2013-10-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwang
Nämnde du att du ville portera ut ditt nummer när du sa upp det? Om du gjorde det så kommer numret att ligga aktivt tills det att porteringen sker, om du inte gjorde det så kommer numret att stängas ner och då inte gå att flytta, och då måste du ringa kundtjänst och be dem att tillfälligt starta upp det igen.

Däremot om du flyttar ut numret någon eller några dagar i förväg så kommer det att gå bra, och du får då en slutfaktura på de kvarvarande dagarna på bindningstiden.
Ingen portering nämndes? Hon sa bara att abonnemanget kommer att fortsätta automatiskt ifall jag inte byter operatör när bindningstiden är slut.

Ska jag kontakta min nya operatör någon dag innan bindningstiden går ut och byta då eller?
Citera
2013-11-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis
Ingen portering nämndes? Hon sa bara att abonnemanget kommer att fortsätta automatiskt ifall jag inte byter operatör när bindningstiden är slut.

Ska jag kontakta min nya operatör någon dag innan bindningstiden går ut och byta då eller?
Hmm svårt att säga vad som kommer hända baserat på det, antigen har hon antagit att du kommer att byta operatör (då skrivs en notering när du sagt upp det, och numret stängs inte ner förrän flytten sker), eller så meddelade hon bara allmän vad som händer om du inte gör något särskilt (dvs att abonnemanget löper på). Men om det var uppsägningsavdelningen du pratade med så stror jag på det förstnämnda!

Men ja det stämmer, ta kontakt med den nya operatör när det är dags, men jag hade rekommenderat att kontakta dem 1-2 veckor i förväg, för en portering kommer att ta minst 3 arbetsdagar (i praktiken 4 arbetsdagar) att genomföra, om den då läggs på en gång, vilket den kanske inte heller görs.
Citera
2013-11-03, 19:57
Medlem
qvs avatar
Har ett abonnemang hos ett annat företag men beställde en ny telefon med abonnemang samt nummerflytt till tele2.
Fick ett email där det står:
Citat:
Till dess att numret flyttas över till det nya SIM-kortet ringer du med ditt gamla SIM-kort och ditt nuvarande abonnemang precis som vanligt.

Menar dom att jag behöver använda min gamla mobil tills dess att numret är flyttat?
För antar att den nya mobilen är operatörslåst.
Citera
2013-11-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qv
Har ett abonnemang hos ett annat företag men beställde en ny telefon med abonnemang samt nummerflytt till tele2.
Fick ett email där det står:

Menar dom att jag behöver använda min gamla mobil tills dess att numret är flyttat?
För antar att den nya mobilen är operatörslåst.
Är det en Iphone så ja, dom är operatörslåsta och du behöver använda din gamla telefon så länge.

Är det vilken annan telefon som helst så nej, dom är inte låsta och du kan använda ditt gamla simkort i din telefon tills porteringen har blivit utförd
Citera
2013-11-05, 18:29
Medlem
Vill bara säga att jag tycker de är sjukt bra av många här som hjälper kunder på er fritid. Jag jobbar själv på Tele2 och hittade precis denna tråd av en ren slump. Vem vet kanske försöker hjälpa till någon gång när man kommer ihåg att kolla tråden, men igen bra jobbat av er som redan lägger tid på detta!
Citera
2013-11-06, 13:56
Medlem
Tjena, beställde en iPhone 5S i måndags. Eftersom lagerstatusen på hemsidans tår 1-2 veckor så räknade jag inte med att ha den i handen i veckan. Nu är grejen att jag fick mail idag att mobilen är skickad och att jag kommer få ett avi för att hämta den.

Tar väl inte mer än en dag att skicka avi antar jag, grejen är att jag reser iväg en vecka under natten. Tror ni mobilen hinner komma fram idag? Har fått kolli ID från tele2 utan problem på supporttelefon innan så inget problem där, men har ingen aning om vart tele2s lager ligger och hur lång tid det tar att skicka grejerna.

Någon som vet? Befinner mig inte på det mest passande stället att ringa tele2 support just, men jag ska göra det så fort jag kommer hem. Skulle vara skönt att ha en ha en fungerande telefon (nuvarande sprucken skärm, trasig hörlursuttag och skärmen blir helsvart i några minuter då och då).
Citera
2013-11-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appuru
Tjena, beställde en iPhone 5S i måndags. Eftersom lagerstatusen på hemsidans tår 1-2 veckor så räknade jag inte med att ha den i handen i veckan. Nu är grejen att jag fick mail idag att mobilen är skickad och att jag kommer få ett avi för att hämta den.

