-06, 14:25
Medlem
LillaMy74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
LillaMy, läs vad som skrevs i tråden från igår kväll. Mkt trovärdiga personer frn orten, bekanta m de inblandade gav oss en ganska tydlig bild:

pojkarna VR och KT kände GM sedan tidigare och stod i skuld till honom och därför tog GM deras mobiltelefoner som säkerhet mot skulden.
TG var en skötsam men mer tillbakadragen pojke och det var han som senare råkade värst ut
Jag läste det också, men jag är alltid skeptiskt till andrahandsuppgifter eftersom det lätt blir lite plus och minus från sanningen.
Känns som att om det är en knarkskuld som ligger i botten av den här hemska historien så varför slå ihjäl "den skötsamma", men men vi får alla veta mera när FUP kommer så småningom.
Hur som helst är det här en fruktansvärd historia med många offer. (även om några offer råkar vara "små-busar")
Citera
2013-11-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khnaxu
Någon mer än jag som tycker GM påminner mycket om Simon Adebisi i serien OZ? Både utseende och beteendemässigt
Utseendemässigt är det ju iprincip bara hudfärgen som påminner? Om du analyserar bådas utseende lite djupare ser du att de inte är så lika. Som att påstå att Anders Borg och Fredrik Reinfeldt påminner om varandra utseendemässigt. Beteende kan jag inte uttala mig om.
Citera
2013-11-06, 14:40
Medlem
Citat:
Jag läste det också, men jag är alltid skeptiskt till andrahandsuppgifter eftersom det lätt blir lite plus och minus från sanningen.
Känns som att om det är en knarkskuld som ligger i botten av den här hemska historien så varför slå ihjäl "den skötsamma", men men vi får alla veta mera när FUP kommer så småningom.
Hur som helst är det här en fruktansvärd historia med många offer. (även om några offer råkar vara "små-busar")

det är oerhört tragiskt och våra tankar är med de döda och deras anhöriga, och egentligen med hela samhället. Alla där är drabbade

Prillzor har säkert rätt när han säger "fel kille på fel plats". Det är ju GM som är "fel person" och som inte borde få ha haft kontakt med ungdomarna i samhället. Varför reagerade inte fritidshemmet el ngn annan vuxen på det olämpliga i det?

Man undrar ju också varför personerna i huset inte förföljde GM efter att ha fritagit en av pojkarna, MEN det kanske de gjorde, bara att vi inte har fått reda på det. Vi får hoppas att det är så
Citera
2013-11-06, 14:52
Medlem
Bara Glads avatar
Men hur skulle en femtonårig BO kunna köpa öl åt BO på Järnvägscaféet? Det känns ju helt omöjligt att han skulle få handla bärs där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in