2013-11-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Detta tror jag är VB's HTC mobil, hon hadde troligen senare fått en ny, den som fattas, som troligen är en Samsung Galaxy:

FUP 243

Mobiltelefon ( 1 st)

Platsbeskrivning

Överlämnad av pappan Jan-Erik Similä

till insp Ove Pekkari vid genomsökning

av dotterns rum . Dotterns mobil som

troligen är trasig-okänt i övrigt.

Fabrikat : HTC Modell : Wildfire

Färg : grå/svart

Anteckningar: har inget sim-kort 076-1472255 anv.

Den som pappan lämnade över var en HTC wildfire och den upphittade en HTC one och den saknade är en Samsung?
Har jag fattat rätt nu?
Citera
2013-11-05, 03:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Den som pappan lämnade över var en HTC wildfire och den upphittade en HTC one och den saknade är en Samsung?
Har jag fattat rätt nu?

Ja det skulle jag mena
Citera
2013-11-05, 06:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Angående motiv för at GM planterat bevis i KJ's bil:

Att GM visste länge innan KJ greps att KJ var misstänkt, så jättebra ide at då plantera lite bevis i KJ's bil.

Och det funkade ju perfekt, KJ är åtalad för mordet och stort sett alla, utom hans advokat, hans familj och en hel del vänner och en del här på FB, tror fult och helt att KJ är mördaren.

Men som tur är, är det inte slut änn...

Flera vill fråga: jamen varför planterade GM då inte mordvapnet hos KJ?

Därför att mordvapnet tillhörde GM själv, och risken att dett senn kunne spåras tilbaka till honnom själv, det ville han förståss inte risikera.

MB är ju bevisligen bekant med KJs granne Engla, två dörrar bort. Så han har ju rört sig i det området.

Intressant teori på slutet där - mordvapnet, mobilen och händerna leder oss till mördaren.
Citera
2013-11-05, 07:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
MB är ju bevisligen bekant med KJs granne Engla, två dörrar bort. Så han har ju rört sig i det området.

Intressant teori på slutet där - mordvapnet, mobilen och händerna leder oss till mördaren.

Exakt. Varför är det just specifikt dessa saker som saknas...? Smart mördare i alla fall!!!
Citera
2013-11-05, 07:25
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Angående motiv för at GM planterat bevis i KJ's bil:

Att GM visste länge innan KJ greps att KJ var misstänkt, så jättebra ide at då plantera lite bevis i KJ's bil.

Och det funkade ju perfekt, KJ är åtalad för mordet och stort sett alla, utom hans advokat, hans familj och en hel del vänner och en del här på FB, tror fult och helt att KJ är mördaren.

Men som tur är, är det inte slut änn...

Flera vill fråga: jamen varför planterade GM då inte mordvapnet hos KJ?

Därför att mordvapnet tillhörde GM själv, och risken att dett senn kunne spåras tilbaka till honnom själv, det ville han förståss inte risikera.

+1

Det är just därför vi inte har något händelseförlopp. Plötsligt är blodet i bilen och vad jag antar, blodet efter en död VB. Hade fokus riktats mot annan GM, samt att likhunden Uno fått jobba på några fler adresser, kanske vi hade haft ett från A till B. Mördaren är onekligen hatisk under dådet och det är riktat mot offret. Liket måste styckas för att kunna tas från platsen utan att väcka misstanke. En olämplig plats. Det utesluter skogen och värn mm.
Ett mord i hat och raseri, t o m tortyrinslag (huggen i ryggen). Efterspelet handlar endast om att lägga fokus åt ett annat håll och där hamnar blodet i KJ:s bil..PUP..och vi står utan händelseförlopp.
Senast redigerad av lilltoe 2013-11-05 kl. 07:42.
Citera
2013-11-05, 07:31
Medlem
ME077s avatar
Grubblar på en sak. Hur lyckades mördaren lämna inte ens den minsta millimeter DNA på någon av kroppsdelarna, eller på all tejp som satt på hennes kropp? (Bortser från den minimala oidentifierbara mängden på högra vristen). Inte heller något DNA på stenarna i gropen, eller invid benen inne i ödehuset.
Även om mördaren haft handskar, försökt tvätta kroppsdelarna/alt. det regnat - hur är det möjligt att inte hitta DNA från mördaren?
Citera
2013-11-05, 07:43
Medlem
Ok nu tycker åtminstone jag att det spårar ut och liknar mer en deckare. Att plantera bevis utan att ha setts är inte det lättaste. Och även om MB har motiv till mordet så har KJ det också.
Tänk er att vara kär i en tjej som hela tiden sms och är lär i en annan. Att bli ratad än sn gång som han blev i det militära. Detta kan leda til att underbyggda aggressioner blommar ut till raseri, det slår helt enkelt slint!