Tar väl inte mer än en dag att skicka avi antar jag, grejen är att jag reser iväg en vecka under natten. Tror ni mobilen hinner komma fram idag? Har fått kolli ID från tele2 utan problem på supporttelefon innan så inget problem där, men har ingen aning om vart tele2s lager ligger och hur lång tid det tar att skicka grejerna.

Någon som vet? Befinner mig inte på det mest passande stället att ringa tele2 support just, men jag ska göra det så fort jag kommer hem. Skulle vara skönt att ha en ha en fungerande telefon (nuvarande sprucken skärm, trasig hörlursuttag och skärmen blir helsvart i några minuter då och då).

Hej!

Generellt kommer leveransen fram dagen efter att den skickades från lagret, om man inte bor alldeles för långt upp i norr. Om den skickades idag, lämnar den nog lagret vid 16-tiden och då är den hos ditt närmaste utlämningsställe tidigast vid 9-tiden under morgondagen - alltså får du den inte idag om paketet skickades idag utan då gäller tidigast under morgondagen förutsatt att ingen försening eller så uppstår.

Du kan även spåra försändelsen på Postens hemsida för att se beräknad leveranstid - men även var paketet senast sorterades och hanterades. Står det som "Elektronisk förhandsinformation mottagen" har paketet inte hunnit registreras i Postens system ännu - vilket kan bero på att paketet inte har lämnat lagret, det kan även vara så att det inte hunnit sorteras i postterminalen än. Här har du en länk till spårningen: http://posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brev-paket.aspx. Du behöver inte ha fått AVIn om du har kollinumret.
Senast redigerad av cammen3 2013-11-06 kl. 15:06.
Citera
2013-11-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Hej!

Generellt kommer leveransen fram dagen efter att den skickades från lagret, om man inte bor alldeles för långt upp i norr. Om den skickades idag, lämnar den nog lagret vid 16-tiden och då är den hos ditt närmaste utlämningsställe tidigast vid 9-tiden under morgondagen - alltså får du den inte idag om paketet skickades idag utan då gäller tidigast under morgondagen förutsatt att ingen försening eller så uppstår.

Du kan även spåra försändelsen på Postens hemsida för att se beräknad leveranstid - men även var paketet senast sorterades och hanterades. Står det som "Elektronisk förhandsinformation mottagen" har paketet inte hunnit registreras i Postens system ännu - vilket kan bero på att paketet inte har lämnat lagret, det kan även vara så att det inte hunnit sorteras i postterminalen än. Här har du en länk till spårningen: http://posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brev-paket.aspx. Du behöver inte ha fått AVIn om du har kollinumret.

Tack för din snabba respons! :-) bor stockholm, så det är nog ingen fara. Aja, det suger men du har förmodligen väldigt rätt att jag nog kan hämta den imorgon bara. Aja, får leva en vecka till med trasig telefon, hehe.

Som sagt tack för hjälpen, det uppskattas!
Citera
2013-11-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appuru

Stod det 1-2 veckor när du beställde den också? För mig stod det 1-3 dagar vid beställningstillfället i söndags och den har fortfarande inte skickats. Och det enda supporten kan säga är "Det borde inte vara så"... Nej, jag vet.

Edit: Vilket som så är det ju turordning my ass. //Jättebitter
Senast redigerad av honungsmjolk 2013-11-07 kl. 09:01.
Citera
2013-11-10, 10:34
Medlem
Tänkte förlänga mitt utgående abonnemang med Tele2 och för att få en ny telefon.
Har kikat på Volym 2GB, vettigt val?
Citera
2013-11-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborone
Tänkte förlänga mitt utgående abonnemang med Tele2 och för att få en ny telefon.
Har kikat på Volym 2GB, vettigt val?

Vilken telefon hade du tänkt välja?
Citera
2013-11-11, 20:10
Medlem
CommonKnowledges avatar
Har Maxi-abonnemanget sedan kampanjen för snart 2 år sedan mot 3.
Då jag kommer upp i väldigt låga siffror när det gäller surf så behöver jag långt mycket mindre än hela 10 gb jag har tillgång till varje månad. Kan jag i vår när jag närmar mig mina 24 månader byta till Volym 1 gb och på så sätt även sänka min månadskostnad från 345 till 245?

Om ja, när ska jag höra av mig för byte? 3 månader innan kontraktet löper ut eller kan jag vänta till dagarna innan för att direkt byta över?

Bonusfråga. En vän sa att en tjej på kundservice hade sagt att hon inte hört något om att Tele2 kommer få in Nexus 5 och att hon inte ens visste vad det är för mobiltelefon.
Kraven kan inte vara höga för att jobba på kundservice.
Ni har väl haft dom senaste modellerna i Nexus-serien tillgängliga för köp vid släpp?
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-11-11 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in