2013-11-05, 08:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
MB är ju bevisligen bekant med KJs granne Engla, två dörrar bort. Så han har ju rört sig i det området.

Intressant teori på slutet där - mordvapnet, mobilen och händerna leder oss till mördaren.

Handledning!!!
Den som mördade VB blev riven av henne. Massor med DNA under naglarna.
Blev KJ riven? Står det inget om i FUP.
Blev MB riven? Ingen har kollat.
Citera
2013-11-05, 09:02
Medlem
coookiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Handledning!!!

Endast jag som finner dessa två bitar oerhört intressanta? Har vi någon info om detta?!
Citera
2013-11-05, 09:03
Medlem
nollans avatar
Citat:
Handledning!!!
Vet man verkligen att hon rev gärningsmannen? Jag menar, händerna är ju inte återfunna.

Det finns ju i FUP ett utlåtande av en (rätts?)läkare som undersökt KJ och där hade man väl sannolikt hittat rivsåren om han tillfogats några.
Citera
2013-11-05, 09:18
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Vet man verkligen att hon rev gärningsmannen? Jag menar, händerna är ju inte återfunna.

Det finns ju i FUP ett utlåtande av en (rätts?)läkare som undersökt KJ och där hade man väl sannolikt hittat rivsåren om han tillfogats några.

Om jag inte minns helt uppåt väggarna, så fanns väl ett antal rivsår på KJ? Däremot påstår han att de uppkommit genom självskadebeteende. Har för mig att de åtminstone var placerade på hans ben.

Någon som har bättre koll, får gärna bekräfta eller dementera. Har inte själv möjlighet att just nu kolla FUPen.
Citera
2013-11-05, 09:32
Medlem
Citat:
Handledning!!!

KJ hade ju (riv)skador på armarna: enl RMV-utlåtande (433) kom man fram till att det "talar för" att hudavskrapningarna var självorsakade (avs armskadorna).
Om en sårskada på bålen anges att "Denna hudavskrapning har något annan karaktär än de på armarna". Den kan vara självförvållad, men kan även ha annan orsak.

Alltså inte något som direkt vetenskapligt talar för att VB rev KJ men ändå: om VB rev KJ och KJ sedan har "förstärkt" rivskadorna genom att själv riva sig (riva djupare/längre/bredare) i dessa skador samt även tillfogat sig nya skador genom att riva sig skulle det då gå att "se" så pass lång tid efter händelsen?
Senast redigerad av Rubar 2013-11-05 kl. 09:36.
Citera
2013-11-05, 09:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan

Det var en handledning till varför händerna saknas.
Citera
2013-11-05, 09:37
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Om jag inte minns helt uppåt väggarna, så fanns väl ett antal rivsår på KJ? Däremot påstår han att de uppkommit genom självskadebeteende. Har för mig att de åtminstone var placerade på hans ben.

Någon som har bättre koll, får gärna bekräfta eller dementera. Har inte själv möjlighet att just nu kolla FUPen.
Just det. Man återkommer ju till det ett par gånger under förhör med mera. Jag vill ju tro att man tänkt tanken att hans sår skulle kunna vara rivsår, så antingen har man kunnat avgöra att det mer sannolikt rör sig som skärsår (genom egen försorg) alternativt kört fast i den bedömningen. Jag vet inte om det finns några typiska mönster för rivsår efter avvärjningsvåld (heter det så?) men det borde rimligen i de flesta fall se annorlunda ut än om man suttit och täljt i armen.
Senast redigerad av nollan 2013-11-05 kl. 09:43.
Citera
2013-11-05, 09:42
Medlem
nollans avatar
Citat:
Det var en handledning till varför händerna saknas.
Någon slags makaber ordvits eller? Men då förstår jag. Det var en hypotes alltså.
Citera
2013-11-05, 09:53
Medlem
Citat:
Handledning!!!
Yepp, antagligen enda orsaken varför händerna verkligen saknas. Svårt att göra sig av med hela kroppen, men enkelt att göra sig av med bara två händer som får plats i en vanlig plastpåse.
Citera
2013-11-05, 09:56
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666

Sid 433 i FUP. Rivsåren på KJ´s kropp var både nya och upp emot ett år gamla.
Citera
2013-11-05, 09:57
Medlem
Theforeigners avatar
Hittade den här sägande profilen på MB :

http://www.slideshare.net/MickeBerg

Mxxxx Bxxx
Boden, Sweden
The man, the myth, the concept A dream for some, a nightmare for others
Citera
2013-11-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
KJ hade ju (riv)skador på armarna: enl RMV-utlåtande (433) kom man fram till att det talar för att hudavskrapningarna var självorsakade (avs armskadorna).
Om en sårskada på bålen anges att Denna hudavskrapning har något annan karaktär än de på armarna;. Den kan vara självförvållad, men kan även ha annan orsak.

Alltså inte något som direkt vetenskapligt talar för att VB rev KJ men ändå: om VB rev KJ och KJ sedan har förstärkt; rivskadorna genom att själv riva sig (riva djupare/längre/bredare) i dessa skador samt även tillfogat sig nya skador genom att riva sig skulle det då gå att se så pass lång tid efter händelsen?

Förhoppningsvis har de kontrollerat såren och tagit prover (topsat) ngn form av annan dna borde gå att utröna om ngn annan orsakat dem.

De har ju i alla fall undersökt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in