KJ verkar ha haft ett tufft liv som många med AS har för de blir missförstådda. Det har även framkommit vid rättspsykiatrisk undersökning att han misstänks lida av en allvarlig psykisk störning. Det har funnits oro för en ökad empatilöshet. KJ är mer implosiv nedan MB är explosiv.
Har genom åren en stor kunskap och utbildning kring just explosiva män som är misshandlare och de är sällan planerande vad gäller bevis. Att MB skulle mörda VB för att hon spräcker äktenskapet tror jag inte i nuläget på...detta för att VB ger MB vad han inte får i sitt äktenskap i en då hög dos som han verkar vilja ha...bekräftelse, sexualitet osv

KJ däremot är osäker på sin person och lever ut sina känslor via krigsspel. Han är mer implosiv. Han skulle kunna bygga upp en hämnd inombords. Ser lugn ut på utsidan men ngt annan döljs därinne. VB har ett stalker beteende gällande MB och KJ har även det beteendet. Mycket kan bero på kontroll. Det är därför jag tror han var med på sökningarna, för att kunna kontrollera situationen.han var med även då han inte fick enligt FUP och kom och satt på morgonen och lyssnade på brandstationen.

Det finns så mkt att säga om detta mystiska brott och jag kommer att återkomma efter det att jag successivt har läst FUP. Har ju ett annat liv också
Citera
2013-11-05, 07:53
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Grubblar på en sak. Hur lyckades mördaren lämna inte ens den minsta millimeter DNA på någon av kroppsdelarna, eller på all tejp som satt på hennes kropp? (Bortser från den minimala oidentifierbara mängden på högra vristen). Inte heller något DNA på stenarna i gropen, eller invid benen inne i ödehuset.
Även om mördaren haft handskar, försökt tvätta kroppsdelarna/alt. det regnat - hur är det möjligt att inte hitta DNA från mördaren?

Det är en rationell hjärna som hanterat liket efter VB. En person som vet hur mordet gått till i detalj och omsorgsfullt raderat varje spår från sig själv. Stark självbevarelsedrift. Dock finns spår efter VB på brottsplatsen, den polisen INTE undersökt. Brottsplatsen är full av GM:s DNA och betydelselösa, men de missade spåren av VB på densamma.. Men nu blir det ju inte så. Vi har en kuf inskriven inom LSS och en lite egendomlig tjej från Thailand.. Vi låter det bero. Det räcker så. Just detta blir jag vansinnig på.
Citera
2013-11-05, 07:58
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ok nu tycker åtminstone jag att det spårar ut och liknar mer en deckare. Att plantera bevis utan att ha setts är inte det lättaste. Och även om MB har motiv till mordet så har KJ det också.
Tänk er att vara kär i en tjej som hela tiden sms och är lär i en annan. Att bli ratad än sn gång som han blev i det militära. Detta kan leda til att underbyggda aggressioner blommar ut till raseri, det slår helt enkelt slint!

