2013-11-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
intressant att bilden är upplagd 2012.......https://www.facebook.com/h*wsaboutwegoforasprazzle
*=o
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015134608*287628&set=a.43654161262 7.232425.691082627&type=1&theater (*=8)

Hua, det där var sjukt äckligt att klicka sig till Vem är det där??
Citera
2013-11-04, 16:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Exemplet från Flemingsberg visar ju på det jag just sagt, att en "normal" gm larmar och berättar vad hen gjort.

Detta brott är bisarrt. Att du inte ser hur antalet möjliga gm då hastigt krymper tycker jag är underligt.
Det är inte sant att en normal GM stannar och larmar. Holgers styckmördare i Landvetter larmade inte, vad jag vet.

Att du inte ser att det finns ett otal möjliga GM tycker jag är underligt. Bara för att KJ är en knäppskalle så behöver han inte vara mördaren för det.

Du missade några frågor: Är det du som har gjort den gärningsmannaprofileringen? Alldeles själv? Har du utbildning för sådant?
Citera
2013-11-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Är det rimligt att måla ena benet knallblått?
Är det rimligt att göra ett fodral av en madrass?
Är det rimligt att sy en militärväst till sitt husdjur, som aldrig presenteras, och försvinner spårlöst?
Är det rimligt att inte ringa och kolla om en mörkrädd kompis tagit sig hem bra?
Är det rimligt att studera anatomi, ha en massa knivar hemma, prata om döda och sedan vara nästan likgiltig till varför man sitter anhållen för knivmord och styckning?
Är det rimligt att gå från en tillvaro med ilska över att inte bli antagen till lumpen för att hamna på rättspsyk?
Är det rimligt att hoppa av en gymnasieutbildning, inte ha något jobb och bara ägna sig åt airsoft?
Är det rimligt att vara 23 år och leva i en fiktiv värld?
Att beskriva en individs beteendemönster behöver inte implicera i att man kan binda någon till ett brott. Det finns ingen norm för hur en mördare förgriper sig på sitt offer, och det finns absolut ingen specifik riktlinje för hur en mördare lever sitt liv.
Modi operandi som polisen kör med är betydligt mer invecklade än så.
Citera
2013-11-04, 16:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hittade detta
Det är i stort sett alltid så i alla datorsammanhang (och en mobiltelefon är också en slags dator) att saker som raderas inte omedelbart försvinner. Om man t.ex. raderar en fil på en hårddisk så tar man bara bort informationen om att filen finns och själva filinnehållet ligger kvar. Däremot markeras utrymmet som ledigt, vilket gör att filinnehållet så småningom kommer skrivas över med ny information. Fram till att det har skett så går det ofta att hitta och återskapa en raderad fil, eftersom själva innehållet i filen finns kvar. På samma sätt är det förmodligen med meddelanden i en mobil. Dvs. så länge du inte tar emot (eller skickar) nya meddelanden som kan skriva över de gamla raderade så kan det nog gå att få tillbaka de gamla.

Tyckte det förklarar raderingar på ett bra sätt och stämde in på det MB sagt om sms.
Det är det jag har hävdat länge. MB kan ha raderat SMS från VB för att avsiktligt radera dem permanent. Sedan lät han mobilen bli full med SMS. De nya SMS:en skrev över de gamla, som inte gick att återställa med de metoder som användes.
Citera
2013-11-04, 16:50
Medlem
Citat:
Flera sök utan att man hittat ngt. Tror precis dom GW att GM ( KJ) ville visa upp vad han gjort.
Det var inte spännande nog och kanske ville GM visa upp sig och testa om han åkte fast.
Jag tror GM var säker på atti ingenting skulle gå att hänvisa tillbaka till honom och räknade inte med att andra var honom på spåren.

Som jag tidigare sagt har jag svårt att tro på planterings teorin men kanske har jag ändratmig då jag läst klart hela FUP:en.
Tillägg: allt det jag läst och de tekniska bevis tyder hitintills på KJ vilket jag också tror.

1. En hållbar teori, *ifall* KJ erkänner att han gjorde dådet.
Citera
2013-11-04, 16:55
Medlem
Citat:
Hittade detta
Det är i stort sett alltid så i alla datorsammanhang (och en mobiltelefon är också en slags dator) att saker som raderas inte omedelbart försvinner. Om man t.ex. raderar en fil på en hårddisk så tar man bara bort informationen om att filen finns och själva filinnehållet ligger kvar. Däremot markeras utrymmet som ledigt, vilket gör att filinnehållet så småningom kommer skrivas över med ny information. Fram till att det har skett så går det ofta att hitta och återskapa en raderad fil, eftersom själva innehållet i filen finns kvar. På samma sätt är det förmodligen med meddelanden i en mobil. Dvs. så länge du inte tar emot (eller skickar) nya meddelanden som kan skriva över de gamla raderade så kan det nog gå att få tillbaka de gamla.

Har datan skrivits över med nya data, så går det inte att återskapa.

Tyckte det förklarar raderingar på ett bra sätt och stämde in på det MB sagt om sms.

