2013-11-05, 17:25
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Jag funderar på att köpa någon porter och/eller stout till helgen, och undrar därför om ni har någon personlig favorit, ur det ordinarie sortimentet, som ni vill rekommendera mig?

Jag undrar också vilket systembolag i Stockholms innerstad som har bäst sortiment på öl, så kan jag ta mig dit och botanisera lite bland flaskorna själv också.

Bland det ordinarie, som ska finnas i hyllorna på i stort sett varje butik, så tycker jag att Yeti är bland det vettigaste i Imperial Stout-klassen och Fuller's London Porter är en riktigt fin promenadporter.
Citera
2013-11-05, 17:25
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Jag funderar på att köpa någon porter och/eller stout till helgen, och undrar därför om ni har någon personlig favorit, ur det ordinarie sortimentet, som ni vill rekommendera mig?

Jag undrar också vilket systembolag i Stockholms innerstad som har bäst sortiment på öl, så kan jag ta mig dit och botanisera lite bland flaskorna själv också.

Systembolaget vid Gallerian passagen Regeringsgatan 44 tycker jag har absolut bäst sortiment på öl
Citera
2013-11-05, 17:44
Medlem
Citat:

Flying Dog Gonzo håller jag fortfarande väldigt högt, den är inte så fasligt dyr heller.
Citera
2013-11-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Flying Dog Gonzo håller jag fortfarande väldigt högt, den är inte så fasligt dyr heller.
Håller helt med. Den är suverän på alla vis. Lagom söt, lagom bränd, lagon kaffe.
Citera
2013-11-05, 21:41
Medlem
Fixiebikes avatar
Åker till Köpenhamn med jobbet imorgon. Finns det några riktigt bra pubar (och/eller ölbutiker för den delen) värt ett besök? Har middag inbokad på Ravage men det verkar vara lite halvklent ölsortiment där.
Citera
2013-11-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Åker till Köpenhamn med jobbet imorgon. Finns det några riktigt bra pubar (och/eller ölbutiker för den delen) värt ett besök? Har middag inbokad på Ravage men det verkar vara lite halvklent ölsortiment där.

Barer:
Mikkeller & Friends
Mikkeller
Fermentoren

Butiker:
Mikkeller & Friends Bottleshop
Khioskh
Barley Wine
Ölbutikken
Citera
2013-11-05, 22:50
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Barer:
Mikkeller & Friends
Mikkeller
Fermentoren

Butiker:
Mikkeller & Friends Bottleshop
Khioskh
Barley Wine
Ölbutikken
Tack och bock (pun intended)!
Citera
2013-11-06, 09:12
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Bara ett stenkast från Ravage (Kongens Nytorv) ligger baren Den Tatoverade Enke, opretentiös bar med fokus på belgisk öl, lungt och skönt, slipper trängas med hipsters (som hos Mikkeller)...
Citera
2013-11-06, 09:53
Medlem
Citat:

Som Zeilon, fast tycker inte är Ölbutikken är värd att besöka när Kihoskh ligger så nära som båda har större utbud och är billigare.

Utöver det vill jag rekommendera den Nordiske Ölhandeln. Ligger i närheten av Mikkeller Bar.
Citera
2013-11-06, 11:30
Medlem
meinhoonkauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Som Zeilon, fast tycker inte är Ölbutikken är värd att besöka när Kihoskh ligger så nära som båda har större utbud och är billigare.

Utöver det vill jag rekommendera den Nordiske Ölhandeln. Ligger i närheten av Mikkeller Bar.
Ja Ölbutikken har bara blivit sämre och sämre den senaste tiden, gapar tomt i många hyllor...
Citera
2013-11-06, 11:46
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun
Ja Ölbutikken har bara blivit sämre och sämre den senaste tiden, gapar tomt i många hyllor...
får väl se vad som händer nu när amager tagit över.
Citera
2013-11-06, 11:46
Medlem
arnold123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meinhoonkaun

För bara några dagar sen tog Amager brygghus (eller någon därifrån) över ägandet av Ölbutikken så förhoppningsvis blir det bättre snart!

Mer att läsa för den intresserade: http://www.ale.dk/index.php?id=4740&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5 D=335&cHash=54138ec6dcf6eda83368db479779be4a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in