2013-11-06, 07:49
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
nä pengarna räckte ju inte
har den upplåst men köpte t8 istället för att spara lol
jag vill köpa och kan om jah växlar in 15000 guld till credits men känns som slöseri med guld vill ha dom till premiumdagar och funderade på 122-44 an

Guld för credits är sällan värt det.
Ska bli intressant att höra vad du tycker om den. På NA verkar det gå sådär, idioter som freeXPat den i tron att den var odödlig är lika dåliga som annars, men i bra händer är den hemsk.
Jag har börjat grinda credits med min Churchill3/Excelsior. Dels för att främst min Churchill går 30-40k i ren vinst per match, vilket visserligen är mindre än vad jag tjänar i en T34 där jag kan få 100k. Å andra sidan innebär en T34 rätt ofta Tier10 matcher, och de kräver mer ansträngning att vinna jämfört med en Tier5-6 match.

Citat:
iofs så har inte 8 i t10 att göra tycker jag, om dom inte är TD eller T34

Håller med, Tier8 är lite jobbigt nuförtiden eftersom de delar MM med Tier10 och preferential tier8, så Tier8s slängs in i Tier10 matcher när det finns platser över.
Citera
2013-11-06, 14:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
På NA verkar det gå sådär, idioter som freeXPat den i tron att den var odödlig är lika dåliga som annars, men i bra händer är den hemsk.
Lite rädd att det är en sån där vagn som kommer förbli op för statistiken dras ned av alla idioter som kör den :/

Citat:
Mest intressant med guldammo är hur många som skjuter det utan att behöva det. Kan förstå det ifallen när man är i en autoloader eller en Jpz100 med lång reload och inte vill switch ammo i onödan.
Också märkt det, står och kampar med amx 50 100 och tier 8/9/10 kör med acpr/heat...den vagnen har bara 90mm pansar fram, 30/35mm i sidorna och 30mm bak :S ska verkligen inte behövas premiumammo för det.
Citera
2013-11-06, 16:05
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Guld för credits är sällan värt det.
Ska bli intressant att höra vad du tycker om den. På NA verkar det gå sådär, idioter som freeXPat den i tron att den var odödlig är lika dåliga som annars, men i bra händer är den hemsk.
Jag har börjat grinda credits med min Churchill3/Excelsior. Dels för att främst min Churchill går 30-40k i ren vinst per match, vilket visserligen är mindre än vad jag tjänar i en T34 där jag kan få 100k. Å andra sidan innebär en T34 rätt ofta Tier10 matcher, och de kräver mer ansträngning att vinna jämfört med en Tier5-6 match.

Håller med, Tier8 är lite jobbigt nuförtiden eftersom de delar MM med Tier10 och preferential tier8, så Tier8s slängs in i Tier10 matcher när det finns platser över.

lite delad där, av dom tier 8 TANKS som kan funka i tier 10 så är t34 helt ok
medans löwe tex inte alls hör hemma där
T34 som har ~250 i pen kan ju penna det mesta i en t10 strid
och ger ju mer att skada högre tiers.

blir nog att spara guldet
Citera
2013-11-06, 16:08
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lite rädd att det är en sån där vagn som kommer förbli op för statistiken dras ned av alla idioter som kör den :/

Också märkt det, står och kampar med amx 50 100 och tier 8/9/10 kör med acpr/heat...den vagnen har bara 90mm pansar fram, 30/35mm i sidorna och 30mm bak :S ska verkligen inte behövas premiumammo för det.

mötte 50b igår med maus, hade redan laddat apcr eftersom där var massor av t10 i matchen
pang nästan 600 i skada, han bouncade på mig och försökte backa undan, pang igen för 550 i skada och sedan sköt 2 is3 ihjäl innan han kom runt hörnet :P

hade jag sett, ojj, pappers armor tank, byta till AP så hade jag bara hunnit få in ett istället för 2 :P

