2013-11-03, 11:59
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. jag tror inte det. då hade nog påsen varit nedsmetad på insidan av både blod och saliv från henne!!

Knappast om hon redan var död och skulle transporteras till Mjösjöberget.
Citera
2013-11-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Hej danneblyfot! Det var ett tag sen Jag har varit frånvarande en tid.
Absolut har han det. "jag gjorde det för vår skull älskling". Eftersom hon hatade VB så kanske hon bara blev nöjd. OM det var så.
Hej själv!! ja, det är ju en hemsk teori!! men allt är ju hemskt med detta mord!!
Citera
2013-11-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi har inte SKL till att stilla vår nyfikenhet, SKL utför uppdrag åt bland annat polisen.

Dessutom är det RMV och inte SKL som obducerar kroppar.

Jo men om det går att få fram så är det mycket intressanta fakta.
Citera
2013-11-03, 12:07
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag kan inte se skillnad i täckning mellan 2G och 3G i södra Boden och Sävast på den kartan.

Slå av 2G och zooma lite så syns det.
Citera
2013-11-03, 12:10
Medlem
highfives avatar
Varför vågar han då ta bilen när han druckit? Jo för att han några minuter innan åkt samma sträcka med taxin och observerade inga poliskontroller. Mobilen lämnar han hemma i Sävast. Inte för att han medvetet gör det, utan för att han glömmer den i farten. Kanske byter om från kavaj till vanlig jacka och då blir mobilen kvar i kavajen. Därav noteras inga mastförändringar för hans mobil.
Citera
2013-11-03, 12:13
Medlem
VB frågade KJ om hon kunde komma över dagen efter och plugga hos honom. Detta borde ge KJ tid att planera det misstänkta dådet. Hundarna hittade inget bevis för att KJs lägenhet var mordplatsen. Men VBs telefon sänder sina sista signaler därifrån. Möjligt att hon blev medvetslös eller att hon dog och hundarna missat det. Hur har han kommit undan med att ta kroppen från lgh-styckningsplats-FP1/2 utan att någon märker det och att han har haft polis som spanat på honom under den här tiden? Flytten av benen måste ha skett 18e-19e maj. Och att bränna ner ödeshuset låter rimligt. Är det troligt att han styckade benen och händerna 18e-19e maj vid fp2? Om han gjorde det – hur fick han kroppen dit utan dragmärken längs marken? (möjlig medhjälpare) Och om han inte gjorde det – vart styckade han kroppen?
Citera
2013-11-03, 12:14
Medlem
highfives avatar
Sen när han kommer hem igen så raderar han kvällens sms från VB så omsorgsfullt han kan. Men varför ställer han om tiden? Han ställer bak klockan en timme? Var det av misstag för att han var så skärrad eller var det medvetet?
Citera
2013-11-03, 12:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Vi får se. Mitt svar var på varför en journalist inte skriver om mb och hans eventuella inblandning.

K. Ja, det är högst egendomligt.
Citera
2013-11-03, 12:25
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sen var det detta med klockan som han ställer om. Han ställer tillbaka den en timme. Varför? Om nu vittnet sett VB betydligt senare cirka 21 00-21 30, kan det ha någon betydelse?

Tror inte MB ställt om klockan i Mobilen. Grejen är den att i hans lista på basstationsuppkopplingar syns inte inkommande SMS/Samtal från Telia ABG vilket DS hade som skickade sms't kl 20.41.16. Uppkopplingen kl 21.41.23 var en utåtgående händelse(SMS/SAMTAL av MB).

Håller på att gå igenom dessa - återkommer med mer info.

EDIT:
MBs basstationsuppkopplingar FUP s928
MBs sparade SMS: FUP s927
Senast redigerad av zero73 2013-11-03 kl. 12:30.
Citera
2013-11-03, 12:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
K. Ja, det är högst egendomligt.

Kuriren har gjort det:

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7056112
Citera
2013-11-03, 12:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Mitt förslag är att tejpen höll fast en påse som var det allra sista förövaren avlägsnade från offret. Han ville undvika att se ansiktet. Blandningen av irrationellt och rationellt är för övrigt kännetecknande för brottet. Man får bilden av en gärningsman som kan arbeta systematiskt och genomtänkt i intervaller men som till slut tappar kontrollen och begår stora misstag. I det stora hela är tillvägagångssättet förvirrat eller i bästa fall improviserat, men i de mindre momenten lyckas han mer ofta slutföra planerna.

Mitt motförslag är GM ägnade sig åt bc/asphyx i samband att han utdelade knivhuggen .. Dvs för att notera hur smärtan vid knivhuggen påverkade andningen.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-03 kl. 13:06.
Citera
2013-11-03, 12:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mitt motförslag är GM ägnade sig åt bc/asphyx i samband att han utdelade knivhuggen .. Dvs för att notera hur smärtan vid knivhuggen påverkade andhämtningen.

Jag är beredd att hålla med dig där. Avsaknaden av fiber i knivhuggen tyder väl på att VB inte hade kläderna på. Skulle dem ha sex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in