KJ verkar ha haft ett tufft liv som många med AS har för de blir missförstådda. Det har även framkommit vid rättspsykiatrisk undersökning att han misstänks lida av en allvarlig psykisk störning. Det har funnits oro för en ökad empatilöshet. KJ är mer implosiv nedan MB är explosiv.
Har genom åren en stor kunskap och utbildning kring just explosiva män som är misshandlare och de är sällan planerande vad gäller bevis. Att MB skulle mörda VB för att hon spräcker äktenskapet tror jag inte i nuläget på...detta för att VB ger MB vad han inte får i sitt äktenskap i en då hög dos som han verkar vilja ha...bekräftelse, sexualitet osv

KJ däremot är osäker på sin person och lever ut sina känslor via krigsspel. Han är mer implosiv. Han skulle kunna bygga upp en hämnd inombords. Ser lugn ut på utsidan men ngt annan döljs därinne. VB har ett stalker beteende gällande MB och KJ har även det beteendet. Mycket kan bero på kontroll. Det är därför jag tror han var med på sökningarna, för att kunna kontrollera situationen.han var med även då han inte fick enligt FUP och kom och satt på morgonen och lyssnade på brandstationen.

Det finns så mkt att säga om detta mystiska brott och jag kommer att återkomma efter det att jag successivt har läst FUP. Har ju ett annat liv också

KJ:s implosiva beskrivs ganska tydligt i "hämnden" mot WL och "bilstölden" som gick fel. Istället för att klappa till WL på ort och ställe, kräver KJ ersättning och när den uteblir säljer KJ WL:s vapen för en struntsumma. KJ ger WL en läxa, samt degraderar densamme till den "yttre" bekantskapskretsen. Tycker det beskriver KJ ganska bra. Hans tänk.
Citera
2013-11-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är exakt vad VB också gjort ända sedan hösten 2012. Sedan har det bara ökat, steg för steg ... till att senast antyda att hon bar på deras barn. Och skulle berätta allt för hans fru.

Det jag tror skapade största frustrationen var nog att om detta kom ut så skulle hans position i samhället sjunka som en sten i botten. Han oroade sig för vad det skulle innebära för honom.

Han hade inte längre kontroll över situationen och VB började agera på egen hand.

Glöm inte smsen som beskrev hennes intention, att ALDRIG vilja lämna eller sluta älska MB oavsett om det är slut eller ej från hans sida.
Glöm heller inte att hon ville att fler skulle få veta om deras förhållande, därav meddelande på karateklubbens officiella sida.
Glöm inte att hon sett till att AN fick reda på att de fortfarande var ett par som hade sex bara några dagar innan mordet. Och att VB ursäktar sig i sms till MB.
Hela mb/an familjen och deras verksamhet samt liv i Boden hängde på en skör tråd, VB.

Ser man på resultatet så har det gått precis som MB vill till dags datum.
Ej misstänkt, inga bilar, hem, datorer, garage kontrollerade, inga skriverier i tidningarna.

Men till hans nackdel är FB. Vi nystar och nystar till polisen inser sitt misstag och i alla fall börjar kontrollera OM mp kan vara i närheten av MB.
Det finns liksom inga skäl kvar att blunda, inte för polisen, åklagarna eller media.

Media börjar vakna, vi får se hur det blir med de övriga. Händer inget och KJ går fri i tingsrätten så är en JK- anmälan aktuell. Polisen och åklagarna bör granskas för att se om uppenbara spår ej blivit utredda tillräckligt.
Citera
2013-11-05, 08:18
Moderator
OYs avatar
Citat;

Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ok nu tycker åtminstone jag att det spårar ut och liknar mer en deckare. Att plantera bevis utan att ha setts är inte det lättaste. Och även om MB har motiv till mordet så har KJ det också. Slut citat

Vadå inte har setts? Har ju setts en mörk Terrano på Flottiljvägen samt en vit Caddy, är det inte så?
Citera
2013-11-05, 08:28
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå inte har setts? Har ju setts en mörk Terrano på Flottiljvägen samt en vit Caddy, är det inte så?

Jag känner inte till allt det här med bilarna, men om MB varit i KJ´s hus kan det ju bero på att han har två nära vänner (TF + EML) på just Flottiljvägen 4 C. (Vilket sammanträffande).

Edit: Någon av dessa bilar har väl inte varit synliga på KJ´s parkering eller vid ödehuset?
http://www.ratsit.se/BC/Vehicles.aspx?ID=RlUIGPaXx47ZazV6oLFZP8bx4hNdvpy58 rrWovqzz8Y
Senast redigerad av ME077 2013-11-05 kl. 08:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in