Jo, det där är nåt nytt jag lärt mig via den här tråden men jag har inte alls några tekniska kunskaper öht, tvärtom har jag allas okunniga tummar rätt i handflatorna.

Ingen som hittat bilden VB tog i spegeln?

Ingen som minns inlägget jag pratade om nyss, nån intressant bil som observerats nära idrottsplatsen, en väg vid nån skogsdunge och nåt om denna bils baklucka? Det faller nämligen inom området som highfive (tror jag?) pekade på i en kartbild nyss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det gör dessa stenar också, men fp2 ligger i rågången, medan stenarna är nedanför rågången cirka 25-30 meter, vilket är lite konstigt. Cirka 30 meter före fp2 också. Man kan ju tänka sig att GM knallat efter rågången från värnet och att han sökte och vek av mot en speciell plats i närheten av stenarna, satte ner ryggsäcken vid stenarna (därav markeringen), men pga av mörkret så gick han vidare upp mot rågången. Sen blev det till slut den lilla gropen som blev fp2.

Stenarna där hundarna markerade (koordinater), stämmer bra med din beskrivning. Kanske sökte en plats och satte ner emballage/ryggsäck etc. med del av offret och det sedan slutligen blev FP2.

SWEREF 99 TM N 7317277 E 808471
RT90 X 7315847 Y 1771955
WGS84 dec 65,827171° 21,761317°
WGS84 g/m 65° 49,6303′ 21° 45,6790′
WGS84 g/m/s 65° 49′ 37,82″ 21° 45′ 40,74″
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är det jag har hävdat länge. MB kan ha raderat SMS från VB för att avsiktligt radera dem permanent. Sedan lät han mobilen bli full med SMS. De nya SMS:en skrev över de gamla, som inte gick att återställa med de metoder som användes.
För mig låter det troligare att han raderade sms för att inte AN skulle få syn på dem.
Däremot att han medvetet skulle låta att mobilen skulle bli full med sms och således planerade detabrott har jag svårt att tro på. Det lilla jag läst om MB så verkar halvmara en explosiv man och sådanaär sällan goda planerare...men man vet ju aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Enl.uppgift besöker KJ ödehuset 9maj han meddelar till någon i spaningsinsatsen att huset är tomt.
Denna uppgift vidarebefodras till MP som förmodligen efter man börjat uppmärksamma KJ:s konstiga beetende beslutar sig för att undersöka huset,restan vet vi ju.Varför han gör detta tror jag beror på att han vile "uppgradera" sökandet till nästa fas,han ville att kroppen skulle hittas själv går han ju säker, misstänkt javisst men inga bevis i hela världen kan
fälla honom.

Plastpåsen han såg helt enkelt inte blodet
Tejprullen den glömde han bort
Handskarna dom var noggrant tvättade
Blodet i bilen inte synligt för blotta ögat

Om det finns en medhjälpare torde denna person befinna sig i KJ:s innersta krets och då torde även denna person lämmna elektroniska spår efter sig.Men om nu åklagarna bestämt sig för KJ som ensam gärningsman så kanske inte lägger energi på detta.Men det kan finns goda grunder att kolla upp denna teori,för så många personer kan det inte röra sig om.

1. Isåfall kan man ju undra varför denne KJ inte bara erkänner rakt av, skyller på psyket eller hastigt raseri och tar sitt straff eller vård. Men det kan ju också vara som så att det verkligen är så som KJ själv sagt enligt fup "att någon vill sätta dit honom". tex. polisen, annan gm etc. Trots allt är det ju riktigt misstänkt att benen hittas där han påstått att det inte finns någonting.

2. Likadant är det med de övriga bevisen, undantaget tejprullen även om det nog skulle vara som så att den tillkom i samband med husrannsakan, eller fanns där naturligt hela tiden. Trots allt borde de kunna hitta spår av BO:VB lite varstans i lägenheten efter förhållande mm.

3. Är inte denne KJ gm eller själv "medhjälpare" så är det ju inte som så. Skulle det vara som så, så är det nog kamrat, farsgubbe eller broder.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-11-04 kl. 16:58.
Citera
2013-11-04, 17:01
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
vem är denne SF som har den facebook sida?
âr han fån Boden, och/eller har han någon annan sorts connection til detta fall?

Skrämmande bild han lagt ut där!!!

VERKAR SOM DEN ÄR BORTAGEN?
Citera
2013-11-04, 17:03
Medlem
Någon som vet vilken allvarlig psykisk störning som misstänktes via den rättspsykiatriska utredningen?
Citera
2013-11-04, 17:06
Medlem
Fråga till kriminaltekniker

Michel: Hur vanligt är det att mördaren planterar Dna på mordplatsen typ fimpar hår mm
Tony Möörk: Hej Michel! Jag har ingen statistik på hur vanligt eller ovanligt det är. Det förekommer säkert att en gärningsman gör detta men jag tror att det är svårt att helteckande plantera spår på en brottsplats så det blir trovärdigt. De flesta mord sker oplanerat och då har gärningsmannen redan avsatt "oplanterat" en mängd spår.

http://www.svt.se/veckans-brott/las-chatten-med-kriminalteknikerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in