btw vi hade även en perching sedan var det 3 stycken T9 och resten t10

vad i helvete gör en Perching där lol
vet andra gillar den, men tycker den är helt värdelös med kass pipa, pen och armor för sin egen tier
sedan t10 ? :O
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-11-06 kl. 16:11.
Citera
2013-11-06, 16:41
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
vad i helvete gör en Perching där lol
Helt fel plats för en pershing men kan kanske hjälpa er om han distraherar motståndarna att skjuta på honom så att ni andra kan gå fram och skjuta tillbaks utan att de viktigaste tanksen tar skada eller så kan pershingen försöka få dom att sikta åt ett annat håll men pershingen borde ha mer att göra någon annanstans
Citat:
vet andra gillar den, men tycker den är helt värdelös med kass pipa, pen och armor för sin egen tier
sedan t10 ? :O
i hulldown har jag bouncat rätt mycket mot min egen tier även om målet för mediums borde vara att distrahera, flanka och att stödja tyngre tanks. Kanonen fungerar okej mot sin egen tier och neråt och mot tier 9-10ors sidor och bak.
Citera
2013-11-06, 16:50
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Mest intressant med guldammo är hur många som skjuter det utan att behöva det. Kan förstå det ifallen när man är i en autoloader eller en Jpz100 med lång reload och inte vill switch ammo i onödan.
Jag använder en mod som skriver när någon använder guldammo mot mig och kallar dom goldammonoob om dom absolut inte behöver det t.ex. kv-5 mot min wz-132 eller en e-50m mot min leopard PT A.
Citera
2013-11-06, 17:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Jag använder en mod som skriver när någon använder guldammo mot mig och kallar dom goldammonoob om dom absolut inte behöver det t.ex. kv-5 mot min wz-132 eller en e-50m mot min leopard PT A.

Jag har den också, och sen älskar jag att svara att jag inte är från något fattigt u-land när någon skriker om guldammo
Citera
2013-11-06, 20:03
Medlem
Citat:
vem fan orkar ladda om? har jag laddat premium så har jag...
Citera
2013-11-07, 08:39
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Länk?
Låter som om något jag behöver till min tank.
Citera
2013-11-07, 08:45
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
lite delad där, av dom tier 8 TANKS som kan funka i tier 10 så är t34 helt ok
medans löwe tex inte alls hör hemma där
T34 som har ~250 i pen kan ju penna det mesta i en t10 strid
och ger ju mer att skada högre tiers.

blir nog att spara guldet

Jo, en T34 funkar helt ok i högre tier matcher med sin höga pen och bra turret.
Fast det är en rätt slö och tråkig tank, och det är först nu när jag har 3 skills på min crew som den börjar kännas smidig. Jag har en T34 och en T30, mer eller mindre samma tank och T30n känns så mycket smidigare att hantera. 750 i alfa hjälper dock till.

Poängen med min post var att jag tycker det är enklare nuförtiden att grinda cash i tier5-7 eftersom främst MM är bättre och roligare, vilket är en viktig faktor om man konstant behöver 2-3 miljoner credits för att köpa tanks.
Citera
2013-11-07, 10:58
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
iofs så har inte 8 i t10 att göra tycker jag, om dom inte är TD eller T34
Citat:
Det är fan ett skämt att lalla runt med sin Panther II, Pershing eller ens IS-3, Tiger II eller liknande i en tier X match. Känns ju minst sagt löjligt att stå där och brassar på med guldammo i fronten på en Foch155, JTiger100, Maus eller nått.... och ingenting händer? Dom bemödar sig inte ens att titta åt ens håll!?? Kan man inte komma åt en bra vinkel så är man ju bara gratis hp:s för tiorna. Det bästa är väl att leta upp de andra från motsvarande tier men oftast fastnar man med motståndare som är svåra att rå på helt enkelt. Vilket är klart trist i längden.

Vet inte om det är inbillning men jag tycker det absolut är lättare att t.ex hantera en tier VIII med en tier VI än att försöka rå på en X med en VIII? Alltså att skillnaden mellan 2 tiers blir betydligt tuffare ju högre upp man kommer. Vad säger ni?

Citat:
Hur blev det, köpte du en WTF100?
Och isf hur går det med den?
Vad jag sett på NA är rätt skrämmande iaf vad bra spelare gör med den.
Att kunna plocka 2 tier8s med ett klipp inom 10s är ett bevis på en balanserad tank.
Jo, det gäller ju att inte hamna på fel sida eldröret där. Hade f.ö. nöjet att få skjuta en WTF100 i sank för första gången häromdagen. Det gjorde jag utan större problem med min Conqureror. Nu kommer jag inte ihåg om han var lite träffad sedan innan men det räckte med 2 träffar från mig.

Ha! Vilken jävla BOSS Conqureror är f.ö.!! Nu har inte jag testat FV215b ännu men att Conqureror inte får vara en tier X vagn är för mig obegripligt? Lite mer armour bara så borde ju den varit given i alla startfält av rang. Dessutom är det en av de snyggaste vagnarna i liret. Me like!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-11-07 kl. 11:34.
Citera
2013-11-07, 11:51
Medlem
TheBusters avatar
Året n00b fråga:

Jag har köpt commo nätet en hur i helvete får jag på det på vagnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in